Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-04-30, 08:47   #46
Rabiat
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 2 156
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Fast det där är inte sant. Du har säkert mött massa personer som definierar sig som feminister men som du inte märker eftersom de inte ger uttryck för just de saker du förväntar dig. Alla är inte heller så kåta på att diskutera politik alltid och jämt, och speciellt inte när man vet att det inte finns någon vinning i det eftersom motparten är inte intresserad av något annat än att basha och fråga om man rakar sig under armarna.
+1

PS Jag rakar mig under armarna DS
Rabiat är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-30, 08:47   #47
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Mammor får alltid vårdnaden om barn vid skilsmässa.
Män ses som pedofiler om de arbetar med barn.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-30, 08:49   #48
hidden
Gömd
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 1 305
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Det där har ingenting med feminism att göra. Feminismen har aldrig drivit sådana frågor i båda könens intresse.
Då kan vi väl ta ett annat riktigt exempel (den andra drog jag bara ur arslet), till exempel könskvotering till chefspositioner, det var väl sossarnas väg mot jämställdhet? Iaf ett förslag. Jag anser att den mest kompetenta ska få jobbet oavsett om det är en man eller kvinna. Det tycker antagligen du med. Det känns som att detta endast är en ytlig "lösning" på "problemet", om det nu finns något problem med att fler män har chefspositioner än kvinnor.

Skullr vilja skriva utförligare vad jag menar men sitter med mobilen just nu
__________________
Journal
hidden är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-30, 08:49   #49
Kischen
Äger Strikt!
 
Kischens avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: I en villaförort på stockholms södersida
Inlägg: 3 782
Jag kan ge ett färskt exempel på en snygg orättvisa som jag inte ser några "feminister" vilja ta i med tång.

Jag och min sambo fick vårat andra barn för drygt en månade sedan. Vi har sedan tidigare en dotter på drygt 2.5 år som vi har delad vårdnad om. Vi var alltså överrens om att ha det.

Saker hände som gjorde att vi en tid efter att dottern föddes separerade och det var lite pajkastning och vi fick gå till familjerätten för att göra upp om umgängestider. Det var aldrig några stoda draman egentligen även om det blev omständligt.


Efter ett halvår flyttade vi ihop igen och allt var bra.

Tillbaka till nutid.

Vi kommer att separera igen, den här här gången för gott. Man kan nog säga att folk förtjänar en andra chans men inte en tredje.

Nu till orättvisan. Vi är inte gifta (tack gud!) och när man då skaffar barn tillfaller hela vårdnaden modern och man måste gemensamt skriva på om delad vårdnad.

Jag skrev under, min sambo gjorde det inte. Jag måste dra henne till tingsrätten och stämma henne.

Hur i hela helvete.. Varför har hon veto? Jag har skrivit på faderskapserkännandet, ge mig halva vårdnaden om vårat barn!

Min sambo får alltså alla föräldradagar, kan flytta utan att jag har något att säga till om, välja dagis/skola, byta namn på sonen etc.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Så kroppens energireserver, under en dag, för någon på 80 kg med 15% kroppsfett är alltså bara lite knappt 160 kcal?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
Kischen är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-30, 08:50   #50
AronP
Registered User
 
AronPs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 444
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Mammor får alltid vårdnaden om barn vid skilsmässa.
Män ses som pedofiler om de arbetar med barn.
+ Lika lön för olika arbete.
__________________
Placeringar: 2014: BoS-90: 7/10; Loaded-80: 10/12; SweGP-80: 4/6; BodyClassicÖppen: 7/12. 2012: SM-70: 7/7. 2011: Lucia-70: 2/7; DC-70: 1/8.
Nästa tävling: Oklart.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-30, 08:53   #51
Rabiat
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 2 156
Det finns faktiskt gott om feminister som jobbar för att rätta till de orättvisor ni pekar på. Nu råkar de flesta av oss vara män, så jag tippar på att ni inte fattat att vi är feminister.
Rabiat är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-30, 08:54   #52
hanushans
Registered User
 
hanushanss avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 67
Citat:
Ursprungligen postat av Kischen Visa inlägg
Jag kan ge ett färskt exempel på en snygg orättvisa som jag inte ser några "feminister" vilja ta i med tång.

Jag och min sambo fick vårat andra barn för drygt en månade sedan. Vi har sedan tidigare en dotter på drygt 2.5 år som vi har delad vårdnad om. Vi var alltså överrens om att ha det.

Saker hände som gjorde att vi en tid efter att dottern föddes separerade och det var lite pajkastning och vi fick gå till familjerätten för att göra upp om umgängestider. Det var aldrig några stoda draman egentligen även om det blev omständligt.


Efter ett halvår flyttade vi ihop igen och allt var bra.

Tillbaka till nutid.

