Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-24, 15:58   #31
aijou
Registered User
 
aijous avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 3 743
Citat:
Ursprungligen postat av ccm Visa inlägg
Intressant! Varför är Wacom Mobile Studio Pro bättre än Surface Book 2 när det kommer till illustration?
Det kan såklart vara en smaksak, men känslan när man ritar med wacoms produkter är bättre, samt att den har hårdvaruknappar för hotkeys som lämpar sig mycket bättre än hotkeys på skärmen eller tangentbordet.

Sedan står jag fast vid att Surface-serien är riktigt bra och mångsidiga produkter.

Men är du specifikt ute efter att rita eller måla digitalt så hade jag nog valt en wacom mobile studio pro om jag var du. Nu skrev du ju dock att du hade andra användningsområden också, så en surface book hade kanske varit bättre för dig. Jag vet faktiskt inte.
__________________
Godkänt på tävling: Knäböj: 190kg, Bänkpress: 105kg, Marklyft: 220kg, Total: 515kg, Viktklass -93
Journal - Peka och Skratta!

Hårt, tungt och snabbt: Spotify Playlist: Workout by aijou
aijou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-24, 17:34   #32
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av aijou Visa inlägg
Beror helt på vad man värderar högst.

iPad Pro vinner när det gäller känsla, pris och smidighet.

Surface vinner när det gäller prestanda och utbud av program samt mångsidighet.

Wacom Mobile Studio Pro äger båda när det gäller illustration.
Jag skulle även säga att iPad Pro vinner i faktisk prestanda, för just illustrationer. Alltså, Procreate på min iPad Pro presterar bättre än vad exempelvis Photoshop på min hyfsat kraftfulla skrivbordsdator (och då ska vi inte ens tala om t.ex. Painter).

Utbudet av program är dock svårt att argumentera emot. Det finns några riktigt bra program, t.ex. Procreate som är grymt, till iOS men det är givetvis inte alls samma utbud som till Windows.

Att inte förglömma är formfaktorn och UI;t på appar som är klart bättre på en padda. Skrivbordsprogrammen är inte anpassade för touch varför de är osmidigare att jobba med på det viset.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-24, 18:44   #33
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Stort tack för era inputs! Jag har tänkt använda datorn till allt från webbdesign, musikproduktion, illustration, filmredigering m.m. så en Surface Book 2 kanske passar bättre.
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-24, 20:06   #34
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av ccm Visa inlägg
Stort tack för era inputs! Jag har tänkt använda datorn till allt från webbdesign, musikproduktion, illustration, filmredigering m.m. så en Surface Book 2 kanske passar bättre.
Jag har aldrig jämfört dem annat än i fråga om rita/måla så du får göra lite research, men... jag tror Wacom Mobile Studio Pro vore både billigare och bättre. Nackdelen är att den nog är lite tyngre och otympligare samt har sämre batteritid. Sen är förstås Surface Book jävligt mycket snyggare.

Men som sagt, jag har inte undersökt saken närmare.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-25, 18:49   #35
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jag har aldrig jämfört dem annat än i fråga om rita/måla så du får göra lite research, men... jag tror Wacom Mobile Studio Pro vore både billigare och bättre. Nackdelen är att den nog är lite tyngre och otympligare samt har sämre batteritid. Sen är förstås Surface Book jävligt mycket snyggare.

Men som sagt, jag har inte undersökt saken närmare.
Det börjar bli dags att beställa en, men jag är fortfarande inte säker på vad man bör satsa på...
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)