Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-04, 20:38   #1
PanikenAttacken
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 12
Energidrycken Monster innehåler ARSENIK.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6108328

Aldrig kan man få vara ifred, jävla skitsamhälle.


Förra året på våren tror jag det var konsumerade jag arsenikberikad Monsterdryck dagligen, smaken var bra OCH då man helst inte vill inta PWO.. Som vi alla vet ständigt är i blåsväder så tyckte jag att Monster kunde vara en säker dryck....

Ett år senare sitter man här och mer eller mindre känner sig blåst på livet, har googlat lite om arsenikförgiftning och hudförändingar ska tydligen vara ett vanligt tecken, förra sommaren fick jag prickar under foten, som jag först trodde var fotsvamp men som jag nu förstår var ett tecken på förgiftning.

Hur farligt är läget och är min uppfattning om att jag nu har en förhöjd cancerrisk resten av livet? För arsenik ansamlas i all vävnad?
PanikenAttacken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 20:44   #2
PanikenAttacken
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 12
http://www.cancer.gov/cancertopics/p.../Patient/page1

Cancer i sinus ska tydligen vara bland de vanliga cancerformerna vid arsenikförgiftning, skönt då att man de senaste månaderna har haft problem med just sinusarna.. Allmänläkare har undersökt mig och hittade inflammation men trodde att det var min kvalsterallergi.. Blir nog läkare imorgon.
PanikenAttacken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 20:54   #3
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Det var inte små mängder heller.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 20:57   #4
PanikenAttacken
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 12
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det var inte små mängder heller.


Fy fan vilken ångest. Hur i helvetet är det möjligt att ha arsenik i sådana varor..

Hursomhelst så intog jag det varje dag.. Antar att det "experten" menar med inte farligt är vid ett intag...
PanikenAttacken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 20:59   #5
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg


Fy fan vilken ångest. Hur i helvetet är det möjligt att ha arsenik i sådana varor..

Hursomhelst så intog jag det varje dag.. Antar att det "experten" menar med inte farligt är vid ett intag...
Ta det lite lugnt. Anta att du rökte två paket om dagen i ett år, inte fan hade du fått lungcancer av det. Inte efter ett år iallafall. Och då är analogin ändå gravt överdriven.
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 21:03   #6
PanikenAttacken
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 12
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Ta det lite lugnt. Anta att du rökte två paket om dagen i ett år, inte fan hade du fått lungcancer av det. Inte efter ett år iallafall. Och då är analogin ändå gravt överdriven.
Har sådan stark ångest nu. Funderar på att avsluta mitt liv då jag hellre dör av tåget än av någon äcklig cancer...

Jävla psykopater som tillåter det här skitet!!! åååååå så äckligt. man kan för fan inte äta ett piss nuförtiden.

Edit: Drack skiten varje dag för ett år sedan, alternativt maxt 2år sedan. Har inte druckit monster senaste året men nu handlar det om förra sommaren.

Senast redigerad av PanikenAttacken den 2015-03-04 klockan 21:04.
PanikenAttacken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 21:07   #7
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
Har sådan stark ångest nu. Funderar på att avsluta mitt liv då jag hellre dör av tåget än av någon äcklig cancer...

Jävla psykopater som tillåter det här skitet!!! åååååå så äckligt. man kan för fan inte äta ett piss nuförtiden.

Edit: Drack skiten varje dag för ett år sedan, alternativt maxt 2år sedan. Har inte druckit monster senaste året men nu handlar det om förra sommaren.
Om du får sådan ångest av detta bör du nog snarare söka hjälp för din mentala hälsa istället för att du skulle vara akut arsenikförgiftad. I all välmening.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 21:12   #8
Rickard
Registered User
 
Rickards avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 160
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
Har sådan stark ångest nu. Funderar på att avsluta mitt liv då jag hellre dör av tåget än av någon äcklig cancer...

Jävla psykopater som tillåter det här skitet!!! åååååå så äckligt. man kan för fan inte äta ett piss nuförtiden.

Edit: Drack skiten varje dag för ett år sedan, alternativt maxt 2år sedan. Har inte druckit monster senaste året men nu handlar det om förra sommaren.
Alltså det var ett tag under en begränsad tid som det fanns arsenik i de här mängderna i Monster i somras. Inte hela tiden enligt artikeln.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 21:15   #9
PanikenAttacken
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 12
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Om du får sådan ångest av detta bör du nog snarare söka hjälp för din mentala hälsa istället för att du skulle vara akut arsenikförgiftad. I all välmening.

Må såvara jag har diagnoser och är inte psykiskt frisk.

Men ni verkar ju helt lugna, jag fick en panikångest nu, inser själv att det är sjukt att få sådan ångest men seriöst..

