Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-08-16, 20:26   #8371
Tokigapysen
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 371
Blev ändå att köpa ny gametime och förbeställa WoD nu. Är alltid bra tidsfördriv mellan CS:GO
Tokigapysen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 20:29   #8372
Vitkål
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av Toni Radanov Visa inlägg
Man har soloat patchwerk 10/25 (som är level 80 raid nu såklart) i många år nu... du lär besviken om du gillade naxx mechanics på fighter då inget längre spelar roll. Tex loathebs konstanta miniprutt dmg gör inget på dagens hp pools, eller thaddius blixtdrit om du för samman båda pre-bossarna osv osv osv. Man bara går in och dräper drit på 10 sekunder, tyvärr.

Bara besvikelse väntar dig där!
Kunde tänka mig att de bossarna var enkla nuförtiden, var mer nyfiken på hur spelet är i jämförelse med då Är känslan densamma när man progressar som en sammansluten guild, är man unik om man har legendaryvapen osv osv?

Jag kan anta att de också har utökat kapaciteten på servrarna så att det inte längre är lika intimt? Jag minns på tiden då jag spelade att jag och konkurrerande Warriors på Alliance (jag var horde) bråkade på forumet i ett par veckor innan någon slog näven i bordet och anordnade ett möte mellan oss för att göra upp i Silithus. Det slutade med att nästan 100 pers slöt upp, utöver våra egna polare, för att se på.

Edit: Och då spelade jag ändå på en av de kändaste och mest fullsatta servrarna som fanns på den tiden. Var bland de första att få gratis migrate.

Senast redigerad av Vitkål den 2014-08-16 klockan 20:31.
Vitkål är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 20:38   #8373
Toni Radanov
Registered User
 
Toni Radanovs avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Ort: Åmål
Inlägg: 437
Citat:
Ursprungligen postat av Vitkål Visa inlägg
Kunde tänka mig att de bossarna var enkla nuförtiden, var mer nyfiken på hur spelet är i jämförelse med då Är känslan densamma när man progressar som en sammansluten guild, är man unik om man har legendaryvapen osv osv?

Jag kan anta att de också har utökat kapaciteten på servrarna så att det inte längre är lika intimt? Jag minns på tiden då jag spelade att jag och konkurrerande Warriors på Alliance (jag var horde) bråkade på forumet i ett par veckor innan någon slog näven i bordet och anordnade ett möte mellan oss för att göra upp i Silithus. Det slutade med att nästan 100 pers slöt upp, utöver våra egna polare, för att se på.

Edit: Och då spelade jag ändå på en av de kändaste och mest fullsatta servrarna som fanns på den tiden. Var bland de första att få gratis migrate.

Allt är klart bättre om jag får vara vuxen i min åsikt (istället för "lolnub" stilen som såklart många tjaswe-ungdomar ännu kör haha) då det är myyyycket mer användarvänligt och bara bättre genomtänkt, allt från levlande, quests, zoner, randomhumorn och även smidighet vid dungeons/raids. Men därmed kom ju också den moderna latheten som inte oldschool nördarna har, vi sprang till fots till varenda jävla instans och raid. Idag grinar man om man sitter i kö längre än 10 sekunder.

Spelet är skitbra men det beror ju på vad man vill få ut sen, det av gör hur länge man gillar det imo. Många saker är lite sämre: Guilds och tight sammanhållning finns inte som förr. Alla flyttar runt överallt jämt, det är galna generalchats och ptja, där är det nog kört! Socialt sett är RP servrar mycket mer lika de första 3-4 åren av wow. Lugnare och mognare, dock alltid usla om man vill raida på hög nivå haha. Det förändras ifs också mer och mer nu när realms slås ihop överallt.

Servrarna är mycket stabilare och bättre än förr, även om de krånglar ibland är det inget mot förr. INGET MOT FÖRR!!! Däremot är det långa loginköer på de stora, speciellt run patch/xpac release som alltid.

Mitt bästa tips är att du provar en månad eller två och bara har sköj, se where it takes you. Jag tänker inte spela WoD själv, har nog till slut (spelat sen US beta 2004 trots allt) växt ifrån det för gott, även på casual nivå denna gång.

Men imo är det helt klart det bästa spel som någonsin gjorts, hittills. Inget annat spel kan erbjuda så mycket underhållande speltid och dessutom nivåer av spelande (slö pvp, seriös pvp, slö pve, seriös pve, levlande, RP, allt trams!) i ett och samma spel. Eller beroendet som följer... :p
Toni Radanov är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 20:38   #8374
Tricce
Väsby EPA raggare
 
Tricces avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 350
Citat:
Ursprungligen postat av Vitkål Visa inlägg
Kunde tänka mig att de bossarna var enkla nuförtiden, var mer nyfiken på hur spelet är i jämförelse med då Är känslan densamma när man progressar som en sammansluten guild, är man unik om man har legendaryvapen osv osv?

