Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-05-18, 11:11   #9871
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
För oss som endast spelar casual BG:s, vad är smartast att köra som? Vad behövs i en BG?
Är det brist på healers eller är det fler dps som behövs?

Har kört som healer nu en stund, men har märkt att vi ibland kan vara 4-6 healers i samma BG!

Ett lokalt fenomen eller är det mer utspritt? Poppis att bara healer kanske!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 11:22   #9872
Sarco
Imorgon, då jävlar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 536
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Det och troligen 70/30 Horde/Alliance, iofs är Alliance bättre i PvE men Horde racials i PvP är b u s t e d. Vill ni känna er behövda är det bara att rolla alliance warlock, det finns mer eller mindre inga.
Varför inte? Nu är det väl 14 år sen jag spelade eller så (slutade efter BC) men jag spelade rätt mycket då och warlock var sjukt kul (och rätt bra, som jag kommer ihåg det i både pve och pvp).
Sarco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 11:27   #9873
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Citat:
Ursprungligen postat av Sarco Visa inlägg
Varför inte? Nu är det väl 14 år sen jag spelade eller så (slutade efter BC) men jag spelade rätt mycket då och warlock var sjukt kul (och rätt bra, som jag kommer ihåg det i både pve och pvp).
Håller med. Körde en hel del lock men minns inte i vilken expansion det var. Körde mest pvp tillsammans med en shadowpriest. Var sjukt skoj!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 18:38   #9874
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 102
har inte spelat wow på 10+ år. Är nästan sugen på classic.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 18:48   #9875
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Har aldrig spelat, men är hemskt sugen. Då kanske man kan integrera med kolo-medlemmar också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 18:50   #9876
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 102
Skulle jag köra blir det extremt casual. Kanske ett par timmar max åt gången. Inte ens varje dag.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 19:00   #9877
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
<-- ULTRATAGGAD på classic! Kommer bli sån jävla nostalgi + perfekt tidsfördriv under vintern
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 19:11   #9878
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
För oss som endast spelar casual BG:s, vad är smartast att köra som? Vad behövs i en BG?
Är det brist på healers eller är det fler dps som behövs?

Har kört som healer nu en stund, men har märkt att vi ibland kan vara 4-6 healers i samma BG!

Ett lokalt fenomen eller är det mer utspritt? Poppis att bara healer kanske!
Det brukar vara brist på flagcarries framförallt, är ju i synnerhet viktigt i början då det bara finns WSG men är det man mest spammar senare ändå pga. honor gainsen. Även healers tenderar det att vara brist på.

Citat:
Ursprungligen postat av Sarco Visa inlägg
Varför inte? Nu är det väl 14 år sen jag spelade eller så (slutade efter BC) men jag spelade rätt mycket då och warlock var sjukt kul (och rätt bra, som jag kommer ihåg det i både pve och pvp).
Därför att en stor majoritet av Horde spelarna kommer vara undead, vilket innebär att du i princip är chanslös.

Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Håller med. Körde en hel del lock men minns inte i vilken expansion det var. Körde mest pvp tillsammans med en shadowpriest. Var sjukt skoj!
Warlocks är bra i vanilla, men som Alliance är du rejält gimpad pga. WotF och om trenden från privatservers håller i sig kan du räkna med en väldig majoritet UDs i BGs.

Ovanstående ska ju ses i ljuset av just hur populationerna sett ut på privatservers.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 19:52   #9879
Korvil
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
har inte spelat wow på 10+ år. Är nästan sugen på classic.
Vad är fördelen med classic?
Om det var betala en gång och spela kunde jag också varit intresserad men om det är månadsbetalningar men inte lika mycket material som i senaste så .. ?
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 19:57   #9880
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Korvil Visa inlägg
Vad är fördelen med classic?
Om det var betala en gång och spela kunde jag också varit intresserad men om det är månadsbetalningar men inte lika mycket material som i senaste så .. ?
"Fördelen" är om man gillar hur spelet var utformat på den tiden, mindre handhållning, mer tidskrävande etc etc

Du kommer kunna spela classic med samma prenumeration du har till nyaste expansionen
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 20:10   #9881
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Förstår inte riktigt hypen över "Classic".

Tänker att det är som att tro att man skulle uppskatta julafton lika mycket som när man var barn, genom att typ "återskapa" delar av en julafton från barndomen.

