Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-09-26, 13:32   #1546
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Stångrodd på 180kg? 5rep? Daaamn! =) Fett ös medvetslös!! Akta så du inte spränger Kuggarna!!
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 13:42   #1547
asareborn
Registered User
 
asareborns avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 207
Daglig läsare av er blogg och denna journal, får inspiration och motivation till 1000. Tack för det. Lägger stor kraft i att kugga upp både på gymmet och i vardagen!
__________________
Ett #gottsnack förlänger livet.

Träningsjpurnal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=189834

Instagram: asareborn
asareborn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 15:37   #1548
Riddle
Ego sum Lord Voldemort
 
Riddles avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Luleå
Inlägg: 3 117
Sjukt starka roddar! :O
__________________
Journal
Riddle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 17:13   #1549
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Stångrodd på 180kg? 5rep? Daaamn! =) Fett ös medvetslös!! Akta så du inte spränger Kuggarna!!
Tack Patte-Jack !! Nedå jag försöker att inte spränga dom Hahha! Försöker att smörja in dom & behandla dom väl

Glöm inte att beställa en tröja ! (lovade att påminna dig)

Citat:
Ursprungligen postat av asareborn Visa inlägg
Daglig läsare av er blogg och denna journal, får inspiration och motivation till 1000. Tack för det. Lägger stor kraft i att kugga upp både på gymmet och i vardagen!
Du låter som en person helt i min stil #KUL !! Enormt glädjande de du skriver i din text, fortsätt gärna att kommentera!

Citat:
Ursprungligen postat av Riddle Visa inlägg
Sjukt starka roddar! :O
Tack Riddle!! Kul med peppande kommentarer!! 1a gången du kommenterar va? Mycket kul att du lägger en line! Välkommen in i humorjournalen
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 17:52   #1550
Riddle
Ego sum Lord Voldemort
 
Riddles avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Luleå
Inlägg: 3 117
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Tack Riddle!! Kul med peppande kommentarer!! 1a gången du kommenterar va? Mycket kul att du lägger en line! Välkommen in i humorjournalen
Jajamen! har läst den ett bra tag
Tackar!
__________________
Journal
Riddle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 18:20   #1551
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Citat:
Ursprungligen postat av Riddle Visa inlägg
Jajamen! har läst den ett bra tag
Tackar!
MYCKET KUL att höra !
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 18:37   #1552
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Videoblogg ang. uttrycket #KUGGA #UPP

Ingen som läser denna journal har väll missat ordet #KUGGA #UPP, samt mitt #kugga #upp tåg LÄNK. Ni är många som hakat på, men Jag har samtidigt full förståelse om detta för vissa kan anses som tjatigt & enerverande.

- Postar därför denna videoblogg där min tanke är att beskriva detta uttryck lite djupare så personer kanske kan få en annan synvinkel på det hela -

Skriv gärna tankar & synpunkter på denna videoblogg (ordet är FRITT) !!

Videoblogg - #KUGGA #UPP
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 18:55   #1553
Likeapeanut
Registered User
 
Likeapeanuts avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 1 900
Haha Ola du är så jeffla skön! PWO + taggningsmusik inför bröst/tricep passet skådar jag? Skägget ser också riktigt vasst ut!
Inspirerar som vanligt med en skön stil! Kul som fan !!
__________________
Likeapeanut
valar morghulis

Senast redigerad av Likeapeanut den 2012-09-26 klockan 18:56.
Likeapeanut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 19:03   #1554
Panthro
Registered User
 
Panthros avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Piteå
Inlägg: 140
Detta borde vara bra motivation för dig ditt monster


__________________
Träningsjournal
Panthro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 19:05   #1555
Fastback
Registered User
 
Fastbacks avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 028
Underbar dialekt! hahah! Kul med videos, kan bli något riktigt bra dethär!
Fastback är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 20:12   #1556
Riddle
Ego sum Lord Voldemort
 
Riddles avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Luleå
Inlägg: 3 117
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Videoblogg - #KUGGA #UPP
Grym videoblogg, blir nog kanske att beställa en tshirt snart!
__________________
Journal
Riddle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 20:47   #1557
Pitepalt
Registered User
 
Pitepalts avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 471
Gillar videon skarpt Ola! Du funderar inte på att börja videoblogga lite mer? Tror det skulle kunna bli riktigt bra faktiskt
Pitepalt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 20:59   #1558
Zizou
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Piteå
Inlägg: 4 357
Citat:
Ursprungligen postat av Fastback Visa inlägg
Underbar dialekt! hahah! Kul med videos, kan bli något riktigt bra dethär!
Lite så vi pratar här uppe

Härlig video Ola, ännu ett bra initiativ i att lägga upp den! Och så ska jag väl vara sist att kommentera roddarna.. riktigt grymma!
__________________
Journal
Zizou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 21:03   #1559
Niwah
Powerhouse
 
