Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-05-22, 20:53   #391
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Ska gå tillbaka till 5or, 3or och 1or igen och se hur det känns nu efter en period av högre reps än vad jag är van vid. Räknar med att jag kommer känna mig svagare i en vecka eller två eftersom jag inte kört tungt på ett tag. Men har förhoppningsvis ökad potential till styrka nu. Om inte annat så får det ses som en deload för vänster triceps som var lite knackig ett tag vid tyngre vikter.

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg 3x5
50 kg 2x4

Splitböj
20 kg x6
40 kg x6
50 kg x6
60 kg x6
65 kg x6

Marklyft
70 kg x5
90 kg x5
110 kg x5
120 kg x5
130 kg x3
140 kg x1

Benspark, lårcurl, kabelrodd, rotatorkuffar och baksida axlar samt lite plankan och sidoplankan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-23, 20:13   #392
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Klättring.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-24, 23:40   #393
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Ryck
20 kg x2
40 kg x2
45 kg x2
50 kg x2
55 kg x1
60 kg x1 aj
62,5 kg x1 aj
65 kg x1 aj, får så ont vid kontakten. fattar inte varför

Utfall
20 kg x6
40 kg x6
50 kg x6
60 kg x6
65 kg x6 konstig "snärt" i vänster knä, så ger mig här

Kabelrodd, armbågsprehab, benspark, woodchoppers, sittande vadpress och GHD.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-25, 09:27   #394
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Vikt: 67 kg

Startvikter för journalen;
Böj: 110 kg
Mark: 150 kg
Militärpress: 50kg
Hur ser det ut nu, 13 månader senare? Såg att kroppsvikten är på 71 kilo.
___

I bänkpress:militärpress -tråden undrade jag mest hur det kommer sig att MPn ligger så långt före bänken. Hur många militärpresspass kontra bänkpass har du gjort sedan du börjat träna? Själv har jag nog utfört 600 stycken bänkpresspass och 60 militärpresspass, ändå är min MP "bättre" än bänk (70 MP och 95 stoppbänk). :P

Jag har också obefintliga pecs. Måste ha världens sämsta bröstgenetik, kombinerat med att jag inte klarar aktivera dem tillräckligt bra i bänkpressen.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-25, 10:12   #395
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Hur ser det ut nu, 13 månader senare? Såg att kroppsvikten är på 71 kilo.
___

I bänkpress:militärpress -tråden undrade jag mest hur det kommer sig att MPn ligger så långt före bänken. Hur många militärpresspass kontra bänkpass har du gjort sedan du börjat träna? Själv har jag nog utfört 600 stycken bänkpresspass och 60 militärpresspass, ändå är min MP "bättre" än bänk (70 MP och 95 stoppbänk). :P

Jag har också obefintliga pecs. Måste ha världens sämsta bröstgenetik, kombinerat med att jag inte klarar aktivera dem tillräckligt bra i bänkpressen.
Åh fan har det gått så länge haha.

Nu är det typ:
Böj: (110) 112,5 kg
Mark: (150) 152,5 kg
Press: (50) 61 kg
Ryck: (50) 70 kg
Stöt: (67,5) 82,5 kg

Dock har dessa inte rört sig ett skvatt sen december (med undantag för ryck och stöt), troligtvis pga det här med nerverna och nacken. Plus att jag har käkat för lite, sovit för lite och bara varit lite allmänt otaggad. Kroppsvikten var på 72 under den perioden, så har gått ner 1 kg också, inte bra för den lilla styrkan jag har

Böj/mark har ju i princip inte ändrats alls, har varken tyckt att det har varit värt eller velat köra tungt pga ryggen, si-leden och knäna. Marklyft funkar dock bra nu på 5or och 3or, men märker att jag inte har lyft tungt på ett tag, även om jag tyckte att 5or på typ 135 var ganska lätt för nån vecka sen, så känns allt kring 140-145 väldigt segt. Har liksom "glömt" hur tunga marksinglar ska kännas.

Jag tror att sen jag började träna (för typ 3 år sen nu?) så har jag nog bänkat typ 15-20 ggr, men kört MP kanske 300 gånger. Tror jag exempelvis bänkade 3-4 ggr under 2016 och har hittills bänkat 1 gång under 2017. Bänkade 70 kg 2015, har inte provat att "maxa" sen dess, utan bara kört några set 5or eller 8or på typ 60 kg när det väl blivit av. Och egentligen ångrat mig efter direkt för att jag känner av det i axlarna Men jag känner rätt bra i bröstet så potentialen kanske finns där haha.

