Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-11, 10:13   #4411
DAke
Registered User
 
DAkes avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Norrort
Inlägg: 16
Chins är inte ens inräknad i själva programmet, mest nått som folk väljer att lägga till som kompliment. Men väljer du att lägga till det spelar det väl inte så stor roll hur många du klarar från början, planen är väl att bli starkare.
__________________
@Superhero by Night, Rockstar by Day
DAke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-11, 23:17   #4412
ante9423
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 2
Hoppas ni kan hjälpa mig med denna frågan jag har! Lite info om mig själv, jag är nyss fyllda 19 och har tränat styrketräning i ca 2 år varav de senaste året hyffsat seriöst. Mina pb är 100kg bänk, 160kg mark och 4 reps på 110kg knäböj. Väger idag ca 85 kg på ca 187cm. Älskar att träna och kör idag ett ganska basic splittschema och brukar träna 6 gånger i veckan. Nu är ju sommarlovet snart här och ska vara ledig mesta delen av tiden så funderar på att lägga ner lite krut på nått nytt inom träningen, och vill nog pröva på ett mer "explosivt" schema, vill fortfarande öka i volym dock. Tror ni stronglift 5x5 kan vara nått för mig att testa i 2 månader under sommaren?
ante9423 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-12, 14:33   #4413
Rabiat
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 2 156
Citat:
Ursprungligen postat av ante9423 Visa inlägg
Hoppas ni kan hjälpa mig med denna frågan jag har! Lite info om mig själv, jag är nyss fyllda 19 och har tränat styrketräning i ca 2 år varav de senaste året hyffsat seriöst. Mina pb är 100kg bänk, 160kg mark och 4 reps på 110kg knäböj. Väger idag ca 85 kg på ca 187cm. Älskar att träna och kör idag ett ganska basic splittschema och brukar träna 6 gånger i veckan. Nu är ju sommarlovet snart här och ska vara ledig mesta delen av tiden så funderar på att lägga ner lite krut på nått nytt inom träningen, och vill nog pröva på ett mer "explosivt" schema, vill fortfarande öka i volym dock. Tror ni stronglift 5x5 kan vara nått för mig att testa i 2 månader under sommaren?
Du kan ju prova, men jag tror något i stil med madcow eller 5/3/1 passar dig bättre.
Rabiat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-12, 20:44   #4414
ante9423
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 2
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiat Visa inlägg
Du kan ju prova, men jag tror något i stil med madcow eller 5/3/1 passar dig bättre.
Okey, får söka och kolla vad det är för något, tack för hjälpen!
ante9423 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-12, 22:19   #4415
trapz star
Registered User
 
trapz stars avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 246
Finns ju en del metoder, men är det något speciellt ni rekommenderar för att förbättra rörligheten i knäböj/mark? Just nu kör jag väldigt bred stance och visst fungerar det, känns lättare då man är lång. Men jag vill kunna böja med fötterna i axelbredd. Jag tycker det känns som man får med mer framsida lår då. Min nuvarande stance känns mest i rumpa och baksida lår och det är det som växt som fan. Kanske inte så önskvärt med put på rumpan som kille men det kommer definitivt från bred stance
trapz star är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-12, 22:40   #4416
Rabiat
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 2 156
Citat:
Ursprungligen postat av trapz star Visa inlägg
Finns ju en del metoder, men är det något speciellt ni rekommenderar för att förbättra rörligheten i knäböj/mark? Just nu kör jag väldigt bred stance och visst fungerar det, känns lättare då man är lång. Men jag vill kunna böja med fötterna i axelbredd. Jag tycker det känns som man får med mer framsida lår då. Min nuvarande stance känns mest i rumpa och baksida lår och det är det som växt som fan. Kanske inte så önskvärt med put på rumpan som kille men det kommer definitivt från bred stance
Vilken position har du på stången?
Rabiat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 00:00   #4417
trapz star
Registered User
 
trapz stars avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 246
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiat Visa inlägg
Vilken position har du på stången?
Low bar skönast imo
trapz star är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 08:02   #4418
Rabiat
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 2 156
Citat:
Ursprungligen postat av trapz star Visa inlägg
Low bar skönast imo
Jo, men då är hamsen mer aktiva och du kan räkna med mer utveckling där bak. Vill du minska hamstring-aktiveringen kan du köra high-bar.
Rabiat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 11:01   #4419
björne92
Registered User
 
björne92s avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 1 453
har tänkt när man kör med kreatin så ska man ja avstå från det i en månad i perioder. när man är utan lär man ju antagligen fastna på vikten eller till och med sänka sina vikter, vad ska mna göra då?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
__________________
Vägen tillbaka från skada
Nu 77kg
björne92 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 12:18   #4420
arthax
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2011
Ort: Tidigare bodde jag där, nu bor jag här
Inlägg: 1 644
Fastna på de vikter du tränar på eller din kroppsvikt?

Att du skulle fastna på dina träningsvikter när du slutar med kreatin håller jag för högst osannolikt. det kanse påverkar om man är en rutinerad lyftare, men för oss vanliga dödliga så har placebo och dagsform större betydelse.
arthax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 12:19   #4421
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av björne92 Visa inlägg
har tänkt när man kör med kreatin så ska man ja avstå från det i en månad i perioder. när man är utan lär man ju antagligen fastna på vikten eller till och med sänka sina vikter, vad ska mna göra då?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Jag tappar ingen styrka när jag har gått av kreatin. Försök iallafall med samma vikter, märker du att det inte går så sänk 10% och börja om.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 12:22   #4422
trapz star
Registered User
 
trapz stars avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 246
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiat Visa inlägg
Jo, men då är hamsen mer aktiva och du kan räkna med mer utveckling där bak. Vill du minska hamstring-aktiveringen kan du köra high-bar.
Men jag måste väl fortfarande stå smalare för att få med framsidan och det är ju det jag är för stel för. Måste liksom stå sumo stance
trapz star är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 12:34   #4423
björne92
Registered User
 
björne92s avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 1 453
innan iaf när ja körde mitt andra schema så brukade ja fastna på vikterna eller gå ner 2,5-5 kg närja slutade med kreatinet sen när ja började med de igen btukade ja kunna öka 5 kg på någon vecka :O talar alltså om mina vikter jag kör med och inte min egen vikt

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
__________________
Vägen tillbaka från skada
Nu 77kg

Senast redigerad av björne92 den 2013-05-13 klockan 12:36.
björne92 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 12:52   #4424
Rabiat
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 2 156
Citat:
Ursprungligen postat av björne92 Visa inlägg
innan iaf när ja körde mitt andra schema så brukade ja fastna på vikterna eller gå ner 2,5-5 kg närja slutade med kreatinet sen när ja började med de igen btukade ja kunna öka 5 kg på någon vecka :O talar alltså om mina vikter jag kör med och inte min egen vikt

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Placebo beroende på att du inte förstått vad kreatin gör. Kreatin ökar inte styrkan, utan uthålligheten.
Rabiat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 12:53   #4425
Rabiat
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 2 156
Citat:
Ursprungligen postat av trapz star Visa inlägg
Men jag måste väl fortfarande stå smalare för att få med framsidan och det är ju det jag är för stel för. Måste liksom stå sumo stance
Var känner du att det stramar? Och jag står alltid med hälarna strax utanför axlarna... Vet inte om det gör så stor skillnad för quadriceps-aktiveringen...
Rabiat är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)