Jag kan anta att de också har utökat kapaciteten på servrarna så att det inte längre är lika intimt? Jag minns på tiden då jag spelade att jag och konkurrerande Warriors på Alliance (jag var horde) bråkade på forumet i ett par veckor innan någon slog näven i bordet och anordnade ett möte mellan oss för att göra upp i Silithus. Det slutade med att nästan 100 pers slöt upp, utöver våra egna polare, för att se på.

Edit: Och då spelade jag ändå på en av de kändaste och mest fullsatta servrarna som fanns på den tiden. Var bland de första att få gratis migrate.
Det beror nog mycket på vilken guild du är med i. En del upplever garanterat det där.

Det är absolut inte lika intimt längre.

Om du snackar om Stormscale, vem var du?
__________________
Life getting tough? Means god is afraid of your progress!.
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 20:42   #8375
Toni Radanov
Registered User
 
Toni Radanovs avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Ort: Åmål
Inlägg: 437
ifall någon undrar (hah, as if) spelade jag Alliance och Horde samtidigt för det mesta på Shattered Hand (2005-2006) sen migrerade guildet/n till Frostmane när den öppnade 2006 och varit där mest tills slutet av nördigheten 2009. Random RP realms sen dess

Axeroid - Memento Mori (A)
Olika chars - DOOM SQUAD (H) (flyttade till Stormscale från Frostmane)
Toni Radanov är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 20:47   #8376
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Citat:
Ursprungligen postat av Toni Radanov Visa inlägg
ifall någon undrar (hah, as if) spelade jag Alliance och Horde samtidigt för det mesta på Shattered Hand (2005-2006) sen migrerade guildet/n till Frostmane när den öppnade 2006 och varit där mest tills slutet av nördigheten 2009. Random RP realms sen dess

Axeroid - Memento Mori (A)
Olika chars - DOOM SQUAD (H) (flyttade till Stormscale från Frostmane)
Kommer fan ihåg Memento Mori Det var väl på samma tid som typ Noon och Locomotive var stora?
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 20:50   #8377
Vitkål
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av Toni Radanov Visa inlägg
Allt är klart bättre om jag får vara vuxen i min åsikt (istället för "lolnub" stilen som såklart många tjaswe-ungdomar ännu kör haha) då det är myyyycket mer användarvänligt och bara bättre genomtänkt, allt från levlande, quests, zoner, randomhumorn och även smidighet vid dungeons/raids. Men därmed kom ju också den moderna latheten som inte oldschool nördarna har, vi sprang till fots till varenda jävla instans och raid. Idag grinar man om man sitter i kö längre än 10 sekunder.

Spelet är skitbra men det beror ju på vad man vill få ut sen, det av gör hur länge man gillar det imo. Många saker är lite sämre: Guilds och tight sammanhållning finns inte som förr. Alla flyttar runt överallt jämt, det är galna generalchats och ptja, där är det nog kört! Socialt sett är RP servrar mycket mer lika de första 3-4 åren av wow. Lugnare och mognare, dock alltid usla om man vill raida på hög nivå haha. Det förändras ifs också mer och mer nu när realms slås ihop överallt.

Servrarna är mycket stabilare och bättre än förr, även om de krånglar ibland är det inget mot förr. INGET MOT FÖRR!!! Däremot är det långa loginköer på de stora, speciellt run patch/xpac release som alltid.

Mitt bästa tips är att du provar en månad eller två och bara har sköj, se where it takes you. Jag tänker inte spela WoD själv, har nog till slut (spelat sen US beta 2004 trots allt) växt ifrån det för gott, även på casual nivå denna gång.

Men imo är det helt klart det bästa spel som någonsin gjorts, hittills. Inget annat spel kan erbjuda så mycket underhållande speltid och dessutom nivåer av spelande (slö pvp, seriös pvp, slö pve, seriös pve, levlande, RP, allt trams!) i ett och samma spel. Eller beroendet som följer... :p
Tack för en bra genomgång. Jag tror jag testar och går in med ett öppet sinne men redan nu när du berättar om hur vi fick springa dit vi skulle så saknar jag just det. Vi som raidade långt i Vanilla hade tålamod och lärde oss spelet på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tricce Visa inlägg
Det beror nog mycket på vilken guild du är med i. En del upplever garanterat det där.

Det är absolut inte lika intimt längre.

Om du snackar om Stormscale, vem var du?
Citat:
Ursprungligen postat av Toni Radanov Visa inlägg
ifall någon undrar (hah, as if) spelade jag Alliance och Horde samtidigt för det mesta på Shattered Hand (2005-2006) sen migrerade guildet/n till Frostmane när den öppnade 2006 och varit där mest tills slutet av nördigheten 2009. Random RP realms sen dess

Axeroid - Memento Mori (A)
Olika chars - DOOM SQUAD (H) (flyttade till Stormscale från Frostmane)
Precis som Tony lirade jag på Shattered Hand men på Horde.

