Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-07-25, 18:22   #61
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Offtopictrams

Finns inte mycket energi kvar till discolull efter två timmar av flerledsövningar (böj och mark).
Klart alla discogymmare (legdayskippare) har stora armar när det är lika jobbigt att träna som att resa sig ur datorstolen.
Ceejay, spara hypertrofigainsen (från isolationsövningar) till du åker på en allvarlig skada som hindrar dig från böj och mark.
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Japp... Vill man se ut som man tränar (med kläder på) så bör man nog ha lite isolationsträning för muskler som armar, axlar (inkl baksida axlar), bröst och kanske lite latsdrag ovanpå ett program med tunga böj, mark och bänkpress eller OL-schema. Jag har tränat bara tunga skivstångsövningar och ser fortfarande otränad ut mer eller mindre, fast jag har blivit något "bitigare" med högre volym generellt sett senaste året.

Har rätt bra traps, ben, röv, djup i rygg osv men bröst typ obefintligt (pga inte så mycket bänkpress), OK axlar pga tunga stötar och pressar över huvudet, obefintliga armar, tror mina armar mäter typ 38cm efter 5 år i gymmet på 85kg.
Ser dig ofta skriva detta. Du överdriver eventuellt mindre bra självförtroende. Är säker på att det syns att du tränar!
Själv ser jag helt otränad ut påklädd, överkroppen, skyller på att jag är lång - svårt att fylla ut min ram. :Pp

Senast redigerad av 1x0 den 2017-07-25 klockan 18:25.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 19:04   #62
Tobbey
Do you even PB?
 
Tobbeys avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 9 190
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg

Ser dig ofta skriva detta. Du överdriver eventuellt mindre bra självförtroende. Är säker på att det syns att du tränar!
Själv ser jag helt otränad ut påklädd, överkroppen, skyller på att jag är lång - svårt att fylla ut min ram. :Pp
Är bara självmedveten :P Och fet.
__________________
Journal: OL och SL-inspirerat, typ?

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 19:23   #63
sweet tooth
Registered User
 
sweet tooths avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Södertälje
Inlägg: 75
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Inte? Du ligger på 45 nu utan någon specifik träning för just volym på armarna, hur kommer det sig att du så snabbt avfärdar möjligheten att nå 50 om du satsat på det med samma intresse som du gjort med böj och mark?
Glöm inte att omkrets påverkas ju större den är. Ökning från 35 till 40 är mindre än 40 till 45, och ännu mindre än 45 till 50. Utöver det så finns det genetiska förutsättningar att ta hänsyn till.

Testa här om du inte vill använda miniräknare. https://www.omnicalculator.com/math/circumference skriv cm i circumference (omkrets) och se skillnaderna i area vid 35, 40, 45 och 50 cm så märks skillnaderna ganska tydligt.
__________________
Godis är också mättande
sweet tooth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 21:14   #64
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Tack, jag klarar mig med miniräknare

Jag undrade egentligen mest varför Ceejay så hårt slog fast att han inte skulle lyckas passera 50cm med mer fokus på armar. Vad som gjorde han så säker.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 21:17   #65
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Det blir nog svårt att öka 5cm utan att öka kroppsvikt.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 21:37   #66
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Jo, inte ökat mer än två centimeter på kanske 4 års träning. Jag har blivit starkare men vikten har stått still. Känns inte riktigt värt att bli fet för att få större armar. Hade det varit kxxxn vi pratade om dock...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-11, 22:43   #67
liftit
Registered User
 
liftits avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 441
1,5år senare 8kg tyngre.
blekare och fetare midjemått
vad tror ni om att ligga på balans/gå upp något kilo till sen börja deffa framåt våren?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 1.5årsenare.jpg (185.4 KB, 0 visningar)
liftit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-11, 22:54   #68
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av liftit Visa inlägg
vad tror ni om att ligga på balans/gå upp något kilo till sen börja deffa framåt våren?
Optimal plan!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)