Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-19, 02:22   #16
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Finns det verkligen någon stol som kan hjälpa mot den sittställningen? :p
Älskar direktörstolar, men finns lite för lite av den varan i Sverige tyvärr. Därav fick det bli en gamingstol istället. Annars är en fet direktörstol så överlägsen. Man kan bara sjunka ner i stolen och kan ha hur många sittpositioner som helst utan problem.



Har ordnat med en kudde ovanpå subwoofern på golvet så jag har redan fotstöd. Så djävulskt skön sittställning
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 08:53   #17
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Citat:
Ursprungligen postat av PKtarzan Visa inlägg
Hej! Är ute efter en ny stol till mitt skrivbord. Vill ha en som är bekväm, samt ergonomisk. Är det värt att investera i en gamingstol? Tycker att de ser hyfsat obekväma ut jämfört med andra vanliga kontorsstolar t ex. Har ni några bra tips på bekväma stolar till skrivnbordet? (länka gärna isf)
Vad sitter ni och spelar/surfar?
MVH!
Efter att ha provat det mesta på marknaden kan jag påstå att någon ergonomisk "gamingstol" finns inte. De flesta bygger i grunden på en idiotisk idé - nämligen att modellera en kontorsstol efter en djupt skålad bilstol avsedd för olika former av racing. Och nej, stolen blir inte "ergonomisk" bara för den har en idiotisk kudde för svanken.
Efter att ha provat allt som finns tillgängligt i butik och inte hittat något jag gillade chansade jag på en AK Racing Onyx Deluxe, alltså bland det dyraste som finns på marknaden. Det skräpet åkte tillbaka inom en vecka.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 09:55   #18
Danomax
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Umeå
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av lanzal Visa inlägg
Jag diggar min "Markus" från IKEA! Den är rätt överkomlig prismässigt också.
Exakt, den skönaste stol jag har suttit i.

Kan utan problem sitta 10 timmar i sträck.
Danomax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 10:14   #19
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av C h r i s Visa inlägg
Har du mindre än 10 kills per match så kan jag rekommendera en gamingstol för att boosta scoren.
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 12:14   #20
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Citat:
Ursprungligen postat av lanzal Visa inlägg
Jag diggar min "Markus" från IKEA! Den är rätt överkomlig prismässigt också.
Det är mycket bra stol för pengarna, jag är också väldigt nöjd. Väldigt skön att sitta i och gedigen.
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 12:26   #21
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Danomax Visa inlägg
Exakt, den skönaste stol jag har suttit i.

Kan utan problem sitta 10 timmar i sträck.
Köpte en Markus när morsan behövde en ny stol. Detta efter att ha läst goda omdömen. Jag gillar att sitta i den men har inte suttit långa stunder. Och hon har inte klagat så det är ju positivt.

Själv har jag en dyrare variant av RH som jag köpte på blocket för 10-12 år sen. Har alltid funkat bra att sitta länge i men beklädnaden har slitits bort vid det här laget så mycket av skumgummin tittar fram.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 18:41   #22
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
Efter att ha provat det mesta på marknaden kan jag påstå att någon ergonomisk "gamingstol" finns inte. De flesta bygger i grunden på en idiotisk idé - nämligen att modellera en kontorsstol efter en djupt skålad bilstol avsedd för olika former av racing. Och nej, stolen blir inte "ergonomisk" bara för den har en idiotisk kudde för svanken.
Efter att ha provat allt som finns tillgängligt i butik och inte hittat något jag gillade chansade jag på en AK Racing Onyx Deluxe, alltså bland det dyraste som finns på marknaden. Det skräpet åkte tillbaka inom en vecka.
Racingstolen är dessutom gjord för att hålla dig på plats vid höga G-krafter. Jag undrar hur man gejmar för att ha behov av det.

Kinnarps gör underbara stolar, om än dyra.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 18:48   #23
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Kan tipsa om IKEA Markus. Om man inte testat den så testa iaf. Tycker den är skönare än min kinnarps på jobbet. Det enda jag hade velat ha är justerbara armstöd.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 19:01   #24
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Racingstolen är dessutom gjord för att hålla dig på plats vid höga G-krafter. Jag undrar hur man gejmar för att ha behov av det.

Kinnarps gör underbara stolar, om än dyra.
Ser du min sittställning när jag gamear så förstår du behovet

Min sittställning i bilen är inte "ergonomiskt ok" den heller. Troligt att jag sitter rak i ryggen med trimmat svankstöd, båda händerna på ratten "tio i två", ansiktet högt och centralt osv. Väljer alltid sportstolar med extra lårhäng som dras ut, så man kan tilta upp stolen och lägga ner sätet lite och givetvis ska mittarmstödet i bilen vara vadderat och skönt att sjunka ner mot med högerarmen.

Men jag håller med, själva konceptet gamingstol är lite tramsigt just med att det ska se ut som en racingstol osv.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 19:02   #25
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Jag har en Markus. Tyckte den var bekväm i början efter ett tag och efter längre stunder är den inte särskilt bra.
Kinnarpsstolen på jobbet spelar i en helt annan liga.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)