Memento Mori ger sådana minnen. Visst var det väl eran rogue (?) som öppnade AQ? Eller var det Order of the Hammer?

Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Kommer fan ihåg Memento Mori Det var väl på samma tid som typ Noon och Locomotive var stora?
Locomotives, Vindication, Inspiration, Novus Principum (?), Vicious och Gosu var toppguilderna på horde om jag minns rätt.

Senast redigerad av Vitkål den 2014-08-16 klockan 20:54.
Vitkål är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 20:51   #8378
Toni Radanov
Registered User
 
Toni Radanovs avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Ort: Åmål
Inlägg: 437
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Kommer fan ihåg Memento Mori Det var väl på samma tid som typ Noon och Locomotive var stora?
Noon kan jag inte minnas men guildet fanns ju från start på shattered hand tills start av frostmane så med all säkerhet! Locomotive var väl horde eller?! :p

Gammal drit iaf! Finns än på frostmane men de flesta la ner 2009 efter att vi mer lr mindre brände ut oss haha. Jävla ulduar och trial of the crusader...




Ja, Dread (human rogue) öppnade AQ och vi drog till Frostmane för att få tidigare kill på C'thun då SH börajde lagga hejvilt. Jag spelade dock även horde på SH (inspiration, holländkst guild innan det och lite randomdrit) :p Va ju lagom skoj att Memento och OOTH alltid tog Azuregos och Kazzak, iaf nästan alltid... va ju klart bättre att själv ingå i den uppställningen och inte stå där som en stackars orc warrior och fly från 400 arga gnåmer efteråt haha!

Tror merparten av vanilla spelare hamnade på shattered hand. Var ju mer eller mindre en "svensk" server pga populationen. Fanns ju andra också men de var färre!

Senast redigerad av Toni Radanov den 2014-08-16 klockan 20:55.
Toni Radanov är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 20:52   #8379
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Meh, då kanske jag träffade på er någon gång, var rätt (nåja, lite iallafall) känd då jag skulle ha ninjat ett kara-mount och gjorde en del world pvp. Spelade Draenei warrior, hette Cannonball.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 20:57   #8380
Toni Radanov
Registered User
 
Toni Radanovs avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Ort: Åmål
Inlägg: 437
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Meh, då kanske jag träffade på er någon gång, var rätt (nåja, lite iallafall) känd då jag skulle ha ninjat ett kara-mount och gjorde en del world pvp. Spelade Draenei warrior, hette Cannonball.
Vi flyttade i april 2006 till frostmane och draenei tjockisarna kom ju inte förrän ... nästan ett år senare Har ingen koll på shattered hand efter våren 2006 när vi drog tyvärr!

ps: Hörde att din fru var sugen på SL Rickard. Funderat på att langa ner henne till oss?
Toni Radanov är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 21:09   #8381
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Citat:
Ursprungligen postat av Toni Radanov Visa inlägg
Vi flyttade i april 2006 till frostmane och draenei tjockisarna kom ju inte förrän ... nästan ett år senare Har ingen koll på shattered hand efter våren 2006 när vi drog tyvärr!

ps: Hörde att din fru var sugen på SL Rickard. Funderat på att langa ner henne till oss?
Ah, då så^^ Japp, snart så
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-17, 09:00   #8382
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Finns det någon server där man kan spela endast vanilla wow? Det var fan bästa tiden tycker jag. Fast andra expansionen var helt okej den med, sen barkade det iväg!

Minns rogues på den tiden (japp spelade såklart en sådan) i pvp WSG hehe. Good old times.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-17, 16:11   #8383
Starvation
Registered User
 
Starvations avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 327
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Finns det någon server där man kan spela endast vanilla wow? Det var fan bästa tiden tycker jag. Fast andra expansionen var helt okej den med, sen barkade det iväg!

Minns rogues på den tiden (japp spelade såklart en sådan) i pvp WSG hehe. Good old times.
Googla så hittar du en privat server till 100%, vet dock inte vilken som är bäst.
__________________
mfw mfw

If you die you die.
Starvation är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 16:45   #8384
Starvation
Registered User
 
Starvations avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 327
Vrf har blizz redan gått ut med vem som är sista bossen i WoD lol... + att dom sagt vad sista raiden kommer handla om...

gjorde som såhär i tidigare exps med? Första gången jag är med i svängarna.
__________________
mfw mfw

If you die you die.
Starvation är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 17:47   #8385
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Tänker vägra att döda Hellscream likt jag vägrade att döda Arthas. Trams att de sätter dom som bossar.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)