Men pressen är ju min favoritövning, och den enda som faktiskt funkar för mig att tokmaxa i. Men fasen vilken tid det har tagit att komma upp i drägliga siffror, i början av 2016 höll jag fortfarande på att harva kring ett max på 40 kg. Det är inte en övning som jag har varit "naturligt stark" i, kanske dock mycket pga tidigare axel- och armbågsskador.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2017-05-25 klockan 10:17.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-25, 17:14   #396
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg x3
55 kg 3x3
55 kg x2

Marklyft
60 kg x5
80 kg x5
100 kg x5
110 kg x5
120 kg 5x5

Triceps, armbågsprehab, baksida axlar, lårcurl, handstående och "L-sit".
L-sit var katastrof, fick kramp i framsida lår varje gång
Första försöket orkade jag hålla ut i kanske 15-20 sek, andra gången max 10 sec
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-26, 18:16   #397
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Klättring idag igen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-26, 18:33   #398
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Klättring idag igen.
Vadå klättring?!?!? Hur högt klättrade du? Inomhus eller utomhus? Röd eller svart vägg och vad är skillnaden? Finns det några grepp som du undviker? Är greppen indelade i olika typer? Kan du klättra utan att ta hjälp med benen? Har du särskilda klätterkläder eller är det samma som du gymmar i? Har du råkat ut för nån olycka där passaren/rephållaren svimmade och du föll handlöst mot golvet? Hur fick du för dig att börja klättra? Har du bestigit något berg? När är det dags för K2?

__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-26, 19:39   #399
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Vadå klättring?!?!? Hur högt klättrade du? Inomhus eller utomhus? Röd eller svart vägg och vad är skillnaden? Finns det några grepp som du undviker? Är greppen indelade i olika typer? Kan du klättra utan att ta hjälp med benen? Har du särskilda klätterkläder eller är det samma som du gymmar i? Har du råkat ut för nån olycka där passaren/rephållaren svimmade och du föll handlöst mot golvet? Hur fick du för dig att börja klättra? Har du bestigit något berg? När är det dags för K2?
Haha tyckte du jag höll mig lite för fåordig?
Kör nästan bara bouldering och inomhus, väggarna är då ca 5m höga och man klättrar utan rep. Håller mig mest till röda nu när jag är så orutinerad, har tidigare kört lite svarta när jag var mer aktiv. Generella svårighetsgraden är Grön -> Blå -> Röd -> Svart -> Vit -> Grå, men det beror individuell klätterstil också, ibland kan en blå vara svårare än en röd tex. Nybörjare brukar kunna stånka sig igenom blåa och nästan bara eliten och ledbyggare klarar gråa. Klarar man vita leder/problem så är man jäkligt duktig. Mitt sämsta "grepp" är "slopers", det är ett grepp som egentligen saknar något att ta på. Man får typ channela sin inre spiderman och bara lägga på handen för att "suga fast" och försöka hoppas att man sitter kvar

Finns väl typ 6 grundgrepp:

Jugs - bästa/lättaste greppet, man får ofta grepp med hela fingrarna och snudd på hela handen.

Crimps - okej grepp, men väldigt små, man hänger på fingertopparna och vanligtvis försöker man "komma längre upp" på fingrarna (closed crimp). Closed crimp har nog högst skaderisk av alla grepp och det är något man inte bör använda allt för ofta som amatör. Tävlar man så får man ju bara träna för det och acceptera risken liksom.

Slopers - vanligtvis ett väldigt slätt grepp med stor yta som man inte kan greppa på, man får liksom bara "suga fast" handen och positionera kroppen så att man stannar kvar.

Pinchers - ser ut som en baguette typ, man får hålla dem som en macka med nypstyrka

Pockets - Typ som ett hål där man kan stoppa in X antal fingrar

Edges - som en crimp fast längre, man kan använda den som en crimp men oftast är det byggt så att man inte behöver det.

Eftersom min "klätterteknik" typ enbart bygger på att jag har ganska bra balans och att jag är rätt så dragstark i överkroppen i förhållande till kroppsvikten har jag inga problem att klättra utan benen. Men man bör ju såklart (och tvingas om det inte är ett ganska lätt "problem" eller med generösa grepp (typ juggar) använda fötter och ben. Det är faktiskt oundvikligt och absolut rekommenderat haha.

Kör samma kläder som jag styrketränar i med undantag av skorna som naturligtvis är klätterskor ("gymma"?? ).

Jag har aldrig dött pga en passare och jag började klättra för att jag tycker det är någon form av "träningsallmänbildning", typ tillsammans med löpning och simning. Sen så är det jäkligt kul också. Fuck K2, fuck everest, fuck allt (hoppas Skuggan inte läser detta). Jag gillar att klättra som sport/träningsform/problemlösning, behöver inte riskera livet eller lägga ner hundratusentals kronor för att uppleva det. Dock så hade jag en kollega som varit uppe på mt everest 2 ggr (första expeditionen var dock misslyckad pga för dåligt väder). Jäkligt coola historier.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2017-05-26 klockan 19:42.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-26, 20:17   #400
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Se där! Kul med lite mer info om vad du pysslar med på klättertimmarna!

