Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-09-09, 22:48   #61
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Jag kör 7500 IE dagligen från oktober till och med mars och sen 2500 IE från april till och med september (undantaget dagar då jag faktiskt solat, då tar jag inget). Ganska hög dosering m.a.o. men jag har inte upplevt några bieffekter så här långt.
Har du märkt några effekter då?
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-09, 23:54   #62
blasr
Registrerad Användare
 
blasrs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 601
Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
Har du märkt några effekter då?
För min del så känner jag mig märkbart piggare och på mycket bättre humör. D-vitamin är, enligt mig, det bästa kosttillskott du kan köpa. Då kör jag ändå på lägre doser än vad Sheo gör, 2000IE varannan dag.
blasr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 05:11   #63
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
Har du märkt några effekter då?
Nope (tror t.o.m. jag skrivit det). Jag känner mig inte piggare, friskare eller gladare. Men om det minskar dödligheten i cancer och på sikt ger mig bättre benhälsa får det vara gott nog. Som Eddie säger är det en mycket enkel och billig intervention.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 07:25   #64
Ronn
Duck and Cover!
 
Ronns avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stocktown
Inlägg: 1 828
Personligen tror jag att d-vitamin kan ha en bra placebo effekt, man intalar sig själv att man känner sig piggare och gladare för att man tar tillskottet, så om man upplever att man gör det oavsett om det är placebo eller inte så är det ju bara fortsätta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shaguaa
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 07:49   #65
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn Visa inlägg
Personligen tror jag att d-vitamin kan ha en bra placebo effekt, man intalar sig själv att man känner sig piggare och gladare för att man tar tillskottet, så om man upplever att man gör det oavsett om det är placebo eller inte så är det ju bara fortsätta.
Placebo + riktig effekt förmodligen. Alla preparat har ju en placeboeffekt, skillnaden är att vissa har riktig effekt också. Det är därför man i studier ofta skriver exempelvis "...have en effect above placebo..." eller dylikt. Placebgruppen får ju oftast resultat den också.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 09:14   #66
young_george
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 544
Personligen har jag inte varit sjuk alls sedan jag började ta D-vitamintillskott. Annars har jag varit kroniskt förkyld och haft lätt för infektioner.

Om det har med D-vitaminet eller inte går såklart inte att svara på men jag tänker inte sluta iaf. Tar 2500 IU/dag
young_george är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 09:22   #67
Sk1llz
Retarded User
 
Sk1llzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 101
Tar 50K IU/vecka. Upplever att jag håller mig kryare och återhämtar mig bättre när jag väl blir förkyld.
Sk1llz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 09:23   #68
forslund
Registered User
 
forslunds avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 2 314
Citat:
Ursprungligen postat av young_george Visa inlägg
Personligen har jag inte varit sjuk alls sedan jag började ta D-vitamintillskott. Annars har jag varit kroniskt förkyld och haft lätt för infektioner.

Om det har med D-vitaminet eller inte går såklart inte att svara på men jag tänker inte sluta iaf. Tar 2500 IU/dag
Typ samma här. Hade en förkylning i typ april. Här i veckan blev jag "sjuk" igen, dvs snuvig i två dagar, sedan frisk igen.
Oavsett om det är D-vitaminen som hjälpt eller inte så tänker jag inte sluta.
forslund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 12:07   #69
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Citat:
Ursprungligen postat av blasr Visa inlägg
För min del så känner jag mig märkbart piggare och på mycket bättre humör. D-vitamin är, enligt mig, det bästa kosttillskott du kan köpa. Då kör jag ändå på lägre doser än vad Sheo gör, 2000IE varannan dag.
Jag har kört sheos doser under en period och märkte ingen effekt alls. Men behöver ju inte betyda att det inte fungerar
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 14:08   #70
bear.flowertwig
Fluortanten
 
bear.flowertwigs avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 4 176
Citat:
Ursprungligen postat av Sk1llz Visa inlägg
Tar 50K IU/vecka. Upplever att jag håller mig kryare och återhämtar mig bättre när jag väl blir förkyld.
Jösses det är verkligen både en megados och relativt ofta. Jag tar samma men varannan vecka. Tänkte just skriva och fråga om man vet något om bieffekter för jag mådde snarast psykiskt dåligt en-två dagar efter att jag tagit den första dosen för hösten. Kan ha varit annat givetvis men sammanträffandet fick mig att fundera.
__________________
No homo IMHO.
bear.flowertwig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 14:54   #71
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av bear.flowertwig Visa inlägg
Jösses det är verkligen både en megados och relativt ofta. Jag tar samma men varannan vecka. Tänkte just skriva och fråga om man vet något om bieffekter för jag mådde snarast psykiskt dåligt en-två dagar efter att jag tagit den första dosen för hösten. Kan ha varit annat givetvis men sammanträffandet fick mig att fundera.
Jag nämnde tidigare att jag mådde ibland konstigt på doser högre än runt 8000 per dag. Vissa kan nog vara känsliga för vissa tillskott.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 15:02   #72
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av bear.flowertwig Visa inlägg
Jösses det är verkligen både en megados och relativt ofta. Jag tar samma men varannan vecka. Tänkte just skriva och fråga om man vet något om bieffekter för jag mådde snarast psykiskt dåligt en-två dagar efter att jag tagit den första dosen för hösten. Kan ha varit annat givetvis men sammanträffandet fick mig att fundera.
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Jag nämnde tidigare att jag mådde ibland konstigt på doser högre än runt 8000 per dag. Vissa kan nog vara känsliga för vissa tillskott.
Jag har inte läst om några bieffekter i interventionsstudier men de doserna törs jag inte ge mig på i alla fall. När oktober börjar går jag på 2000IU per dag igen. Varannan dag blir det 2000 IU + ytterligare en RDI-dos från multivitamin.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 15:18   #73
bear.flowertwig
Fluortanten
 
bear.flowertwigs avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 4 176
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Jag nämnde tidigare att jag mådde ibland konstigt på doser högre än runt 8000 per dag. Vissa kan nog vara känsliga för vissa tillskott.
Ok och då var det psykiskt snarare än fysiskt?
__________________
No homo IMHO.
bear.flowertwig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 15:24   #74
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Jag har inte läst om några bieffekter i interventionsstudier men de doserna törs jag inte ge mig på i alla fall. När oktober börjar går jag på 2000IU per dag igen. Varannan dag blir det 2000 IU + ytterligare en RDI-dos från multivitamin.
Höga doser kan vara intressanta vad gäller influensa, dock. Har för mig att jag såg någon studie, eller det kanske var kliniska fall, som såg en snabbare tillfrisknande vid doser på 100+ IU per dag under sjukdomstiden. Någon får gärna rätta mig om jag minns fel, har inte tid att kolla efter källor nu.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 15:27   #75
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av bear.flowertwig Visa inlägg
Ok och då var det psykiskt snarare än fysiskt?
Svårt att säga. Allmän obehagskänsla av en sort jag inte normalt känner.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)