Niwahs avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 7 030
Jag lånar din journal lite grann Ola bara för att väldigt få läser min
....
Det finns en del som stör sig på koncept/rörelser/kalla-det-vad-ni-vill t.ex. Aldrig vila, #Kugga upp, Go hard or go home osv.
Jag ska inte ljuga och säga att jag inte var en av dom. Aldrig vila - vilket jävla skitkoncept? Fungerar ju uppenbarligen perfekt för oss som har lite vekare kroppar och immunförsvar[/ironi]. För många dagar i sträck och jag går sönder/blir sjuk. Jag behöver faktiskt min vila. Kan jag #Kuggaupp varje dag? Jag kan ju inte ens träna varje dag?!


Jag har med Ola och Andreas hjälp lärt mig träna på allvar och har hur mycket som helst att tacka dom för då det nu är mitt största intresse. Jag sitter alldeles för mycket på kolozzeum. Tror ni mig inte?
Jag drömmer om tunga marklyft med stänger som böjer sig, koloiter jag aldrig träffat dyker upp och hälsar på mig mitt i drömmarna och ibland tar jag tillochmed PB och vaknar överlycklig.

I början gick allting bra för mig. Ökade väldigt mycket i allting och när jag gjort 5x140 kg i knäböj skickade jag en film till Andreas glad i hågen - Jag blev totalsågad.
"Böj djupare eller skit i det."

Nu när jag ser film på böjarna så skäms man ju lite grann. Hockeyböjar at best. Det var bara att #Kuggaupp och starta om.
Fick börja om med böjtekniken och folk som sett mig böja på IKSU fick se mig sänka vikterna och börja om från början. Älskar verkligen knäböj men det är ett helvete att lära sig som nybörjare. Det är ju otäckt att sitta ner med en massa vikt? Tänk om jag inte tar mig upp? Och jag ska inte ens börja prata om rörligheten som krävs för stela stackare som jag var, böjskor <3
Jakten mot 200 kg i knäböj började. Jag hade som mål att klara det innan 2012. Allt gick som planerat men så började svackorna för mig. Blev sjuk med jämna mellanrum och lite småskadad.
Året är ju inte slut än men jag har verkligen fått ställa om. Jag gick från ~80 kg kroppsvikt till 68 kg under sommaren ofrivilligt. Kroppen ville varken träna eller må bra.

Hur fungerar då #Kuggaupp eller Aldrigvila för mig? Min kropp är ju vek och immunförsvaret likaså.
Fuck that - Jag planerar framtida dieter, lär mig nya saker varje dag utanför gymmet som kommer hjälpa träningen i slutändan. Jag vilar inte och jag #Kuggarupp.
#Kuggaupp för mig är att ta det till nästa nivå. Du är sugen på att maxa fast du gjort en perfekt planering som har planerat en maxning först på 8 veckor. #Kuggaupp för helvete. Du vet bättre. Du är bättre än igår. Ta det på 8 veckor.

#Kuggaupp låter ju lite småfjantigt. Det är så att man vill småle när man hör det. När man ser gemenskapen här på Kolo och hur många som anslutit kan det fan inte spela nån roll hur töntigt eller hur mycket häftigare du är än alla andra. Blir du inte träningssugen eller taggad av det här är det lika bra att lägga ner träningen.

Mitt bästa exempel på #Kuggaupp är Loui här på forumet som tidigare tackade nej till det här för att han tyckte att hans träningsfilosofi inte stämmer överens med konceptet.
Jag och en polare for iväg och tränade runt 18.30 på IKSU. Vi var mitt uppe i träningen när vi möter en nedslagen Loui. Efter en tidig morgon och en sjukt jobbig dag är han mitt uppe i benträningen. Jag tror aldrig jag sett en så tärd snubbe på ett gym. Röda ögon och allmänt jävla slutkörd. Passet hade gått kasst hittills.
-Ska du inte dra hem Loui?
-Nää, jag ska köra klart passet. Jag har ju tagit mig hit.

Det motiverar mig fortfarande när jag tänker på det. #Kuggaupp är inte att lyfta mycket vikt. Det är en liten gemenskap och träningsfilosofi som tar oss till nästa nivå. Hur kul är träning helt ensam?

Sånt här rör sig i min skalle när jag inte kan träna. Grymt jobb Tomas, Ola, Xet och David. Jag kuggar upp

Senast redigerad av Niwah den 2012-09-26 klockan 21:12.
Niwah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 21:23   #1560
Paperweight
Registered Troll
 
Paperweights avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 511
Fan vilken king du är Ola! Blev fruktansvärt taggad av din videoblogg. Nu kör vi, kuggaupp för fan!
Paperweight är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)