Jag kollade upp alla grepp och inser att jag skulle behöva gott om jugs, och helst ett och annat trappsteg också på vägen, för att komma nånstans på en sån vägg. Är på tok för "baktung" just nu för att ha nån chans att klättra om man inte kan använda benen. Dock var jag duktig på det som barn minns jag. Eller åtminstone på att klättra upp i träd eller i rep på gympalektionerna.

Är det på Extremfabriken (heter så va?) i Stockholm som du klättrar eller har du nåt annat favoritställe? Inte för att jag tänkte testa nu men kanske i framtiden efter att ha deffat ner mig en 15-20 kg, om det nu skulle ske.

Just det, du har nämnt att du tränar lite för den fysiska allmänbildningens skull. Det är en bra inställning egentligen. Även om jag tänkt att klättring har kunnat vara kul att testa så känns det inte lönt nu. Kommer bara bli trist att inse hur talanglös jag lär vara. Visst kan man testa för skojs skull, men fastna lär jag inte göra.

Haha! Tänkte själv på att "gymma" är något man bara inte säger, men när jag ändå skulle låta lite tjötig i inlägget så blev det ett medvetet strutsord där också.

Vad gäller bergsklättring så är väl K2 det farligaste berget? Hälften döda eller nåt? Det finns en dokumentär om "Döden på K2" som var rätt intressant.

Gokväll på dig!
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2017-05-26 klockan 20:20.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-26, 20:47   #401
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Se där! Kul med lite mer info om vad du pysslar med på klättertimmarna!

Jag kollade upp alla grepp och inser att jag skulle behöva gott om jugs, och helst ett och annat trappsteg också på vägen, för att komma nånstans på en sån vägg. Är på tok för "baktung" just nu för att ha nån chans att klättra om man inte kan använda benen. Dock var jag duktig på det som barn minns jag. Eller åtminstone på att klättra upp i träd eller i rep på gympalektionerna.

Är det på Extremfabriken (heter så va?) i Stockholm som du klättrar eller har du nåt annat favoritställe? Inte för att jag tänkte testa nu men kanske i framtiden efter att ha deffat ner mig en 15-20 kg, om det nu skulle ske.

Just det, du har nämnt att du tränar lite för den fysiska allmänbildningens skull. Det är en bra inställning egentligen. Även om jag tänkt att klättring har kunnat vara kul att testa så känns det inte lönt nu. Kommer bara bli trist att inse hur talanglös jag lär vara. Visst kan man testa för skojs skull, men fastna lär jag inte göra.

Haha! Tänkte själv på att "gymma" är något man bara inte säger, men när jag ändå skulle låta lite tjötig i inlägget så blev det ett medvetet strutsord där också.

Vad gäller bergsklättring så är väl K2 det farligaste berget? Hälften döda eller nåt? Det finns en dokumentär om "Döden på K2" som var rätt intressant.

Gokväll på dig!
Extremfabriken känner jag inte till, mitt favoritställe just nu är Karbin, men klättrar även en del på klätterverket. Vi kanske skulle dra och klättra någon dag med blåvit så får han visa hur man ska göra

Ja, eftersom jag har så spritt intresse för träning så blir det att jag blir ganska mångsidig eller "allround" och det gillar jag. Däremot så är man ju alltid sämre än folk hela tiden, men det är nog få som kan hänga på mig lika bra i "alla" mina discipliner

K2 har ett ganska oberäkneligt skitväder som jag förstår det, tror fortfarande inte att någon har lyckats ta sig upp (och ner) under vintern tex. K2 är också ganska avsides och svårtillgängligt, jämfört med andra höga berg då

Edit: en av anledningarna till att jag började klättra var också för att brottas med min höjdskräck. Har tidigare ogillat att stå på stegar, titta ner i högra trappor eller vara ute på balkonger. Har fortfarande en liten obehagskänsla på dem två sistnämnda men det har blivit mycket bättre sen jag började klättra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2017-05-26 klockan 20:51.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-28, 17:35   #402
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg x3
55 kg x1
57,5 kg x1
60 kg x1 lätt
60 kg x0 (följt av typ 6 extremt ilskna push pressar)
55 kg x1
57,5 kg 2x1
40 kg x8-ish

Splitböj
20 kg x8
30 kg x8
40 kg x8
45 kg x8
50 kg x8
52,5 kg 4x8

Marklyft
60 kg x5
80 kg x5
100 kg x5
110 kg x5
120 kg x3 ingen gnista

Kabelrodd, sittande vadpress, någon roddmaskin jag inte sett förut och sen fick det va.
Provade lite högre repsantal men på mycket lägre vikt på splitböjen bara för att se hur det känns.

