Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-11-18, 09:39   #136
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av wilhelmblomgren Visa inlägg
Haha, nä du har nog missuppfattat. Läser medicinsk orientering på gymnasieskolan, Katedralskolan i Lund, så jag läser inte riktigt medicin på högskola. Men då jag pluggar naturvetenskap så kanske det blir något i den riktningen i framtiden.
Aha! Jag känner en familj där barnen (nu 25-35 år gamla) alla gick på "Katte".

Citat:
Ursprungligen postat av Pokkes Visa inlägg
inte för att vara den som är den men ASA är en COX-hämmare och paracetamols verkningsmekanism är okänd. Lite onödig kommentar men rätt ska vara rätt
Ja, rätt ska vara rätt!

Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Jag hade en klasskamrat från Ronneby. Han fick det alltid att låta som om Ronneby är Sveriges svar på The Big Apple.

Hur mkt stämmer detta Dio? :P
Så är det. Man säger ju om The Big Apple att "if you can make it here, you'll make it anywhere". Eftersom det inte finns några möjligheter överhuvudtaget i Ronneby så stämmer det definitivt här också!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-18, 20:16   #137
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Dagens rehabpass.

20 minuter på crosstrainern.

Sen körde jag massor övningar som jag inte orkar skriva ner exakt. Men ungefär:
Maghjul, som igår.
Framåtlutande hantellyft åt sidan, jättelätta.
Hantellyft åt sidan, jättelätta.
Militärpress, stegade upp till 30*5, 30*5 och 30*4.
Körde en förberedande övning för front lever, en övning jag vill kunna. Var skitsvag i de musklerna.
Lätta sittande rodd.
Långsamma, strikta hantelcurl på upp till 4 kg.
Knäböj, upp till en tung tvåa på 75 kg. Gjorde 2 set med 30 reps utan vikt som uppvärmning.
Två set lårcurl på upp till 48 kg.
Lite karatesparkar, för rumpträning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-19, 01:25   #138
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av Pokkes Visa inlägg
inte för att vara den som är den men ASA är en COX-hämmare och paracetamols verkningsmekanism är okänd. Lite onödig kommentar men rätt ska vara rätt
Är det så? Jag har fått lära mig att även paracetamol är en cox-hämmare. Bra input, ska höra med läraren!
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-19, 01:30   #139
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Aha! Jag känner en familj där barnen (nu 25-35 år gamla) alla gick på "Katte".
Ja, precis! I folkmun kallas det Katte. Människorna där är rätt så pretentiösa och en hel del av dem lider av hybris... Många utav dessa är sådana som inte är tillräckligt adliga eller förmögna för att plugga på en privatskola, men ändå tror att de är något.

Själv är jag dock en vanlig byfåne.


----

Najs pass och bra böj!
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-19, 10:07   #140
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av wilhelmblomgren Visa inlägg
Ja, precis! I folkmun kallas det Katte. Människorna där är rätt så pretentiösa och en hel del av dem lider av hybris... Många utav dessa är sådana som inte är tillräckligt adliga eller förmögna för att plugga på en privatskola, men ändå tror att de är något.

Själv är jag dock en vanlig byfåne.


----

Najs pass och bra böj!
Haha, det förklarar en del. Den ene av de jag pratar om var sjuuukt arrogant i tonåren. Han fick det väl därifrån då.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-19, 10:30   #141
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Pratar ni om Carlton från Fresh Prince klass på de?
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-19, 10:50   #142
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Pratar ni om Carlton från Fresh Prince klass på de?
Gud, nej, Carlton var ju iallafall trevlig. Han jag pratar om var mer:

Jag: "Åh, hej, är du här?"
Han: "Nej, jag är i Sibirien, ser du väl, din dumme jävel."
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-19, 15:46   #143
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Haha, det förklarar en del. Den ene av de jag pratar om var sjuuukt arrogant i tonåren. Han fick det väl därifrån då.
Ja, förmodligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Pratar ni om Carlton från Fresh Prince klass på de?
Nej! Dessa är ofta bara pretentiösa "halv-adliga" typer som inte är riktigt tillräckligt fina för att gå på privatskolor. Deras största agenda är att låta och synas så mycket som möjligt.

Några av dem som var med i revyn, alltså dem med mest hybris, gjorde blackface...

http://www.sydsvenskan.se/2015-10-05...ola-i-krismote
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-19, 15:47   #144
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Gud, nej, Carlton var ju iallafall trevlig. Han jag pratar om var mer:

Jag: "Åh, hej, är du här?"
Han: "Nej, jag är i Sibirien, ser du väl, din dumme jävel."
Jävlar! Vilken spydig jävel.
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-19, 17:48   #145
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg

Så är det. Man säger ju om The Big Apple att "if you can make it here, you'll make it anywhere". Eftersom det inte finns några möjligheter överhuvudtaget i Ronneby så stämmer det definitivt här också!
Vissa möjligheter finns nog allt vet jag. Kanske inte just i Ronneby men porrstjärnan Rob Diesel gick i alla fall på Vägga gymnasieskola. Han fick förvisso inte betyg i alla ämnen men lyckades fantastiskt bra ändå... eller?
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 09:29   #146
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Vissa möjligheter finns nog allt vet jag. Kanske inte just i Ronneby men porrstjärnan Rob Diesel gick i alla fall på Vägga gymnasieskola. Han fick förvisso inte betyg i alla ämnen men lyckades fantastiskt bra ändå... eller?
Nää, om man ska vara helt icke-överdrivande så finns det nog visst lite möjligheter här! Det finns en konsthall där man kan ställa ut, det finns en del jobb med lite allt möjligt i kommunen, det finns en teaterförening... Och han "Maskinen" är härifrån, Yngve Frej eller vad han heter.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-22, 11:27   #147
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag var dekadent hela helgen. Åkte tåg halva lördagen och söndagen, sov dåligt, åt massor godis och tränade inget. Hade tänkt träna på söndagkvällen, men hoppade över det pga trötthet.

