Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-16, 22:23   #1246
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Måste slinka in här och säga att det funkar, det är som steroider för skäggväxten, men räkna med att behöva köra i minst 6 månader
Jag rekommenderar att köra på skum då det inte irriterar huden, det ska tydligen inte gå ut lika mkt i blodomloppet med det heller (minskad risk för biverkningar).

När jag provade den flytande varianten så blev huden irriterad som attan (trots att jag använde återfuktande kräm), då och då så slog även hjärtat lite extraslag och jag fick en dov huvudvärk som satt i ett par min, jag upplevde även en viss trötthet om dagarna och att jag blev mörkare under ögonen.
Med skummet så har jag inte upplevt något av detta, det kostar dock någon hundring mer.

Min bror som har kört på i över 1 år har dock inte upplevt några biverkningar med den flytande varianten förutom att huden var irriterad i början och att han har blivit lite mörkare under ögonen.
Han började med ~20% täckning och idag så har han i stort sätt heltäckande

Nedan är betydligt mkt billigare än apoteket förresten.

https://www.biovea.com/se/product_de...3-Month-Supply

https://www.biovea.com/se/product_de...ID=2469&OS=210
Har testat den flytande varianten nu och det första jag märkte var just lite dov huvudvärk som gick över efter en timme. Det är iof inte så farligt och jag har läst att biverkningarna minskar med tiden. Till nästa gång ska jag dock köpa skum istället.

Hoppas det kan hjälpa att fylla igen kala fläckar. Har ett par vid underläpp/haka som stör mig. Det lär ju dock hänga på huruvida det finns hårsäckar där.

Citat:
Ursprungligen postat av Bailah Visa inlägg
Minst tre månader. Det är ett bra mått. Om tre månader får du någon koll på hur du kommer se ut i skägg.

Just suck it up!
Det är ju positivt på sätt och vis... har aldrig kört så länge tidigare och nu efter en dryg månad börjar det ändå bli nåt utav det.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-16, 22:39   #1247
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Men, lite skäggolja och lite vax och arbeta lite med en borste, så ser det ju ok ut även i utväxtfasen?
Njae, det behöver nog bli längre innan det ska funka bra.

Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Verkar inte som att några tunnhåriga män som använder dessa preparat får tillbaka några större mängder hår i alla fall..
Minoxidil funkar genom att öka blodtillförseln till hårsäckarna vilket ger dem mer näring och kan väcka vilande hårsäckar. Tunnhårighet på huvudet beror ju på (bland annat) att hårsäckarna är känsliga för DHT, något de ju torde få mer av när blodtillförseln ökar. Nu är det förvisso bara en gissning men det kan vara en förklaring till varför det inte funkar som dunderhonung för håret på huvudet.
Skägget är en annan typ av hår så det fungerar inte riktigt likadant. Det mår t.ex. bättre av DHT. Resultaten lär därför inte heller vara riktigt jämförbara.

Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Min erfarenhet är att skägget växer snabbare när jag ligger högt i proteinintag.
Det blir perfekt när jag snart ska leva tre veckor på BBQ och steakhouses i staterna.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-16, 22:55   #1248
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125


Skulle dödat för den mustaschen.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-17, 13:56   #1249
Decepticon
Registered User
 
Decepticons avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 311
Citat:
Ursprungligen postat av Kel Varnsen Visa inlägg

Bild från september någon gång. Den är bra mycket längre nu. Vet dock inte om den ser bättre ut.
Snygg mustasch
Decepticon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-17, 18:46   #1250
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Det lär ju dock hänga på huruvida det finns hårsäckar där.
Ja så är det tyvärr, men för brorsan så tog det runt halvåret innan det började att komma små ljusa hår på hans "fläckar" där han först trodde att han inte hade några hårsäckar.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 08:42   #1251
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Verkar inte som att några tunnhåriga män som använder dessa preparat får tillbaka några större mängder hår i alla fall..
Jo, det är många som använder men det blir ju inte samma återväxt som orginalhårväxten när man var ung. De kombinerar med proscar/propecia också har jag läst.

Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Men du använder det på skallen med? Jag är lite sugen att testa...
Nej, använder inte själv men har läst en del om det. Det säkraste sättet att få tillbaks hår är en hårtransplantation. Förslagsvis i Turkiet där de är billigare och bättre än här. De är bäst för att de gör flest sådana i världen (typ) och därför har mest rutin alltså.

Senast redigerad av Macroman den 2018-02-19 klockan 08:44.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 10:16   #1252
myggan84
Registered User
 
myggan84s avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 91
Ska man raka sig som vanligt om man använder sig av det där medlet eller måste man låta allt växa? Blev också lite sugen då mitt skägg på kinderna är under all kritik..
myggan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 13:43   #1253
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av myggan84 Visa inlägg
Ska man raka sig som vanligt om man använder sig av det där medlet eller måste man låta allt växa? Blev också lite sugen då mitt skägg på kinderna är under all kritik..
Spelar nog ingen roll.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 18:01   #1254
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Det lär vara lite lättare att applicera utan skägg och gå åt mindre Minox. Medlet ska ju tas upp av huden och med skägg kommer såklart håret suga åt sig en del.

Jag kör annars på att bara låta det växa. För övrigt syns redan resultat med en del nya vellushår. Inte något dramatiskt men det är tydligt att det funkar iaf.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-25, 10:44   #1255
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Jag har nu använt Minoxidil 5% i 3 månader (skum morgon, flytande eftermiddag och återfuktande på nätterna), jag har även använt en Dermaroller en gång i veckan, efter det så applicerar jag ingen Minoxidil på 24h, och detta är resultatet än så länge (tagna 48h efter rakning, muschen rakar jag dagligen)

Sidan: https://i.imgur.com/YpcpxDl.jpg
Under: https://i.imgur.com/HxdJGcS.jpg
Framifrån: https://i.imgur.com/BFr1zYp.jpg
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-25, 11:07   #1256
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Rättelse, har använt det i 8 veckor och 2 dagar.

Senast redigerad av Kev88 den 2018-04-25 klockan 11:13.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-25, 14:13   #1257
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Lite skillnad har det gjort i varje fall. Sen sägs det ju att det är tidigast efter två månader som det ger synbar skillnad, så det är väl ännu rätt tidigt.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-25, 14:21   #1258
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Lite skillnad har det gjort i varje fall. Sen sägs det ju att det är tidigast efter två månader som det ger synbar skillnad, så det är väl ännu rätt tidigt.
Ja, speciellt under hakan och på kinderna, kameran fångar tyvärr inte upp dom hundratals nya ljusa hårstrån som jag har fått.
Det känns nästan lite som att man har funnit den heliga graalen

Senast redigerad av Kev88 den 2018-04-25 klockan 14:23.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-25, 15:05   #1259
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Jo, det funkar i varje fall. Har lite svårt att säga hur bra, men för mig verkar det iaf bli lite jämnare och fylla i bättre.

En månad sen:

https://imgur.com/0l2kfur

Tänkte spara ett par månader till innan besök hos barberaren för att snygga till det.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-25, 17:47   #1260
Sidén
Art Vandelay
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 303
Citat:
Ursprungligen postat av Decepticon Visa inlägg
Snygg mustasch
Sent svar, men tack!
_____________________

Rakade med hyvel i Januari någon gång. Nu börjar mustaschen komma tillbaka.

Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)