Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-21, 20:30   #1
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Ska leta nytt, tillfälligt jobb (ca 1år) - förslag?

Har börjat fundera på vilka jobb jag ska söka nu när min sommaranställning som sophämtare går ut i början av september, men vet inte riktigt vad jag ska söka för jobb ännu.

Finns andra renhållningsföretag (Ohlssons och Renhab) än det jag jobbat på (SITA) i närheten och kanske kommer söka jobb där. Det som får mig att tveka att börja jobba på dessa är att de är verksamma i kommuner där jag har ingen/liten lokalkännedom och som sophämtare är det A och O. Visserligen lär man sig, men ändå. Positivt är att det är rätt bra lön.

Kan ju även söka sådana jobb som alla andra i min ålder; butik eller lager. Vill dock se om det finns några har som har något innovativt förslag till möjliga jobb. Jag har C-körkort och mycket erfarenhet av flakväxlare från lumpen, ADR (allt utom radioaktivt) och kan ta truckkort om det blir mer lockande att jobba på lager. Enda kravet är att det är ett praktiskt jobb och inte ett teoretisk som att sitta och pilla med papper hela dagarna. Eftersom det är ett jobb jag inte hade tänkt jobba med hela livet utan ca 1 år för att tjäna ihop pengar är lönen viktigare än att det är ett roligt/intressant jobb.

Tack på förhand!
__________________
Lennart, Sir.

Senast redigerad av Exdiaq den 2010-08-21 klockan 20:38.
Exdiaq är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-21, 20:33   #2
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Något vårdarbete, visst är inte lönen så speciellt bra men blir roligt om man gör det roligt Hemtjänsten behövs oftast ingen ubildning

Får man fråga vad du ska göra efter 1 år? Resa?
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-21, 20:35   #3
Jens.Andersson
Registered User
 
Jens.Anderssons avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 136
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
Kan ju även söka sådana jobb som alla andra i min ålder; butik eller lager. Vill dock se om det finns några har som har något innovativt förslag till möjliga jobb. Jag har C-körkort och mycket erfarenhet av flakväxlare från lumpen, ADR (allt utom radioaktivt) och kan ta truckkort om det blir mer lockande att jobba på lager. Enda kravet är att det är ett praktiskt jobb och ett teoretisk som att sitta och pilla med papper hela dagarna. Eftersom det är ett jobb jag inte hade tänkt jobba med hela livet utan ca 1 år för att tjäna ihop pengar är lönen viktigare än att det är ett roligt/intressant jobb.
Om pengarna är intressantast så hade jag kört på lager- eller industriarbete. Med
så mycket obekväma tider och helger som möjligt.
Jens.Andersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-21, 20:37   #4
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Något vårdarbete, visst är inte lönen så speciellt bra men blir roligt om man gör det roligt Hemtjänsten behövs oftast ingen ubildning

Får man fråga vad du ska göra efter 1 år? Resa?
Ja, roadtrip i södra USA som är speciellt lockande för tillfället! Sen vill jag ha lite kapital att röra mig med om jag bestämmer mig för att plugga något efter resandet.
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-21, 20:45   #5
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Citat:
Ursprungligen postat av Jens.Andersson Visa inlägg
Om pengarna är intressantast så hade jag kört på lager- eller industriarbete. Med
så mycket obekväma tider och helger som möjligt.
OK, butiksarbete är inte helt fel på obekväma tider, 100% OB efter 20:00 och på helger har jag för mig.

Vid lite vidare eftertanke så är sophämtare rätt ok jobb även om det betyder tidiga morgnar. Dock så är 23 500:- i månaden för 40h-vecka där jag i praktiken ofta jobbar 30-35h per vecka inte fy skam.
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-31, 19:41   #6
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Har som sagt funderat på att köra truck på lager också. Finns säkerligen någon här som kan säga vad timlönen ligger på och vad för truck det är man kör då, samt OB m.m.

Uppskattar svar!
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)