Men igår tränade jag! Innan jag går in på hur, så tänkte jag berätta att jag läst på om/nördat in mig lite i olika sorters kroppsviktsträning. Det finns några olika övningar jag är väldigt sugen på att lära mig. Nämligen:

- Front lever (eller Front Tuck Lever innan dess), för det är så jädra bra magträning.
- Back lever, för det är så jädra bra ryggsträckarträning.
- Handstående armhävningar, för det är hardcore, kräver ingen utrustning, och för jag redan har rätt bra pressmuskler och balanssinne.
- Pistol squats, för att jag redan kan göra ett par ostrikta, och för att det är tung benträning som inte kräver utrustning.
- Planche pushup, för det är lika bra ryggträning som back lever och inte kräver utrustning.

Så, jag har inte bestämt mig för att klara dessa, eller gjort en plan för hur (det är för stor risk att jag blir besviken), men jag tänkt leka lite med lättare varianter av dem, och se om det känns intressant att försöka utvecklas vidare.

Såhär tränade jag igår.

Joggning 20 minuter. Dubbelt så snabbt som sist (10 km i timmen istället för 5), knävärken var mycket mindre konstig (hoppade inte från knä till knä under hela passet, som sist, utan dör upp precis på slutet i båda knäna).

Front Lever-träning: Gjorde lite Pulling Prep (eller iallafall en bastardvariant av det). Testade även att hänga upp-och-ner och gå ner i Front Tuck Lever, men min mage är inte i närheten av tillräckligt stark.

Back Lever-träning: Gjorde lite Skin the Cat. Från den positionen försökte jag gå ner i Back Tuck Lever. Var inte i närheten av att klara det heller, men myckte närmre än att klara Front Tuck Lever.

Upp-och-ner-kroppsviktsrodd: Två set till failure om 7 och 5 reps.

Pronerade chins med stången mot nederdelen av bröstet: Inte i närheten av 1 rep. Läste att man ska klara detta om man ska kunna göra en Muscle Up.

Pronerade, vanliga chins: 2 stycken, fick ont i axeln sen.

Handstående armhävningar med kroppen lutad typ 45° mot en vägg: 3 strikta. Extremt lätt att få progression i den här övningen, bara att gå högre och högre upp med fötterna på väggen.

Maghjul: 10 reps.

L-Sit med lätt böjda ben: Klarade nån sekund.

Hollow body: Klarade lätt flera sekunder.

Superman-rygg-övning: Klarade lätt flera sekunder också.

Pistol squats: 2 set med 3 reps på vänster ben, 2 set med 1 ful rep på höger ben.

Det var nog allt. Oorganiserat pass.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-22, 19:11   #148
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Schysst pass! Gillar oorganiserade pass!

Hur är hälen nu?
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-22, 22:13   #149
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av wilhelmblomgren Visa inlägg
Schysst pass! Gillar oorganiserade pass!

Hur är hälen nu?
Tack! Jag med, det är rätt skönt mentalt att inte känna några måsten att "idag har jag planerat att lyfta si och så".

Hälen är inte helt frisk, jag tejpar den varje dag. Men den mår rätt bra, har aldrig jätteont. Struntar jag i tejpen gör det lite mer ont. Tar däremot inte smärtstillande för den längre.

Idag körde jag ett till oorganiserat pass. Började med att jogga 14 minuter, innan knäna gjorde för ont. Sen körde jag lite överkroppsövningar, bl a 2*2 chins och 40 kg i bänkpress. Körde lite andra lätta kroppsviktsövningar som jag inte orkar skriva ner. Och sen blev det marklyft på 100*4 följt av 100*3, sen lite lätta benspark och lårcurl tills knäna började göra ont igen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-23, 18:50   #150
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Tack! Jag med, det är rätt skönt mentalt att inte känna några måsten att "idag har jag planerat att lyfta si och så".

Hälen är inte helt frisk, jag tejpar den varje dag. Men den mår rätt bra, har aldrig jätteont. Struntar jag i tejpen gör det lite mer ont. Tar däremot inte smärtstillande för den längre.

Idag körde jag ett till oorganiserat pass. Började med att jogga 14 minuter, innan knäna gjorde för ont. Sen körde jag lite överkroppsövningar, bl a 2*2 chins och 40 kg i bänkpress. Körde lite andra lätta kroppsviktsövningar som jag inte orkar skriva ner. Och sen blev det marklyft på 100*4 följt av 100*3, sen lite lätta benspark och lårcurl tills knäna började göra ont igen.
Så bra att det är på bättringsvägen!

Najs pass, lite frikostigt sådär!

Vad det gäller oorganiserade pass så håller jag fullt med.
Något som jag minns sedan jag startade gymma vid 14 års ålder (alltså 4 år sedan) var att man körde så jäkla många övningar. Nu de senaste två åren har jag insett att det bara slet ut en. Som det outhärdliga klyschan går "Kvalitet före kvantitet"! (Fyfan, vad jag hatar det ordspråket...)
För övrigt så ser man många nybörjare som gör samma misstag och envisas med att köra sitt 12-övnings-pass.
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)