Har börjat försiktigt att cykla lite också, kan verkligen inte ännu avgöra om det känns okej eller inte i knäna. Höger knä hugger till med smärta ibland när jag ska ta i sittandes i uppförsbacke och vänster knäpper och knakar under längre perioder vid varje tramp.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2017-05-28 klockan 17:37.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-28, 21:06   #403
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Extremfabriken känner jag inte till, mitt favoritställe just nu är Karbin, men klättrar även en del på klätterverket. Vi kanske skulle dra och klättra någon dag med blåvit så får han visa hur man ska göra
Ni är välkomna, men jag lever under föreställningen att du fortfarande är bättre än mig? Du verkar dock mest dra dig upp för väggarna låter det som så din teknik skulle jag nog kunna slipa till rejält

Du glömde btw den största anledningen till att du klättrar. Det är världens bästa sport (egentligen är det mer en konstform än en sport, men aa)

Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg x3
55 kg x1
57,5 kg x1
60 kg x1 lätt
60 kg x0 (följt av typ 6 extremt ilskna push pressar)
55 kg x1
57,5 kg 2x1
40 kg x8-ish

Splitböj
20 kg x8
30 kg x8
40 kg x8
45 kg x8
50 kg x8
52,5 kg 4x8

Marklyft
60 kg x5
80 kg x5
100 kg x5
110 kg x5
120 kg x3 ingen gnista

Kabelrodd, sittande vadpress, någon roddmaskin jag inte sett förut och sen fick det va.
Provade lite högre repsantal men på mycket lägre vikt på splitböjen bara för att se hur det känns.

Har börjat försiktigt att cykla lite också, kan verkligen inte ännu avgöra om det känns okej eller inte i knäna. Höger knä hugger till med smärta ibland när jag ska ta i sittandes i uppförsbacke och vänster knäpper och knakar under längre perioder vid varje tramp.
Låter som att du borde chilla på cykeln ett tag till bror
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-28, 22:20   #404
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Extremfabriken känner jag inte till, mitt favoritställe just nu är Karbin, men klättrar även en del på klätterverket. Vi kanske skulle dra och klättra någon dag med blåvit så får han visa hur man ska göra

Ja, eftersom jag har så spritt intresse för träning så blir det att jag blir ganska mångsidig eller "allround" och det gillar jag. Däremot så är man ju alltid sämre än folk hela tiden, men det är nog få som kan hänga på mig lika bra i "alla" mina discipliner

K2 har ett ganska oberäkneligt skitväder som jag förstår det, tror fortfarande inte att någon har lyckats ta sig upp (och ner) under vintern tex. K2 är också ganska avsides och svårtillgängligt, jämfört med andra höga berg då

Edit: en av anledningarna till att jag började klättra var också för att brottas med min höjdskräck. Har tidigare ogillat att stå på stegar, titta ner i högra trappor eller vara ute på balkonger. Har fortfarande en liten obehagskänsla på dem två sistnämnda men det har blivit mycket bättre sen jag började klättra.
Extremfabriken var mest något jag nämnde då jag blev lite fascinerad av spindelgubbarna i Ninja Warrior och råkar veta att Alexander Mars som vann Ninja Warrior första säsongen brukar träna där. Verkar vara ett coolt ställe och finns säkert vanliga klätterväggar också, men det vet jag förvisso inte säkert. När det gäller honom snackar vi inte enarmspullups utan 2-3 pullups med bara två fingrar.

Visst, jag hakar på och provklättrar nån gång. Varför inte liksom? Glöm inte bort mig på väggen bara medan ni tävlar om koloprestigen på rött och svart.

Jag har höjdskräck om jag vet att det finns en viss oberäknelighet som t.ex. att ett räcke sitter ovanligt låg eller så. Som på Bergsgatan (tror jag den heter, eller Fjällgatan?) på söder där stenmuren är ganska låg. Annars skulle jag inte ha några problem att hoppa bungyjump. Dör man så dör man liksom. Det är inte mer med det.

Skönt att din höjdrädsla har avtagit! Alltid stort när man lyckas övervinna en sån sak genom att exponera sig.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-29, 19:36   #405
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Längre cykeltur idag, dock extremt kort med cykelmått, kanske 1½ mil i ganska lugnt "racertempo", blev inte andfådd. Vänster knä har fortfarande knak- och "klick"perioder men annars inte så farligt. Känner lite i axlarna och framförallt träsmak i arslet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)