Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2004-12-07, 14:43   #1
Dobby
Registered User
 
Dobbys avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Middle of Sweden
Inlägg: 74
Två snabba om AF...

Tja allihopa ! Är väldigt nyfiken på AF, har två funderingar som jag gärna vill ha svar på... Har jag förstått det rätt att det går till på följande vis:

1) Först är en elimineringsrond, där endast 15 st går vidare till den "riktiga" (kanske fel uttryck men in förstår mig) tävlingen. Elimineringsronden avgörs via en fysikrond.

2) I tävlingen läggs dubbel vikt vid fysikronden, när man senare räknar poäng.

Följdaktligen är den viktigaste delgrenen fysikronden...

Stämmer detta ?
Dobby är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-07, 15:13   #2
adde
A de e adde
 
addes avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: gbg
Inlägg: 1 095
Citat:
Ursprungligen postat av Dobby
Tja allihopa ! Är väldigt nyfiken på AF, har två funderingar som jag gärna vill ha svar på... Har jag förstått det rätt att det går till på följande vis:

1) Först är en elimineringsrond, där endast 15 st går vidare till den "riktiga" (kanske fel uttryck men in förstår mig) tävlingen. Elimineringsronden avgörs via en fysikrond.

2) I tävlingen läggs dubbel vikt vid fysikronden, när man senare räknar poäng.

Följdaktligen är den viktigaste delgrenen fysikronden...

Stämmer detta ?
Både ja och nej.

Elimineringsronden (Om det är fler än 15 tävlanden) består i att varje dommare sätter ett kryss för de 15 personer som denne vill se i finalen. Efter detta räknas antalet kryss som varje tävlande har, sedan tas de 15 med flest kryss ut till symmetrifinalen.

De övriga startande får en placering utifrån antalet kryss de har. Om tex de med 4 kryss eller fler gick vidare till final så får de med 3 kryss en delad 16:e plats, om det var 4 stycken med 3 kryss får de med 2 kryss en delas 20:e plats osv....

De 15 som gick vidare bedöms alltså lite ingående och får placering 1 till 15. Du är alltså INTE ute ur tävlingen bara för att du inte hamnade bland de 15 bästa.

Sen har man en styrkerond och en utthållighetsrond (hinderbana eller rodd).

Placeringarna från symmetri, styrka och utthållighet läggsihop och ger en poäng, den med lägst poäng vinner.

De 6 med lägst poäng har sedan ytterligare en symmetrirond, vars poäng läggs läggs till den tidigare poängen. För de sex bästa kan man säga att symmetrin står för två fjärdedelar, medans den står får en tredjedel för övriga tävlanden. Dock skall man ju tänka på att du som sämst kan bli 6:a i sista symmetrironden...

/adde
adde är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)