Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-07-05, 21:52   #61
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Citat:
Ursprungligen postat av TREX Visa inlägg
Jag kör bröst före ben, så att benen tar musten ur tuttarna bör väl inte vara några probs då? Har kört så ett tag nu (med det schemat) men om du säger att det hindrar min muskulära benutveckling så...

Kul att höra Vad tycker och tänker du om att det skiljer sig så mycket i hur man bör träna och så vidare?
Det är inget problem med det om du känner att det är bra. Det var bara ett tips.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-05, 21:57   #62
TREX
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 1 181
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Det är inget problem med det om du känner att det är bra. Det var bara ett tips.
Jag är lite kass på att känna om något är bra eller inte, oftast är det aldrig bra så om det känns som bra vet jag i alla fall inte om det...

Vad sa du om min andra fråga? Och, jag har en till på G..

Vilken av alla kroppsbyggare borta i USA genomtiderna har varit den som du har känt varit mest inne på rätt spår gällandes sin träning? Har du någon personlig favorit som fler borde lyssna på? Någon som inspirerat dig?
TREX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-05, 22:09   #63
gregpl
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 98
Jag frågade inte om hurvida en deff då och då är viktigt, och var i min post framgår det att jag har något ister att dölja? Vad jag var ute efter var ett tyckande angående om du utifrån mina stats samt bilder kunde avgöra om du tror det kommer bli lyckat om jag deffar om ett år, om jag då ligger någonstans kring 95 kg och fortfarande är i ungefär samma form.
gregpl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-05, 22:36   #64
Kischen
Äger Strikt!
 
Kischens avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: I en villaförort på stockholms södersida
Inlägg: 3 782
Citat:
Ursprungligen postat av exor Visa inlägg
Effekten avtar och därför cyklar man kreatin. Så är nog svårt att göra en uppskattning på ett år. Men skulle gissa på att det kanske handlar om 10% för genomsnittet. Finns ju även non-responders samt dom som svarar väldigt bra.
Så om man cyklar det så kommer effekten igen och igen och igen osv..

Skulle det bli skillnad mot att ta det hela tiden? Jag förstår att om man slutar använda kreatin så sjunker man tillbaka till basnivåer men bortse från den höjningen som blir när man hoppar på det igen.

Blir det något ÖVER den höjningen?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Så kroppens energireserver, under en dag, för någon på 80 kg med 15% kroppsfett är alltså bara lite knappt 160 kcal?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
Kischen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-05, 23:48   #65
älskarcola
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 226
Vet inte om frågan ställts men vad är bäst när man deffar, att träna hela kroppen engång i veckan eller två?
älskarcola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 00:34   #66
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Ifall man är ute efter så kraftig volymökning som möjligt på så kort tid som möjligt, säg 6 månader.

Hur skulle du lägga upp diet och träningen ifall man har möjlighet att träna 7 dagar i veckan under denna period?



Följdfråga, hur ser din version ut av en optimal deff?

Utveckla gärna i lite högre nivå ifall du har tid. Jag har läst många kompetenta inlägg från dig förr
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 06:24   #67
filmjölk
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Hisingen
Inlägg: 4 258
Tråden heter "Anders ger träningsråd", inte "Generell träningsfrågetråd där Kreti och Pleti svarar".
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 08:59   #68
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Citat:
Ursprungligen postat av gregpl Visa inlägg
Jag frågade inte om hurvida en deff då och då är viktigt, och var i min post framgår det att jag har något ister att dölja? Vad jag var ute efter var ett tyckande angående om du utifrån mina stats samt bilder kunde avgöra om du tror det kommer bli lyckat om jag deffar om ett år, om jag då ligger någonstans kring 95 kg och fortfarande är i ungefär samma form.
Nu har jag tittat på din bild och tycker att det är svårt att avgöra hur bra eller dålig du är och att deffa vet jag inte heller om du behöver med den form du har på bilden. Men det är klart om du avser att tävla är läget annorlunda.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 09:04   #69
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Ifall man är ute efter så kraftig volymökning som möjligt på så kort tid som möjligt, säg 6 månader.
Hur skulle du lägga upp diet och träningen ifall man har möjlighet att träna 7 dagar i veckan under denna period?
Följdfråga, hur ser din version ut av en optimal deff?
Utveckla gärna i lite högre nivå ifall du har tid. Jag har läst många kompetenta inlägg från dig förr
På sex månader kan man få en bra form men kanske inte så mycket muskler om man redan tränar styrketräning.

