Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-10-31, 21:52   #31
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
Hmm, online shopping i Sverige verkar ligger efter

Jag ar pa samma linje som Wrench, foredrar att kanna och klamma pa varan och det gor jag i butik. Sen koper jag oftast online och da blir det antingen eBay eller Amazon, mest for bekvamlighetens skull. Tar 2-3 dagar innan paketet kommer fram

Nu senast t ex, ett set skrivarfarg till min gamla Epson skrivare for £4.00 och innan dess, rakblad (100pcs) for £3.00

Bor man i en mindre stad (som inte innebar Sthlm/Gbg/Malmo) kan jag daremot forsta att det ar frustrerande, godset maste forst landa vid porten och sen koras ut i vischan och bara dar kan det ta en extra 2-3 dagar

En valdig cool grej de har har ar Amazon Prime, varan kan typ levereras dagen efter bestallning om man ar pluskund
Om syftet är att köpa piratkopior så är väl Sveriges ehandel omogen.

Om det gäller kvalitativ, miljövänlig, och inte uppenbar slavdrift är Sverige ehandel mogen.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-31, 23:02   #32
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Tycker e-handel i Sverige funkar fint. Det mesta kommer ju inom 1-3 dagar, hemkört eller till instabox. Har en box 2 min bort.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-01, 02:32   #33
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Om syftet är att köpa piratkopior så är väl Sveriges ehandel omogen.

Om det gäller kvalitativ, miljövänlig, och inte uppenbar slavdrift är Sverige ehandel mogen.
Jag ser Amazon som den storsta marknaden inom vardagsgrejer och generellt krimskrams, inte direkt den forsta plattformen for t ex Nike troja men typ saker som skruvmejsel, cykellampor, reservdack etc

Sen ser man ju bara det man vill se har i livet, tro inte att H&M har rent mjol i pasen dar deras material helt organiskt och uppsytt av valbetalda sommerskor. Alla stora foretag har sina morka sidor, det handlar mest om vem sopar sparen bast
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-01, 06:08   #34
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg

Jag ar pa samma linje som Wrench, foredrar att kanna och klamma pa varan och det gor jag i butik. Sen koper jag oftast online och da blir det antingen eBay eller Amazon
Dålig stil, utnyttjar man den lokala butikens service så tycker jag att man ska köpa varan där också.
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-01, 12:36   #35
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av Melker2 Visa inlägg
Dålig stil, utnyttjar man den lokala butikens service så tycker jag att man ska köpa varan där också.
Vill man behalla kunder idag bor man forslagsvis tanka lite utanfor boxen for handeln ar sa pass konkurrenskraftig sa att det inte enbart handlar om produkten - utan aven service, pris, kopupplevelse + en massa annat som garanti, reservdelar etc

Titta bara pa Apple's affarsidé, om du tror att deras butiker ar en traditionell butik man koper deras grejer och betalar over disk har du fel

Det ar ett oppet shoppingfonster och service center for konsumenter
Man kan ramla in om man har problem, de lar dig hur man anvander deras grejer, du far klamma och kanna precis hur du vill for varorna ar showcase'ade i sitt absoluta esse med optimalt ljus, det finns alltid en person till hjalp om du behover. Helt enkelt en helhetskansla du far svart att hitta nan annanstans

Som pricken over i:et kostar produkterna precis likadant vart du an gar, aven om du bestaller online sa de ger dig ingen anledning till att ga nan annanstans

FYI - har sjalv en Android telefon, en Mac mini dator och en Fitbit klocka/pulsmatare sa jag ar inte den typiska Apple-norden, men tycker deras satt att gora business ar valdigt intressant
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)