Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-01-08, 15:36   #5746
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av JacobHeitmann Visa inlägg
Något jag är säker på är att nyanseringen i feminism-debatten kommer att öka om vi börjar prata om relationell aggression som kvinnor och flickor använder sig av för att få fram sin vilja, istället för fysiskt våld. Där det fysiska våldet endast får uppmärksamhet.

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...900.x/abstract

Relationell aggression kan vara lika skadligt som fysiskt våld, men det syns mindre.


https://www.youtube.com/watch?v=umZEqHF7GF4

Man kan börja med att observera var du stöter på detta i ditt vardagsliv. Eftersom det aldrig pratas om riktigt kan det vara svårt och diffust men man kan iallafall vara lite mer vaken.
Definitivt en viktig aspekt, men vi måste också komma ihåg att det fysiska våldet är ganska jämnt fördelat bland vuxna
Citat:
I Brås nationella kartläggning av brott i nära relationer (2014) uppgav 6,8 procent av befolkningen att de utsattes för brott i en nära relation under 2012. Andelen kvinnor som utsattes för brott i en nära relation under 2012 var i princip jämnstor med andelen utsatta män (7,0 procent av kvinnorna och 6,7 procent av männen). När man studerar utsatthet för brott i nära relationer under livstiden är det dock en större andel kvinnor som uppger att de varit utsatta; drygt 25 procent av kvinnorna och knappt 17 procent av männen i befolkningen.

Även när man studerar psykiskt våld och fysiskt våld separat visar sig utsattheten under 2012 vara jämnt fördelad mellan könen; 6,8 procent av kvinnorna och 6,2 procent av männen utsattes för psykiskt våld, medan 2,2 procent av kvinnorna och 2,0 procent av männen utsattes för fysiskt våld.
https://www.bra.se/brott-och-statist...elationer.html

Ytterligare ett problem med den feministiska förklaringsmodellen är våldet i samkönade relationer; homosexuella kvinnor är mycket bättre på att misshandla varandra än vad homosexuella är - långt bättre än vad heterosexuella par är (hkvinnorna har anammat den toxiska maskuliniteten och hmännen har förkastat den?).
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-08, 16:00   #5747
JacobHeitmann
Registered User
 
JacobHeitmanns avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 1 355
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Definitivt en viktig aspekt, men vi måste också komma ihåg att det fysiska våldet är ganska jämnt fördelat bland vuxna

https://www.bra.se/brott-och-statist...elationer.html

Ytterligare ett problem med den feministiska förklaringsmodellen är våldet i samkönade relationer; homosexuella kvinnor är mycket bättre på att misshandla varandra än vad homosexuella är - långt bättre än vad heterosexuella par är (hkvinnorna har anammat den toxiska maskuliniteten och hmännen har förkastat den?).
Vi är tydligen mer jämställda än vad vissa arga kvinnor tror.
__________________
Frukterianen på Anabola
Instaderp
JacobHeitmann är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-08, 16:15   #5748
Benny Carlsson
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 97
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Jo fast det är det som var problemet att ingen vill ju sänka sin lön vilket är förståeligt så då gick man i strejk.¨

Men det är inget direkt högkompetensjobb och SÅ slitigt är det inte nuförtiden. Det är ett skitjobb som många andra liknande och borde ha lön ungefär som dessa.
Lol. Varför då? Vad är ditt problem med att någon tjänar pengar?
Benny Carlsson är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-08, 19:05   #5749
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av JacobHeitmann Visa inlägg
Något jag är säker på är att nyanseringen i feminism-debatten kommer att öka om vi börjar prata om relationell aggression som kvinnor och flickor använder sig av för att få fram sin vilja, istället för fysiskt våld. Där det fysiska våldet endast får uppmärksamhet.

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...900.x/abstract

Relationell aggression kan vara lika skadligt som fysiskt våld, men det syns mindre.


https://www.youtube.com/watch?v=umZEqHF7GF4

Man kan börja med att observera var du stöter på detta i ditt vardagsliv. Eftersom det aldrig pratas om riktigt kan det vara svårt och diffust men man kan iallafall vara lite mer vaken.