Vi kommer att separera igen, den här här gången för gott. Man kan nog säga att folk förtjänar en andra chans men inte en tredje.

Nu till orättvisan. Vi är inte gifta (tack gud!) och när man då skaffar barn tillfaller hela vårdnaden modern och man måste gemensamt skriva på om delad vårdnad.

Jag skrev under, min sambo gjorde det inte. Jag måste dra henne till tingsrätten och stämma henne.

Hur i hela helvete.. Varför har hon veto? Jag har skrivit på faderskapserkännandet, ge mig halva vårdnaden om vårat barn!

Min sambo får alltså alla föräldradagar, kan flytta utan att jag har något att säga till om, välja dagis/skola, byta namn på sonen etc.

Jo, alla feminister jag känner vill att pappor ska ta detta ansvar för sina barn som du vill. Jag tycker att det är helt sjukt att mamman per automatik anses mer lämpad att ta hand om barnen. Jag känner mig rätt övertygad om att detta kommer att ändras i framtiden om Sverige fortsätter vara ett land med starka feministiska strömningar.
hanushans är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-30, 08:58   #53
Kischen
Äger Strikt!
 
Kischens avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: I en villaförort på stockholms södersida
Inlägg: 3 782
Citat:
Ursprungligen postat av hanushans Visa inlägg
Jo, alla feminister jag känner vill att pappor ska ta detta ansvar för sina barn som du vill. Jag tycker att det är helt sjukt att mamman per automatik anses mer lämpad att ta hand om barnen. Jag känner mig rätt övertygad om att detta kommer att ändras i framtiden om Sverige fortsätter vara ett land med starka feministiska strömningar.
OK. Det får man verkligen hoppas för lagen i det här fallet är helt skev.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Så kroppens energireserver, under en dag, för någon på 80 kg med 15% kroppsfett är alltså bara lite knappt 160 kcal?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
Kischen är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-30, 09:03   #54
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Jag uppfattar feminism som att individen ska ha lika rättigheter oavsett kön. Det verkar sunt enligt mig.
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-30, 09:10   #55
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Jag uppfattar feminism som att individen ska ha lika rättigheter oavsett kön. Det verkar sunt enligt mig.
Diverse religioner är även dessa väldigt sunda och fina, i grund och botten. Sen är de som praktiserar religionerna som dom är, skilj på feminister och feminism. Säger inte att alla feminister är dåliga, bara att jag hitills inte stött på en bra sådan. Och tror en del kan hålla med mig om det sistnämnda.
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-30, 09:13   #56
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Diverse religioner är även dessa väldigt sunda och fina, i grund och botten. Sen är de som praktiserar religionerna som dom är, skilj på feminister och feminism. Säger inte att alla feminister är dåliga, bara att jag hitills inte stött på en bra sådan. Och tror en del kan hålla med mig om det sistnämnda.
De vettiga feminsterna lägger du nog inte märket till. Då de inte är attention wh...
4623 är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-30, 09:15   #57
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Diverse religioner är även dessa väldigt sunda och fina, i grund och botten. Sen är de som praktiserar religionerna som dom är, skilj på feminister och feminism. Säger inte att alla feminister är dåliga, bara att jag hitills inte stött på en bra sådan. Och tror en del kan hålla med mig om det sistnämnda.
Vi har träffats. Hur dålig är jag?
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-30, 09:20   #58
Morty
Registered User
 
Mortys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 7 397
Jag är feminist för att jag ogillar män, så är det.
__________________
Fysioterapeut, triathlet och coach i uthållighetsidrott. Ironman PB: 9:28.
Uthållighetsträning
Uthållighetscoaching
Bilder ur min vardag
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Morty är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-30, 09:21   #59
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Vi har träffats. Hur dålig är jag?
Du var hur trevlig som helst, men det är väl inte relevant för diskussionen? En person kan vara hur trevlig som helst och ändå ha rätt konstiga åsikter (absolut inte riktat mot dig). Får bara grattulera dig över att du är en som är en ''bra feminist''. Varför syns inte sådana i media? Istället för någon som sitter och grinar över att schampooflaskor säljs i rosa och blåa flaskor och påstår att vi är på väg mot en ny världskris bara p.g.a detta. Sådana i den sistnämnda kategorin gör mig irriterad, och borde göra dig ännu mer irriterad. För de är sådana som får folk att tycka mindre bra om feminister.

Senast redigerad av Latissimus Dorsi den 2013-04-30 klockan 09:23.
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-30, 09:21   #60
Juxta
Broder Broccoli
 
Juxtas avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 448
Citat:
Ursprungligen postat av Morty Visa inlägg
Jag är feminist för att jag ogillar män, så är det.
Nu tycker jag att du generaliserar. Sexist.
Juxta är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)