Mentaliteten/spelardynamiken från senare expansioner (jag körde dock bara typ första, tbc och slutade i början av wotlk, men jag antar att det bara fortsatt och blev "värre) sitter nog kvar i de allra flesta och påverkar hur man "konsumerar" spelinnehållet.

Inbillar mig att många ganska snabbt kommer bli besvikna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 20:13   #9882
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Förstår inte riktigt hypen över "Classic".

Tänker att det är som att tro att man skulle uppskatta julafton lika mycket som när man var barn, genom att typ "återskapa" delar av en julafton från barndomen.

Mentaliteten/spelardynamiken från senare expansioner (jag körde dock bara typ första, tbc och slutade i början av wotlk, men jag antar att det bara fortsatt och blev "värre) sitter nog kvar i de allra flesta och påverkar hur man "konsumerar" spelinnehållet.

Inbillar mig att många ganska snabbt kommer bli besvikna.
Givetvis kommer många bli besvikna men tror även många kommer känna att det är vad de letat efter under en längre tid.

Nog lite så Blizzard tänkt genom att de inte tar ytterligare betalt med classic.

Privatservrar har lyckats hålla sig populära länge med många spelare så intresset överlag verkar genuint hos många
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 21:09   #9883
Flygplan
Registered User
 
Flygplans avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Inlägg: 475
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Förstår inte riktigt hypen över "Classic".

Tänker att det är som att tro att man skulle uppskatta julafton lika mycket som när man var barn, genom att typ "återskapa" delar av en julafton från barndomen.

Mentaliteten/spelardynamiken från senare expansioner (jag körde dock bara typ första, tbc och slutade i början av wotlk, men jag antar att det bara fortsatt och blev "värre) sitter nog kvar i de allra flesta och påverkar hur man "konsumerar" spelinnehållet.

Inbillar mig att många ganska snabbt kommer bli besvikna.
Jag tror inte det. Intresset för vanilla privatservrar har hållt i sig genom åren. WoW Classic har varit det spelet med flest tittare på twitch flera kvällar i rad nu. Alla som kommit in i betan fullständigt njuter. Även streamers som inte spelade 1.12 när det begav sig är helt hooked. Konsensus är att Classic är ett betydligt bättre spel än BFA.

Jag har själv inte kommit in i betan, men jag har lekt runt lite på Elysium som är en privat 1.12 server den senaste veckan för att öva in min leveling-route. Jag kan bara konstatera att det inte handlar om nostalgi. Det ÄR ett bättre spel.

Jag kommer ta ledigt nån vecka när Classic släpps för att få ett litet försprång. Jag var en jävel på att lvla snabbt när det släpptes nya realms på löpande band 2005. När jag dingade lvl 30 på Xavius var den näst högsta på hela realmen lvl 26 Men speedleveling verkar ha utvecklats rejält sedan dess så jag kommer nog inte ge mig in i den matchen den här gången. Och nu 14 år senare klarar jag nog inte av att spela 20 timmar i sträck längre

Senast redigerad av Flygplan den 2019-05-20 klockan 21:13.
Flygplan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 08:21   #9884
jnz
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 0
Rekrytering inför WOW Classic

Har hängt här i många år nu och det var kolozzeum som fick mig att utbilda mig till Fysioterapeut.
Trodde väl dock inte att mitt första inlägg skulle handla om WOW, utan för 10 år sedan så var väl tanken att mitt första inlägg skulle vara en riktigt rippad formbild när jag väl uppnått den fysiken.
Formen är väl helt okej nu, men det finns viktigare saker som t.ex. WOW Classic.

Så om du är sugen på att lira, men inte har någon guild än, tryck på spoilerknappen (använde spoiler för att det är ett ganska så långt inlägg)

Citat:
lok'tar ogar
jnz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-05, 09:37   #9885
Mell
Registered User
 
Mells avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 424
Citat:
Ursprungligen postat av jnz Visa inlägg
Har hängt här i många år nu och det var kolozzeum som fick mig att utbilda mig till Fysioterapeut.
Trodde väl dock inte att mitt första inlägg skulle handla om WOW, utan för 10 år sedan så var väl tanken att mitt första inlägg skulle vara en riktigt rippad formbild när jag väl uppnått den fysiken.
Formen är väl helt okej nu, men det finns viktigare saker som t.ex. WOW Classic.

Så om du är sugen på att lira, men inte har någon guild än, tryck på spoilerknappen (använde spoiler för att det är ett ganska så långt inlägg)



lok'tar ogar
Låter sjukt kul. Bra initiativ! Du har fått mail från mig
Mell är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)