Detta är skrattretande och skrämmande samtidigt, inte för att "kvinnor är elaka" utan för att män har blivit såna mesar!
Detta fenomen har funnits bland tjejer hur länge somhelst, varför män idag känner av det är för att dom har blivit feminina, det här är ju ett problem mestadels i väst.
Resultatet blir att feminiserade män blir kränkta och ledarna och drar sig undan och kvinnorna väljer män från andra kulturer som är mer macho, händer i stor mängd redan idag. Och kvinnorna är väldigt öppna med varför dom ogillar västerländska män, dom är mesiga och kvinnoförtryckande samtidigt, hur dom nu lyckas kombinera dessa två
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2018-02-05, 04:52   #5750
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43



#mentalsjuka
mottat är inte uppkopplad  
Gammal 2018-02-18, 19:20   #5751
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Feministstorm mot Melodifestivalen!
Citat:
Tre delfinaler avklarade – men bara en kvinna till final.

Nu riktar flera artister kritik mot tittarna som röstat fram fem män av hittills sex möjliga platser i finalen.

– Nu får ni fan rösta fram lite tjejer, säger artisten "Dotter".
Citat:
Även Barbi Escobar – som slutade sist i tävlingen – var kritisk men positiv till idén om att ha separerade tävlingar för kvinnor och män.

– Det hade varit en jätteintressant, varför inte testa något nytt? För om vi ser en trend som fortsätter så här så blir det negativt, vi tjejer måste få vara med. Vi är redan underrepresenterade så det är klart vi måste få vår chans att skina också, säger Escobar.
https://www.expressen.se/noje/melodi...-svts-tittare/

Förslag på lösningen att folket röstar fel är alltså att könskvotera in kvinnor till finalen. Notera att "journalisterna" inte når fram med undersökande eller kritiksa frågor.


Statsreligionen har fortfarande lösningen på alla problem som drabbar det utsatta kvinnosläktet.
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2018-02-18, 20:32   #5752
C h r i s
.
 
C h r i ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 164
En tanke som slog mig idag, varför rasar inte feminister över Volvo?




Senast redigerad av C h r i s den 2018-02-18 klockan 20:35.
C h r i s är inte uppkopplad  
Gammal 2018-02-18, 20:49   #5753
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av C h r i s Visa inlägg
En tanke som slog mig idag, varför rasar inte feminister över Volvo?

[IG]http://www.carlogos.org/logo/Volvo-logo-2014-1920x1080.png[/IMG]

[IG]https://orig00.deviantart.net/5aad/f/2007/262/a/c/vulva___anti_commercial_by_slogrun.jpg[/IMG]
Scccchhh, ge dom inga idéer - låt oss ha kvar Volvo som vi minns det.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2018-02-18, 21:28   #5754
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Mig veterligt så är det mestadels kvinnor som telefonröstar i Melodifestival och dylikt. Kvinnor röstar väldigt sällan på kvinnor i den typen av röstning heller. Så ja...en viss poäng har de i att det blir snedfördelat till klar nackdel för kvinnor, men orsaken till det är inte vad de tror.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-02-18, 23:02   #5755
lanzal
Registered User
 
lanzals avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Trosa / Linköping
Inlägg: 1 277
Citat:
Ursprungligen postat av Leeee Visa inlägg
Detta är skrattretande och skrämmande samtidigt, inte för att "kvinnor är elaka" utan för att män har blivit såna mesar!
Detta fenomen har funnits bland tjejer hur länge somhelst, varför män idag känner av det är för att dom har blivit feminina, det här är ju ett problem mestadels i väst.
Resultatet blir att feminiserade män blir kränkta och ledarna och drar sig undan och kvinnorna väljer män från andra kulturer som är mer macho, händer i stor mängd redan idag. Och kvinnorna är väldigt öppna med varför dom ogillar västerländska män, dom är mesiga och kvinnoförtryckande samtidigt, hur dom nu lyckas kombinera dessa två
Hej

Har du lust att ge lite källor för dina påståenden? Vore intressant att läsa.
Jag fetstilade det som jag gärna vill se var du fått informationen ifrån!
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...23#post3408823Min träningsjournal!
Citat:
Ursprungligen postat av pragmatist Visa inlägg
En god tumregel som man snabbt bör ta till sig i sin gymkarriär är att 90% av allt som "en kille på gymmet"/"en kompis" säger är helt fel, en grov överdrift/generalisering, eller saknar vetenskapliga belägg.
Tävlingspers: 245kg böj, 147,5kg bänk, 302,5 mark
lanzal är inte uppkopplad  
Gammal 2018-02-19, 09:02   #5756
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av lanzal Visa inlägg
Hej

Har du lust att ge lite källor för dina påståenden? Vore intressant att läsa.
Jag fetstilade det som jag gärna vill se var du fått informationen ifrån!
Jag tror inte det finns någon direkt källa på det, utan är mer en sammantagen känsla man kan få av olika fenomen, gissningsvis saker i stil med cuckoldporr, bbc-porr, gambiaresor, otaliga exempel på batikhäxor med nyanlända, rasblandade par på stan (man ser ofta svenska tjejer med utländska killar av olika etniciteter, men svensk kille med utländsk tjej då är hon "alltid" östasiat eller iranier), tv-reklam där ofta konstellationen vit kvinna med svart man representerar ett par, tv-reklam där vita män ofta är mesiga, bortkomna, tafatta och skall skrattas åt, på film eller i serier spelas rollen av homosexuell man oproportionerligt ofta av en vit man. Detta med mer saker ger ett intryck av att den vita mannen är omanlig.

