Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-07-24, 15:18   #46
liftit
Registered User
 
liftits avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 441
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Kolla in detta (https://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout) om du vill ha en grund/inspiration alt. Kolla programmet som CJ postade i en färsk tråd i träningsdelen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Börjar på de schemat idag, tack ska du ha!
liftit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-24, 22:25   #47
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Armar? 5-10 set rodd och vertikala drag borde räcka för biceps i veckan.
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mja, visst kan man träna mer armar om man vill. Det säger jag inte emot Mina armar är väl inte jättestora, men 45cm räcker tycker jag. Och du har nog inte sett min rygg.
Alltså, jag har stor respekt vad gäller dina åsikter och idéer när det gäller styrkelyft, men har svårt att dina råd gällande "byggning" på allvar när du rekommenderar någon som vill ha större armar ett träningsschema utan isolerad bicepsträning. Även om du själv är nöjd med dina armar så tycker jag att för en kroppsbyggare (vilket du inte är) så är dina 45cm armar på 200cm/120kg rätt spinkiga. Hade du med dina gener och träningsdiciplin valt ett annat fokus och kört ett stenhårt armpass i veckan hade du säkert haft 50cm+ armar skulle jag tro.

Senast redigerad av Jocke67 den 2017-07-24 klockan 22:30.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-24, 22:31   #48
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av liftit Visa inlägg
Börjar på de schemat idag, tack ska du ha!


Kör hårt!! Skapa en journal också väl så får man se om det ger resultat!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 01:03   #49
liftit
Registered User
 
liftits avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 441
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Kör hårt!! Skapa en journal också väl så får man se om det ger resultat!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är på botten när det gäller kost och träning, men tänkte börja igen efter förkylningar, alkohol flera dagar i rad m.m, ligger i dagsläget på samma kroppsvikt och försöker komma tillbaka till verkligheten.. Är ute rätt mycket så det blir rätt rejäla fyllor 1-2 gånger i veckan, men ska försöka träna på så bra det går i veckodagarna.
Ryggen är fortfarnade inte i skick så lär börja med runt 40kg i knäböj/mark nu i början. Hoppas eventuellt "svaga" delar kan stärkas upp under denna tiden. (har känt av ryggen när jag sitter mycket m.m, nu under ett års tid ca, vet inte om jag borde söka upp en sjukgymnast igen.)
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...220946&page=23

Senast redigerad av liftit den 2017-07-25 klockan 01:08.
liftit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 09:13   #50
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Alltså, jag har stor respekt vad gäller dina åsikter och idéer när det gäller styrkelyft, men har svårt att dina råd gällande "byggning" på allvar när du rekommenderar någon som vill ha större armar ett träningsschema utan isolerad bicepsträning. Även om du själv är nöjd med dina armar så tycker jag att för en kroppsbyggare (vilket du inte är) så är dina 45cm armar på 200cm/120kg rätt spinkiga. Hade du med dina gener och träningsdiciplin valt ett annat fokus och kört ett stenhårt armpass i veckan hade du säkert haft 50cm+ armar skulle jag tro.
Sen när gav jag råd gällande byggning? Skrev till någon som ville bygga styrka och massa.
Nej, 50cm hade jag inte haft.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 09:50   #51
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av liftit Visa inlägg
Är på botten när det gäller kost och träning, men tänkte börja igen efter förkylningar, alkohol flera dagar i rad m.m, ligger i dagsläget på samma kroppsvikt och försöker komma tillbaka till verkligheten.. Är ute rätt mycket så det blir rätt rejäla fyllor 1-2 gånger i veckan, men ska försöka träna på så bra det går i veckodagarna.
Ryggen är fortfarnade inte i skick så lär börja med runt 40kg i knäböj/mark nu i början. Hoppas eventuellt "svaga" delar kan stärkas upp under denna tiden. (har känt av ryggen när jag sitter mycket m.m, nu under ett års tid ca, vet inte om jag borde söka upp en sjukgymnast igen.)
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...220946&page=23


Rip

Glöm inte rörlighetsträningen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 11:28   #52
LillisJ
Registered User
 
LillisJs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Huddinge
Inlägg: 4 649
Jag hade nog haft armar storlek 43 om jag inte gick på skrönan att armar får tillräckligt med stimuli i roddar och pressar(för att uppnå BRA muskeltillväxt) när jag var yngre nuvarande 41. Dom växer något förbannad mycket snabbare med ett eget pass i veckan.
__________________
Instagram: lorentzo.j
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Gestapo sparkar in dörren och skriker "visa kuken", och man har inget val.
LillisJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 12:04   #53
Tobbey
Do you even PB?
 
