Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-08-10, 20:37   #9736
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Haha Silvermoon hade ju nästan inga hordes alls i ratio. Jösses.
Stormscale , Kazzak eller Draenor om PvE lockar.

Warlock är nog ett bra val. Ska köra Warrior första gången på 10 år, eftersom det känns som ett säkert val.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-10, 21:52   #9737
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
behöver man göra några prequests eller något eller är det bara beställa spelet o sen logga in o lvla?

spelade på stormscale i alla expansions förutom legion där jag gick till en död jävla server, ångest.se xD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 16:42   #9738
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Hur är det i WoW numera med mounts osv? Ska man ta vanliga upgraden bara eller ska man ta digital deluxe för att få mount direkt?

Jag tror jag ska starta en helt ny char och levla från scratch.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 16:51   #9739
mrmister
Registered User
 
mrmisters avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 6
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Fan verkar som mages är lika skit nu som i legion. Warlock verkar vara det nya (igen).
Hur menar du med skit? Har för mig att frostmages toppade dps-listorna i nighthold och tomb efter affli warlocks kanske, sen är fire mages brutala i mythic+. World first 30+ hade en fire mage i deras lag.
Eller menar du att dom är skit för att du tycker dom är tråkiga att spela?
mrmister är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 16:57   #9740
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Hur är det i WoW numera med mounts osv? Ska man ta vanliga upgraden bara eller ska man ta digital deluxe för att få mount direkt?

Jag tror jag ska starta en helt ny char och levla från scratch.
Mounts finns hur mycket som helst av i spelet. Ingen anledning att betala om du inte vill ha just det där riddjuret.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 17:54   #9741
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av mrmister Visa inlägg
Hur menar du med skit? Har för mig att frostmages toppade dps-listorna i nighthold och tomb efter affli warlocks kanske, sen är fire mages brutala i mythic+. World first 30+ hade en fire mage i deras lag.
Eller menar du att dom är skit för att du tycker dom är tråkiga att spela?
Nej jag tycker de är roliga att spela, men när jag körde legion så låg de lågt ner i dpslistorna (då jag spelade iaf). Möjligt att de blev balanserade? Jag hade kul med min firemage då iaf. Funderar på frost denna gång.

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Mounts finns hur mycket som helst av i spelet. Ingen anledning att betala om du inte vill ha just det där riddjuret.
Topp. Försöker läsa ikapp lite om allt, suttit och plöjt icyveins nu ett tag :P
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 20:55   #9742
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Hade tydligen mina gamla chars på Sylvanas, men tydligen har min gamla guild Entium bytt realm till silvermoon?! Har alla gjort realm transfer måtro!?

Sjukt vad ringrostig man är i liret dock, måste gå igenom precis allt och läsa på om allt igen. Kommer inte ihåg ett dyft.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 23:15   #9743
FoolsGold
Registered User
 
FoolsGolds avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Hade tydligen mina gamla chars på Sylvanas, men tydligen har min gamla guild Entium bytt realm till silvermoon?! Har alla gjort realm transfer måtro!?

Sjukt vad ringrostig man är i liret dock, måste gå igenom precis allt och läsa på om allt igen. Kommer inte ihåg ett dyft.
Hur mycket fail är det att bara lira rakt av utan att läsa något alls? Finns det någon bra sammanfattning man bör ta till sig tro?
FoolsGold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 23:45   #9744
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av FoolsGold Visa inlägg
Hur mycket fail är det att bara lira rakt av utan att läsa något alls? Finns det någon bra sammanfattning man bör ta till sig tro?
Det går bra att köra rakt av, men det är så mycket mekanism i spelet att man bör åtminstone ha koll på rotationer, procs etc. En del av klasserna har fått lite nya rotationer och annan setup mot för t.ex. i Legion. Har plöjt youtubeklipp och artiklar på icyveins + läst på forums osv. Icy Veins är riktigt bra för att få ett grepp om grunderna iaf.

Tydligen är artifactvapnet "borta", eller åtminstone inte boostat längre, men jag har det som mainvapen iaf. För mages så verkar det som om Fire Mage har åkt på stora nerfsläggan, då det i BFA är en ny form av rustning som man vill få och som tar upp tre platser. Armorn har dock inte crit som passive, så fire mages som hade 50-60% crit i legion, verkar landa på typ 30-35% flat i BFA.

Rätt sjukt ändå vilken mekanism det är i spelet och så många faktorer som påverkar. Nytt för mig är att köra raidbot/sim och köra simulator på sin char för att få ut stats på gear man ska jaga etc. Seems legit.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-12, 15:12   #9745
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Mages var aldrig dåliga i Legion, kanske lite i första raiden. Däremot svängde det ganska friskt fram och tillbaks mellan vilken spec som var bäst. Blizzard lyckades inte jättebra med att balansera detta. Det blev lite "flavour of the month" över det hela. Dessutom var vissa specs (mestadels fire) kraftigt beroende av legendaries.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 16:39   #9746
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Tänkte spela mage denna expansion också men blev sugen på att testa något nytt så använde min 110 boost på en warlock igår
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 17:01   #9747
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Sex timmar kvar.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 17:36   #9748
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Mages var aldrig dåliga i Legion, kanske lite i första raiden. Däremot svängde det ganska friskt fram och tillbaks mellan vilken spec som var bäst. Blizzard lyckades inte jättebra med att balansera detta. Det blev lite "flavour of the month" över det hela. Dessutom var vissa specs (mestadels fire) kraftigt beroende av legendaries.
Ja det svängde har jag förstått på de som spelade Legion länge (jag lirade bara ett tag). Har massor med quests kvar i Legion som jag inte gjort :P

Har galet dålig ilevel på gear också, så ska bli nice att få lite ny och bättre gear genom questing igen. Måste fan skaffa mig ett bättre mount också, har bara ett enda mount (en purple glyph) som är seg som en Amazon
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 17:39   #9749
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Vad ska man göra med alla Artifact Relics som är kvar sedan legion? Vendorsälja dem bara?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 18:50   #9750
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
fattar ingenting, jag är på en server med 84% alliance och jag blir gankad av hordes i gäng hela tiden.. är precis som att alla inloggade är i majoritet horde. Varje zon jag kommer till i legion åker jag på torsk (klart jag har warmode ON). Åker dock alltid på 1vs3 osv
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)