Edit: Förtryckardelen kommer gissningsvis från feminismen och sjw-politiken, där vita män anses vara roten till allt ont. Detta i stark kontrast till det ovan, men tillsammans blir én vit man en kvinnoförtryckande fjolla.

Senast redigerad av trädgårdsmöbel den 2018-02-19 klockan 09:06.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-02-19, 13:15   #5757
mattepatte
Registered User
 
mattepattes avatar
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av lanzal Visa inlägg
Hej

Har du lust att ge lite källor för dina påståenden? Vore intressant att läsa.
Jag fetstilade det som jag gärna vill se var du fått informationen ifrån!
En källa som lite täcker in det du frågar efter kanske.

http://lmgtfy.com/?q=testosterone+levels+declining

Testosteron nivåerna sjunker på populationsnivå i flera länder (eller hela jorden?). Jag kan tänka mig att i dagens samhälle där vi kan få allt som vi behöver så behövs inte heller manliga attribut på samma sätt som för bara 50 år sedan.

Jag vill inte vara dryg med att skicka en länk från lmgtfy men det är ett bra sätt att visa, finns massor av källor.
__________________
Great size. Look thick. Solid. Tight. Keep us all posted on your continued progress with any new progress pics or vid clips. Show us what you got man. Wanna see how freakin' huge, solid, thick and tight you can get. Thanks for the motivation.
mattepatte är inte uppkopplad  
Gammal 2018-02-19, 13:33   #5758
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mig veterligt så är det mestadels kvinnor som telefonröstar i Melodifestival och dylikt. Kvinnor röstar väldigt sällan på kvinnor i den typen av röstning heller. Så ja...en viss poäng har de i att det blir snedfördelat till klar nackdel för kvinnor, men orsaken till det är inte vad de tror.
Japp, all forskning visar att kvinnor är mkt mer fientliga och negativa till kvinnor än vad män är. Mkt större stöd till burka, stening av kvinnor etc av kvinnor än män i islamska länder tex. Intra sexual competition...
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-02-19, 13:34   #5759
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror inte det finns någon direkt källa på det, utan är mer en sammantagen känsla man kan få av olika fenomen, gissningsvis saker i stil med cuckoldporr, bbc-porr, gambiaresor, otaliga exempel på batikhäxor med nyanlända, rasblandade par på stan (man ser ofta svenska tjejer med utländska killar av olika etniciteter, men svensk kille med utländsk tjej då är hon "alltid" östasiat eller iranier), tv-reklam där ofta konstellationen vit kvinna med svart man representerar ett par, tv-reklam där vita män ofta är mesiga, bortkomna, tafatta och skall skrattas åt, på film eller i serier spelas rollen av homosexuell man oproportionerligt ofta av en vit man. Detta med mer saker ger ett intryck av att den vita mannen är omanlig.

Edit: Förtryckardelen kommer gissningsvis från feminismen och sjw-politiken, där vita män anses vara roten till allt ont. Detta i stark kontrast till det ovan, men tillsammans blir én vit man en kvinnoförtryckande fjolla.
På pricken!
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-02, 17:25   #5760
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
https://www.expressen.se/gt/bilden-f...-fran-gruppen/

"Danijela Osmani, 20, gjorde ett inlägg i en grupp för jobbsökande på Facebook.

Då blev hon kontaktad av en administratör som sade att hennes bild var opassande –och sedan slängde ut henne ur gruppen.

– Det kändes jättekränkande. Det känns som att tjejer alltid måste tänka på vad vi har på oss för att inte utsättas för personangrepp, säger hon."

ahh, feminism "kolla mina pattar! Nä, hur fan vågar ni kolla mina pattar?!"

här har vi bilden hon använde som expressen så fint beskurit.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...f2&oe=5B0076AD

Senast redigerad av timoat den 2018-03-02 klockan 17:28.
timoat är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)