Att träna 7 dagar i veckan tror inte jag är optimalt om man ska lägga på sig massa och öka styrkan progressivt utan då handlar det ca 4 pass i veckan för att kroppen ska hinna växa.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2012-07-06 klockan 09:08.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 09:07   #70
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Citat:
Ursprungligen postat av Kischen Visa inlägg
Så om man cyklar det så kommer effekten igen och igen och igen osv..

Skulle det bli skillnad mot att ta det hela tiden? Jag förstår att om man slutar använda kreatin så sjunker man tillbaka till basnivåer men bortse från den höjningen som blir när man hoppar på det igen.

Blir det något ÖVER den höjningen?
Kreatin är lite lustigt eftersom man har inte kunnat upprepa effekten vid en andra kur. Men antagligen kan det ha en viss effekt om man cyklar kreatinet.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 11:06   #71
slafs
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 152
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
På sex månader kan man få en bra form men kanske inte så mycket muskler om man redan tränar styrketräning.

Att träna 7 dagar i veckan tror inte jag är optimalt om man ska lägga på sig massa och öka styrkan progressivt utan då handlar det ca 4 pass i veckan för att kroppen ska hinna växa.
Hur tycker du man ska splitta kroppen på dom fyra passen i veckan?
slafs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 12:26   #72
Fredriiik
Biffen
 
Fredriiiks avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Nälsta
Inlägg: 1 926
har för mig att du sagt att för bäst utveckling så ska musklerna tränas två gånger i veckan.
Tycker du musklerna ska tränas en eller två gånger i veckan?
Såklart att man sover bra, har tid och allt sånt.


Bra tråd!!
__________________
The kings have spoken:
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Övertygad om att fler repetitioner bygger mer muskelmassa än få.
Fredriiik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 12:29   #73
TREX
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 1 181
Kan vi inte göra om den här tråden till typ "Allmän frågetråd till de äldre rävarna" eller dylikt så kan ju Piranha, Arne48, RobbanColeman, Grub med flera hjälpa till och besvara frågor.

Eller, "allmän frågetråd till personer som har tränat i över 15 år".

Det finns mycket vishet i er som vi yngre borde suga i oss.
TREX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 12:46   #74
iPad
chasing the dream
 
iPads avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Ort: Västervik
Inlägg: 558
Man brukar väl säga att nybörjare klarar av att bygga muskler någorlunda under deff så jag undrar om man kan på ett hum definera en nybörjare..

Jag anser mig vara en nybörjare men vet inte om jag kan bygga under deff riktigt..
Började träna sep -10 men slängde väl bort 0månader på maskiner även om jag började älska träning. Kört basövningar nu i ett år.

stats

böj 140
mark 172.5
bänk 95

Är jag nybörjare och finns det möjlighet för mig att bygga under deff är min fråga
iPad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 12:53   #75
Strand93
Registered User
 
Strand93s avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Norrbotten
Inlägg: 440
Citat:
Ursprungligen postat av TREX Visa inlägg
Kan vi inte göra om den här tråden till typ "Allmän frågetråd till de äldre rävarna" eller dylikt så kan ju Piranha, Arne48, RobbanColeman, Grub med flera hjälpa till och besvara frågor.

Eller, "allmän frågetråd till personer som har tränat i över 15 år".

Det finns mycket vishet i er som vi yngre borde suga i oss.
Håller med, Anders behöver ju inte vara den enda som svarar.

Fast när man tänker efter så känns det rätt onödigt. Detta är ett diskussionsforum med inriktning träning vilket betyder att det är ju just såna här frågor vi diskuterar. Vad är mest optimalt, vad bygger bäst, vilka övningar osv. Och dom som svarar bäst på trådarna är ju just dom äldre och mer erfarna (tex Grubb och gänget).

Alltså känns en tråd tillägnat dom ganska så onödigt Men håller ändå med, skadar ju inte att få mer info. Repetition är lärdomens moder
Strand93 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)