Monster säljs i matvarubutiker och då antar man att det har gått igenom tester bla bla bla.. Över 1år senare kommer man på att skiten innehåller enorma halter arsenik. Hurfan fungerar det ens??

FIck prickar under fötterna som kliade förra sommaren och antog att det var svamp av någon sort, nu inser man att det kan varit tecken på cancer.
PanikenAttacken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 21:18   #10
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
Må såvara jag har diagnoser och är inte psykiskt frisk.

Men ni verkar ju helt lugna, jag fick en panikångest nu, inser själv att det är sjukt att få sådan ångest men seriöst..

Monster säljs i matvarubutiker och då antar man att det har gått igenom tester bla bla bla.. Över 1år senare kommer man på att skiten innehåller enorma halter arsenik. Hurfan fungerar det ens??

FIck prickar under fötterna som kliade förra sommaren och antog att det var svamp av någon sort, nu inser man att det kan varit tecken på cancer.
Ring och boka tid för undersökning imorrn. Berätta om dina farhågor så du kan lugna dina nerver lite
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 21:23   #11
PanikenAttacken
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 12
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Ring och boka tid för undersökning imorrn. Berätta om dina farhågor så du kan lugna dina nerver lite
Som jag ser det nu tar jag en till tablett benzo. Men alltså inte nog med att jag fått i mig giftet och nu har en ökad risk för cancer och förmodligen även har CANCER då jag som sagt redan har symptom så känner man sig SJUKT BESVIKEN då det finns människor som sätter andras liv på spel. Varje gång det är matlarm får jag skitångest, frågan är vad fan man kan äta till slut. uppenbarligen finns det inga som helst fungerande system för säkerhet.

edit: förresten kommer jag aldrig bli lugnad, för om du läser artikeln ökar arsenik risken för cancer, även om det visar sig att jg är frisk imorgon kan det slå nästa dag. Arsenik är sjukt giftigt och det har jag fått i mig varje dag förra året.

Senast redigerad av PanikenAttacken den 2015-03-04 klockan 21:27.
PanikenAttacken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 21:49   #12
Piledahl
Registered User
 
Piledahls avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Ystad
Inlägg: 122
Man kan inte gå och vara rädd varje dag för något som kanske inte ens kommer inträffa.. man måste kunna leva och vara glad! Har intagit en del Monster men man har säkert fått i sig massa skit från allt tillskott man tryckt i sig genom åren.
Piledahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 21:54   #13
PanikenAttacken
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 12
Citat:
Ursprungligen postat av Piledahl Visa inlägg
Man kan inte gå och vara rädd varje dag för något som kanske inte ens kommer inträffa.. man måste kunna leva och vara glad! Har intagit en del Monster men man har säkert fått i sig massa skit från allt tillskott man tryckt i sig genom åren.
Jag förstår inte hur man INTE kan få panikångest av detta. SOm jag ser det är man direkt hatisk mot sin familj och nära och kära om man efter att ha läst detta och sätter det i samband med KIng grub som säger HÖGA HALTER.

Får man inte ångest av detta pissar man på sina nära och kära.

Har googlat lite nu och halterna i monstergiftet är 1/10 av dödliga mängder ser jag. Om man då druckit 100 burkar så har man fått i sig 10 gånger dödligt? hur fan kan det inte vara farligt som EXPERTEN så fint säger?
PanikenAttacken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 21:56   #14
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
Jag förstår inte hur man INTE kan få panikångest av detta. SOm jag ser det är man direkt hatisk mot sin familj och nära och kära om man efter att ha läst detta och sätter det i samband med KIng grub som säger HÖGA HALTER.

Får man inte ångest av detta pissar man på sina nära och kära.

Har googlat lite nu och halterna i monstergiftet är 1/10 av dödliga mängder ser jag. Om man då druckit 100 burkar så har man fått i sig 10 gånger dödligt? hur fan kan det inte vara farligt som EXPERTEN så fint säger?
Jag var under vattenytan i 10 sekunder, i 100 dagar i sträck. 1000 sekunder under ytan sammanlagt, ett under att jag inte drunknade.

Fattar din panikångest, är själv hypokondriker men du måste verkligen coola ner.
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 22:03   #15
PanikenAttacken
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 12
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Jag var under vattenytan i 10 sekunder, i 100 dagar i sträck. 1000 sekunder under ytan sammanlagt, ett under att jag inte drunknade.

Fattar din panikångest, är själv hypokondriker men du måste verkligen coola ner.
Fast du är inte alls det hypokondriker, dessutom är detta inte noja. Alla jag pratat med om detta säger sig själv få ångest av den här nyheten.
HUR KAN MAN INTE få panikångest av att man intagit arsenik som king grub säger i STORA MÄNGDER.
PanikenAttacken är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)