Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-19, 21:39   #1
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Microsoft Surface Book 2

Jag har blivit akut sugen på en ny dator med touch screen. För tillfället lutar det åt en Microsoft Surface Book 2, den med i7 och 512 SSD. Vad tror ni om den? Finns det någon annan jag bör lägga studentlånet på, och i så fall varför?
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-19, 21:56   #2
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Citat:
Ursprungligen postat av ccm Visa inlägg
Jag har blivit akut sugen på en ny dator med touch screen. För tillfället lutar det åt en Microsoft Surface Book 2, den med i7 och 512 SSD. Vad tror ni om den? Finns det någon annan jag bör lägga studentlånet på, och i så fall varför?
Köpa dyr dator med studielån hur låter det som om du tänker efter,behåll din gamla/den du använder fixa studierna jobba köp ny dator.
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-19, 21:56   #3
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Det finns en miljon andra datorer du kan lägga studielånet på. Varför ska du köpa en så dyr dator då du är student? Nästan 30k för en bärbar dator, gudars skymning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-19, 22:59   #4
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Det finns en miljon andra datorer du kan lägga studielånet på. Varför ska du köpa en så dyr dator då du är student? Nästan 30k för en bärbar dator, gudars skymning.
Vilka datorer liknar Surface Book 2 i upplägg och kraft? Som student får man 10% rabatt.
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-19, 23:16   #5
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av ccm Visa inlägg
Vilka datorer liknar Surface Book 2 i upplägg och kraft? Som student får man 10% rabatt.
Vad menar du med upplägg och kraft?

Är det den kraftfulla geforce grafiken som ger en jämn och uppslukande upplevelse? Eller den senaste generationens inte-processorer som kör professionell programvara, appar och PC-spel med lätthet?

Är det den färgstarka PixelSense-bildskärmen ger enastående och verklighetstrogen bild från i princip alla vinklar som du menar då du pratar om upplägg? Eller faktumet att du kan titta på video och presentera i visningsläge, men också koppla loss skärmen och köra surfplatteläge och samarbeta med andra när du är på språng?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-19, 23:39   #6
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Vad menar du med upplägg och kraft?

Är det den kraftfulla geforce grafiken som ger en jämn och uppslukande upplevelse? Eller den senaste generationens inte-processorer som kör professionell programvara, appar och PC-spel med lätthet?

Är det den färgstarka PixelSense-bildskärmen ger enastående och verklighetstrogen bild från i princip alla vinklar som du menar då du pratar om upplägg? Eller faktumet att du kan titta på video och presentera i visningsläge, men också koppla loss skärmen och köra surfplatteläge och samarbeta med andra när du är på språng?
Med upplägg menar jag en bärbar dator med touch screen som man kan använda till allt från videoredigering till musikproduktion. En kraftfull allrounddator sim klarar det mesta alltså.
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-20, 08:13   #7
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Det låter lite dumt att lägga så mycket pengar på en dator när du har kass ekonomi (om du nu inte är en rikt student). Kan du välja bort touch screen så kan du få en dator med bra prestanda för under halva priset. Är touch screen viktigt så kan du få en dator för halva priset med sämre prestanda men med touch.
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-20, 08:16   #8
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Citat:
Ursprungligen postat av ccm Visa inlägg
Med upplägg menar jag en bärbar dator med touch screen som man kan använda till allt från videoredigering till musikproduktion. En kraftfull allrounddator sim klarar det mesta alltså.
Vad pluggar du då? Videoredigering? Musikproduktion?
Eller sitter du och knappar lite i word/excel och google?

Vad ska du ha den till helt enkelt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-20, 08:54   #9
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Vad pluggar du då? Videoredigering? Musikproduktion?
Eller sitter du och knappar lite i word/excel och google?

Vad ska du ha den till helt enkelt.
Jag studerar till lärare, men jag kommer använda datorn till allt från videoredigering, musokproduktion, illustrationer och bildbehandling. Den behöver därför vara kraftig, och touch screen är ett krav.
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-20, 11:26   #10
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Jag googlade och den kostar ju skjortan. Ingen dator är värd det priset.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-20, 11:52   #11
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 906
HP spectre 360 tänkte jag köpa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-20, 12:27   #12
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Det låter extremt dumt att lägga så mycket pengar på en dator som du i slutändan ändå mest kommer sitta och wanka framför i studentrummet. Det finns extremt mycket bättre alternativ och vad ska du med touchen till? Du kommer inte använda touchen så mycket om du nu ska jobba med videoredigering och musikproduktion...Om du nu nödvändigtvis måste flasha med något så köp en MacBook Pro som alla andra.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-20, 15:07   #13
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Är väl ingen av oss som vet speciellt mycket om hans ekonomiska situation, han kanske är över 30 med villa och ett bra sparkonto. Kanske har en bisyssla som drar in pengar vid sidan av pluggandet och som han behöver en bra dator till. Hoppas att någon kan svara på stackarns fråga istället för att anta en massa dumheter om att han ska slösa bort sina sista ören för att surfa porr med pekskärm.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-20, 15:10   #14
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Det låter extremt dumt att lägga så mycket pengar på en dator som du i slutändan ändå mest kommer sitta och wanka framför i studentrummet. Det finns extremt mycket bättre alternativ och vad ska du med touchen till? Du kommer inte använda touchen så mycket om du nu ska jobba med videoredigering och musikproduktion...Om du nu nödvändigtvis måste flasha med något så köp en MacBook Pro som alla andra.
Jag är inte den typiska studenten, utan jag bor i en villa, har en Toyota Avensis, två ungar, hund och fästmö. Jag kommer göra en del illustrationer, och då behövs en touch screen. Jag har spanat in Asus Zenbook Flip 14, men de har fortfarande inte sagt när den kommer, så jag hoppar den.

Angående MacBook Pro så har den sämre processor, sämre grafikkort och ingen touch. Dessutom är Windows mer allsidigt än OS. Däremot har inte Surface Book 2 någon Thunderbolt 3-port.

Senast redigerad av ccm den 2017-11-20 klockan 15:16.
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-20, 15:19   #15
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Är väl ingen av oss som vet speciellt mycket om hans ekonomiska situation, han kanske är över 30 med villa och ett bra sparkonto. Kanske har en bisyssla som drar in pengar vid sidan av pluggandet och som han behöver en bra dator till. Hoppas att någon kan svara på stackarns fråga istället för att anta en massa dumheter om att han ska slösa bort sina sista ören för att surfa porr med pekskärm.
Du har helt rätt. Jag är just fyllda 33 år, äger en villa och riskerar inte att hamna i Lyxfällan de närmsta åren i alla fall. Tjejen börjar jobba snart igen också efter mammaledighet.
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)