Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-07-28, 09:47   #61
Ronn
Duck and Cover!
 
Ronns avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stocktown
Inlägg: 1 828
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Det fascinerande är att när jag försöker stretcha höftböjarn, så blir jag MER anka efteråt. Är jag defekt?
Fabriksfel? Har du garanti?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shaguaa
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 12:06   #62
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn Visa inlägg
Fabriksfel? Har du garanti?
Har tyvärr inte ordning bland mina papper. Har försökt att reklamera till flertalet instanser men utan lycka.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 14:03   #63
Linoftw
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 43
HELVETE! Ska sluta läsa på kolo, för mycket som stämmer på mig som tvingar mig att göra massa stretching övningar och se allmänt homosexuell ut :<

Nej men skämt åsido, läste igenom tråden och va intressant, va tvungen att titta på mig själv i natur form och visst hade jag svankröv Ska börja med att stretcha 3-4dagar i veckan.

Senast redigerad av Linoftw den 2011-07-28 klockan 14:05.
Linoftw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 11:14   #64
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Citat:
BACKGROUND:

Traditional desks require students to sit; however, recently schools have provided students with non-traditional standing desks. The purpose of this study was to investigate differences in caloric expenditure of young adults while sitting at a standard classroom desk and standing at a non-traditional standing classroom desk.

METHODS:

Twenty (10 male/10 female) young (22.8±1.9 y), healthy participants reported to the laboratory between the hours of 0700 and 1400 following a 12-h fast and 48-h break in exercise. Participants were randomly assigned to perform a series of mathematical problems either sitting at a normal classroom desk or standing at a non-traditional standing desk. Inspired and expired gases were collected for 45-min for the determination of oxygen consumption (VO2), carbon dioxide production (VCO2) and minute ventilation (VE) using a metabolic gas system.

RESULTS:

There were significant increases from sitting to standing in VO2 (0.22±0.05 vs. 0.28±0.05 L·min-1, P<0.0001), VCO2 (0.18±0.05 vs. 0.24±0.050 L·min-1, P<0.0001), VE (7.72±0.67 vs. 9.41±1.20 L·min-1, P<0.0001) and kilocalories expended per minute (1.36±0.20 kcal/min, P<0.0001 vs. 1.02±0.22 kcal/min, P<0.0001).

CONCLUSIONS:

Results indicate a significant increase in caloric expenditure in subjects that were standing at a standing classroom desk compared to sitting at a standard classroom desk.
J Phys Act Health. 2011 Oct 5. Difference In Caloric Expenditure In Sitting Versus Standing Desks.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 11:19   #65
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
J Phys Act Health. 2011 Oct 5. Difference In Caloric Expenditure In Sitting Versus Standing Desks.
Coolt!

Jag har tänkt massor på det där med stående bänkar och planerade att skriva en insändare i kårtidningen för att uppmärksamma eventuella uppsatsstudenter i vårdutbildningar att göra någon form av ministudie på typ upplevd ryggvärk eller dylikt. Och att man gärna bör testa andra effekter i riktiga studier. Men det blev förstås inte av. Kul att det genomförts ändå, folk kan visst tänka utan min hjälp. Synd att enbart kaloriförbrukningen mättes dock, LPL-aktivitet hade ju varit mer intressant.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 17:25   #66
inter
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 392
Passande nyheter när man precis har beställt en "stå-stol" (av en typ där man sitter "på huk" med utan ryggstöd och med hjälp av ett knästöd) till jobbet för att slippa sitta ihopsjunken hela dagarna. Hoppas det ska motverka de negativa effekterna av att sitta ner under en stor del av dagen.
inter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 17:29   #67
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av inter Visa inlägg
Passande nyheter när man precis har beställt en "stå-stol" (av en typ där man sitter "på huk" med utan ryggstöd och med hjälp av ett knästöd) till jobbet för att slippa sitta ihopsjunken hela dagarna. Hoppas det ska motverka de negativa effekterna av att sitta ner under en stor del av dagen.
Inte en sån här, då? Funderar på att köpa denna nämligen:
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 17:32   #68
inter
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 392
Nej, mer lik denna:



Men den där såg rätt intressant ut, även om den såg lite väl skojig ut. Kan tänka mig att man kan ha mycket roligt med den.

Senast redigerad av inter den 2011-10-08 klockan 17:34.
inter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 17:34   #69
Löpsko
Opti
 
Löpskos avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 955
Pilatesboll borde ju fungera också, får man stark mage och bål
__________________
Originally Posted by Gober
Du går inte på VLCD antar jag? Just nu skulle en bajskorv vara gott, med lite parmesan på.
Löpsko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 17:38   #70
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Löpsko Visa inlägg
Pilatesboll borde ju fungera också, får man stark mage och bål
Jo, men den är obekväm att sitta på. Isf är swoppern ett bättre alternativ då man får liknande effekt, fast den är justerbar och lättare åtkomlig för ben osv.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 17:39   #71
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av inter Visa inlägg
Nej, mer lik denna:



Men den där såg rätt intressant ut, även om den såg lite väl skojig ut. Kan tänka mig att man kan ha mycket roligt med den.
Jo, men jag tror att det "skojiga" med den är en bonus isf. Man vill röra på sig.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 19:03   #72
exor
Registered User
 
exors avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 588
Har märkt att jag får bättre resultat av träningen sen jag böt från mitt kontorsjobb till ett väldigt aktivt jobb. Även fast jag tränar 3 gånger färre pass i veckan nu.
__________________
SL -83 RAW, 646 kg.
OL -85, 210 kg.
exor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 09:48   #73
inter
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 392
Citat:
Ursprungligen postat av inter Visa inlägg
Passande nyheter när man precis har beställt en "stå-stol" (av en typ där man sitter "på huk" med utan ryggstöd och med hjälp av ett knästöd) till jobbet för att slippa sitta ihopsjunken hela dagarna. Hoppas det ska motverka de negativa effekterna av att sitta ner under en stor del av dagen.
Fick precis stolen.

Känner direkt att jag sitter mer upprätt och avlastar ryggen mycket bättre.
inter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 10:14   #74
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av inter Visa inlägg
Fick precis stolen.

Känner direkt att jag sitter mer upprätt och avlastar ryggen mycket bättre.
Använd den med måtta i början då du belastar kroppen på ett helt annat sätt och den kan kräva en del tillvänjning.

Traktorsätet (stolen med en fjäder) såg intressant ut.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 10:17   #75
raQblad
Beer....my only weakness. My akillesheal if you will.
 
raQblads avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Oslo
Inlägg: 2 309
Skrivits tidigare i tråden, men før de som kænner mycket obehag av att sitta ned før mycket borde ni tænka på att ta regelbundna pauser och stræcka, bøja, tøja och røra på er. Ett annat tips ær att lægga en kudde/hopknycklad trøja eller nåt i korsryggen. Jag jobbar stillasittandes 10h per dag och sitter i soffan nær jag kommer hem - att bara stælla sig upp en gång i halvtimmen och køra igenom en liten rutin funkar otroligt bra!

Detta i tillægg till att stretcha ordentligt nær man væl trænar, før att hålla sig normalrørlig.
raQblad är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)