Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-12-31, 13:38   #9856
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Lev 67 nu med min prot pala.
Just startat en elf druid som ska bli healing spec.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-23, 23:27   #9857
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Nya raiden var rolig. Och jag fick ett nytt fint svärd.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 08:05   #9858
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Vi raidade med Method i går. Delar av Method i alla fall. Och förstörde för dom genom vår inkompetens.



https://www.wowprogress.com/characte...ren-mill/Cäynä
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-14, 20:29   #9859
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774


WoW Classic Release Date Is August 27th, Beta Starts May 15th
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-14, 20:40   #9860
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Får se om man känner för att lira det igen, tveksam till att stödja Blizzard alls numera dock.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 10:12   #9861
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Får se om man känner för att lira det igen,
Så säger alla, sen sitter man där Blir nog att testa iaf. Dålig tajming med releasen för alla som studerar och börjar ny termin just då.

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
tveksam till att stödja Blizzard alls numera dock.
Varför?
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 10:14   #9862
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Så säger alla, sen sitter man där Blir nog att testa iaf. Dålig tajming med releasen för alla som studerar och börjar ny termin just då.



Varför?
Dom lyssnar inte på sin spelarbas, dom direkt förolämpar den med jämna mellanrum, dom kör mer på cashgrabs än någonsin och ja listan är oändlig ärligt talat.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 11:53   #9863
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Dom har ju lyssnat nu eftersom vanilla har blivit framtjatat. Men absolut dom har mycket problem. Däremot kommer jag lätt spela vanilla. Dels för att det kommer äga och dels för att dom kommer se att lyssnar man på communityt och ger dom vad dom vill så kommer dom tjäna pengar.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 12:13   #9864
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Dom har ju lyssnat nu eftersom vanilla har blivit framtjatat. Men absolut dom har mycket problem. Däremot kommer jag lätt spela vanilla. Dels för att det kommer äga och dels för att dom kommer se att lyssnar man på communityt och ger dom vad dom vill så kommer dom tjäna pengar.
Kanske. Men det som förut tog oss månader eller år av spelande innan man nådde, kommer nu vara klart inom mycket kortare tid. Spelutvecklingens framfart, och tillgången till specifik information för spelare är ofattbart jämfört med 2005.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 12:31   #9865
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Kanske. Men det som förut tog oss månader eller år av spelande innan man nådde, kommer nu vara klart inom mycket kortare tid. Spelutvecklingens framfart, och tillgången till specifik information för spelare är ofattbart jämfört med 2005.
Det är vad du tror. Kommer sitta i STV och göra så det tar längre tid för folk att levla från 30-35 än det tog att nå 60 förr.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 10:26   #9866
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Det som jag tror kommer bli tråkigt i classic är att många spelare kommer vara "skillcapped", både vad gäller PvE och PvP. Folk har haft nästan 15 år på sig att bli duktiga och spelet var inte särskilt svårt eller avancerat i vanilla.

Jag menar, allvarligt - hur svåra var boss tactics i Molten Core?
Hur många spells och abilities hade man i PvP?

Joinade man en battleground i vanilla kunde man stöta på 1 eller 2 spelare som hade raid-gear och utmärkte sig. Resten sprang omkring med Ice Barbed Spear från Alterac Valley och loot från UBRS. Nu kommer 9 av 10 spelare vara full raid-geared från Molten Core och BWL inom loppet av några månader. Det kommer vara en helt annan upplevelse.

Jag är extremt nostalgisk av mig så jag tror själva levlandet till 60 och dom första dungeons och raidsen kommer vara otroligt kul, sen avtar det nog tyvärr.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 10:35   #9867
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Det finns ju gott om människor liksom mig själv som dessutom spelat på privat servers i vanilla i flera år. Redan på de servers jag spelat på där var upplevelsen helt annorlunda om än fortfarande väldigt positiv. Men raidsen clearades ju oftast första kvällen av de bättre guildsen, undantaget var Naxx då tog det 5 dagar för toppguildet och andra reseten för några andra guilds.

PvPn dog tyvärr ut snabbt där jag spelade, det var som roligast tiden innan BGs kom men honorsystemet fanns då det var world pvp. I BGs är det ungefär som förr fanns ännu mer extrapolerat, antingen är du full premade och vinner varje match eller så är du det inte och förlorar varje gång du möter en premade. Beroende på hur många som PvPar i varje faction kan det tyvärr bli så att man mötes premades i 9/10 matcher och premadesen själva dodgar nästan alltid varann, då dom bara gör det för honorfarm.

Det mest tråkiga är ju att majoriteten av looten från framförallt MC och även vissa grejer i BWL/ZG är sämre än blues från vanliga instancer, med andra ord så sparade vi säkert hälften av dropsen för att disenchanta när Nexus shards-patchen kom. Detta med tillägg av att det droppas betydligt färre grejer redan från början och att om du har otur med dropsen kan du få rent skit mer eller mindre från Ragnaros i flera veckor.

Trots allt ovan och lite andra grejer tycker jag som sagt fortfarande att det var riktigt roligt och betydligt mer känsla av arbete -> belöning än WoW idag.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 10:39   #9868
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Ska man börja spela igen rekommenderar jag dock verkligen att lägga ner tid på efterforskning, annars kommer man vara tragiskt behind the curve om man tänkt ligga i framkant. Saker som vilka patcher nya raider/recept kommer, vilka mats som behövs vid olika tillfällen (typ devilsaur leather, nexus crystals, olika essences för olika patcher, alla repgrejer speciellt för cenarion hold) etc.

Jag drog in 10k guld på vanillaservern enbart på farm av acolytes i Silithius för folk ville ha rep fort för AQ och det sålde som smör i solsken och jag ägde marknaden till 100%.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 10:51   #9869
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
En sak är säker, kommer vara en uppsjö med Rogues och Mages.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 11:06   #9870
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Lipservice Visa inlägg
En sak är säker, kommer vara en uppsjö med Rogues och Mages.
Det och troligen 70/30 Horde/Alliance, iofs är Alliance bättre i PvE men Horde racials i PvP är b u s t e d. Vill ni känna er behövda är det bara att rolla alliance warlock, det finns mer eller mindre inga.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)