Tobbeys avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 9 190
Citat:
Ursprungligen postat av LillisJ Visa inlägg
Jag hade nog haft armar storlek 43 om jag inte gick på skrönan att armar får tillräckligt med stimuli i roddar och pressar(för att uppnå BRA muskeltillväxt) när jag var yngre nuvarande 41. Dom växer något förbannad mycket snabbare med ett eget pass i veckan.
Japp... Vill man se ut som man tränar (med kläder på) så bör man nog ha lite isolationsträning för muskler som armar, axlar (inkl baksida axlar), bröst och kanske lite latsdrag ovanpå ett program med tunga böj, mark och bänkpress eller OL-schema. Jag har tränat bara tunga skivstångsövningar och ser fortfarande otränad ut mer eller mindre, fast jag har blivit något "bitigare" med högre volym generellt sett senaste året.

Har rätt bra traps, ben, röv, djup i rygg osv men bröst typ obefintligt (pga inte så mycket bänkpress), OK axlar pga tunga stötar och pressar över huvudet, obefintliga armar, tror mina armar mäter typ 38cm efter 5 år i gymmet på 85kg.
__________________
Journal: OL och SL-inspirerat, typ?

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar

Senast redigerad av Tobbey den 2017-07-25 klockan 12:05.
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 12:25   #54
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Sen när gav jag råd gällande byggning? Skrev till någon som ville bygga styrka och massa.
Nej, 50cm hade jag inte haft.
Inte? Du ligger på 45 nu utan någon specifik träning för just volym på armarna, hur kommer det sig att du så snabbt avfärdar möjligheten att nå 50 om du satsat på det med samma intresse som du gjort med böj och mark?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 13:17   #55
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Inte? Du ligger på 45 nu utan någon specifik träning för just volym på armarna, hur kommer det sig att du så snabbt avfärdar möjligheten att nå 50 om du satsat på det med samma intresse som du gjort med böj och mark?
Jag kör en del triceps. Biceps får okej träning i roddar. Jag har knappast kassa armar, men 50 är en helt annan dimension tycker jag nog.

Men ja, hade jag brytt mig om armarna precis lika mycket som de övningar som betyder något, då hade jag kanske varit i närheten av 50.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 14:37   #56
HenrikJ
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 633
Uppmuntra honom inte till att skaffa 50 cm armar. Han kommer att vara så stor att folk som går för nära sugs in i omloppsbana runt honom
__________________
Who's a better lifter than the wind and more? /Roky Erickson
HenrikJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 14:57   #57
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
#lifegoals

Är dock fortfarande en badpojke jämfört med strongmansnubbar.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 16:33   #58
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Jag har knappast kassa armar, men 50 är en helt annan dimension tycker jag nog.
Ja precis, armarna skulle få en helt annan dimension med specifik armträning.

Senast redigerad av Jocke67 den 2017-07-25 klockan 16:35.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 16:35   #59
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ Visa inlägg
Uppmuntra honom inte till att skaffa 50 cm armar. Han kommer att vara så stor att folk som går för nära sugs in i omloppsbana runt honom
Jag tror att CJ skulle drabbas av psykisk ohälsa om han tvingades köra isolerade bicepsövningar högreps och drop-set till failure!
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 18:22   #60
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ Visa inlägg
Uppmuntra honom inte till att skaffa 50 cm armar. Han kommer att vara så stor att folk som går för nära sugs in i omloppsbana runt honom
Kom i håg att lilleman i serien Herman hedning försökte äta så mycke att maten drogs till honom. Funkade faktiskt.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)