Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-01, 07:33   #31
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Om du syftar på klippet där polisen kväver mannen på marken; Vad för förmildrande omständighet kan det enligt dig finnas att en polis håller ett knä mot sidan på halsen och sakta stryper ihjäl en försvarslös människa som ligger still, har handklovar bakom ryggen och ber för sitt liv? Och som pausar för att ta pulsen, ser att det är kört, men för säkerhets skull fortsätter med knäet mot halsen i nästan 3 minuter till?

Är det relevant om mannen slog en polis i ansiktet innan detta? är det ok att strypa ihjäl en försvarslös människa i ca 8 minuter pga att han var vild innan?
Nej det är fel. Poliser gör en massa skit men som jag nämnde i posten du citerade så är det lätt att dömma utan att se hela situationén. Har du varit i situationer där du hotas av flera personer? Jag har och då fattar man att det sällan går snyggt till när man fängslar nån som gör motstånd och ibland krävs det 3 man t.o.m. Jag har jobbat med poliser, väktar, ordningsmän och ibland går det fult till men alltid har de som åkt fast blivit varnade flera ggr.

Jag försvarar inte övervåld, även om min gräns för övervåld är högre än dom flestas. Det som stör mig mest är att idioterna börjar råna butiker osv för att det nyöu tycks vara en ypperlig situation för det
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 07:59   #32
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Nej det är fel. Poliser gör en massa skit men som jag nämnde i posten du citerade så är det lätt att dömma utan att se hela situationén. Har du varit i situationer där du hotas av flera personer? Jag har och då fattar man att det sällan går snyggt till när man fängslar nån som gör motstånd och ibland krävs det 3 man t.o.m. Jag har jobbat med poliser, väktar, ordningsmän och ibland går det fult till men alltid har de som åkt fast blivit varnade flera ggr.

Jag försvarar inte övervåld, även om min gräns för övervåld är högre än dom flestas. Det som stör mig mest är att idioterna börjar råna butiker osv för att det nyöu tycks vara en ypperlig situation för det
Alla typer av patrask lockas fram av sånt här. Även direkt kriminella som tar sin chans att begå brott och komma undan lättare pga all oreda. Och det finns säkert förbannade och uppgivna svarta som gör sattyg som dom inte annars skulle gjort.För att det känns hopplöst att detta händer om och om igen år efter år, decennium efter decennium.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 09:10   #33
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Jag anser mig vara hyffsat smart och inte ha alltför mycket fördomar men när 7/10 utkastade personer är av utländskt härkomst så blir man ganska negativt inställd till dessa. Det är väl så i usa att endel, i detra fall svarta, får sig lite extra
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 09:39   #34
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Finns det någon vettig nyhetskälla som rapporterar heltäckande och någorlunda objektivt om händelserna? Klickade in på SVT som kör huvudrubriken "Problemet är att polisen har dödat en man" och vad kändisar tycker istället för att faktiskt rapportera.

Tänker på objektiva fakta såsom att obducenten konstaterat att mannen inte dog av kvävning (vilket t.ex. 40plus sprider misinformation om här), att Trump vill terrorklassa AFA, att över 220 byggnader plundrades eller brändes ner i Minneapolis under första dygnen, att "demonstranterna" försöker mörda polisen med molotovs, hur demonstranterna eldade upp 190 subventionerade hyreslägenheter för fattiga, hur butiksägare blir grovt misshandlade, vad polisen sysslar med när lokalnyheter visar hur plundrarna går från butik till butik, att bl.a. Wallmart och Target har stängt alla butiker, etc. Blev det någon skillnad nu när nationalgardet satts in och utegångsförbud infördes? Hur utspridda är upploppen över landet?

Reddit är fullständigt meningslöst med sitt röstningssystem och krossa kapitalismen-perspektiv som redan bestämt narrativet. Sjukt mycket misinformation och alla rättningar eller andra perspektiv blir fullständigt nedröstade. Flashbacks styrka är att samla material men där är så otroligt mycket dravel i trådarna om man bara vill följa vad som sker.

Europeiska nyhetskällor har jag koll på, men känner att jag har noll koll i USA.

Senast redigerad av Baldr den 2020-06-01 klockan 09:40.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 09:49   #35
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Jean-Francois Gariépy sammanfattar det dagligen nu

Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 10:16   #36
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Finns det någon vettig nyhetskälla som rapporterar heltäckande och någorlunda objektivt om händelserna? Klickade in på SVT som kör huvudrubriken "Problemet är att polisen har dödat en man" och vad kändisar tycker istället för att faktiskt rapportera.

Tänker på objektiva fakta såsom att obducenten konstaterat att mannen inte dog av kvävning (vilket t.ex. 40plus sprider misinformation om här), att Trump vill terrorklassa AFA, att över 220 byggnader plundrades eller brändes ner i Minneapolis under första dygnen, att "demonstranterna" försöker mörda polisen med molotovs, hur demonstranterna eldade upp 190 subventionerade hyreslägenheter för fattiga, hur butiksägare blir grovt misshandlade, vad polisen sysslar med när lokalnyheter visar hur plundrarna går från butik till butik, att bl.a. Wallmart och Target har stängt alla butiker, etc. Blev det någon skillnad nu när nationalgardet satts in och utegångsförbud infördes? Hur utspridda är upploppen över landet?

Reddit är fullständigt meningslöst med sitt röstningssystem och krossa kapitalismen-perspektiv som redan bestämt narrativet. Sjukt mycket misinformation och alla rättningar eller andra perspektiv blir fullständigt nedröstade. Flashbacks styrka är att samla material men där är så otroligt mycket dravel i trådarna om man bara vill följa vad som sker.

Europeiska nyhetskällor har jag koll på, men känner att jag har noll koll i USA.
Du kan kika på Tim Pools kanaler på YT.
Vad jag vet så finns ingen tidning eller sida i Sverige som täcker detta övergripande. Och kvaliteten på rapporteringen är väldigt dålig.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 10:38   #37
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
https://imgur.com/gallery/uO4ICQv

Gråhårig vit man hackar upp gatsten för att kasta mot polisen. Möjligtvis ett Antifa avskum. Men han upptäcks och lämnas över.

Senast redigerad av 40plus den 2020-06-01 klockan 10:46.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 10:53   #38
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Finns det någon vettig nyhetskälla som rapporterar heltäckande och någorlunda objektivt om händelserna? Klickade in på SVT som kör huvudrubriken "Problemet är att polisen har dödat en man" och vad kändisar tycker istället för att faktiskt rapportera.

Tänker på objektiva fakta såsom att obducenten konstaterat att mannen inte dog av kvävning (vilket t.ex. 40plus sprider misinformation om här), att Trump vill terrorklassa AFA, att över 220 byggnader plundrades eller brändes ner i Minneapolis under första dygnen, att "demonstranterna" försöker mörda polisen med molotovs, hur demonstranterna eldade upp 190 subventionerade hyreslägenheter för fattiga, hur butiksägare blir grovt misshandlade, vad polisen sysslar med när lokalnyheter visar hur plundrarna går från butik till butik, att bl.a. Wallmart och Target har stängt alla butiker, etc. Blev det någon skillnad nu när nationalgardet satts in och utegångsförbud infördes? Hur utspridda är upploppen över landet?

Reddit är fullständigt meningslöst med sitt röstningssystem och krossa kapitalismen-perspektiv som redan bestämt narrativet. Sjukt mycket misinformation och alla rättningar eller andra perspektiv blir fullständigt nedröstade. Flashbacks styrka är att samla material men där är så otroligt mycket dravel i trådarna om man bara vill följa vad som sker.

Europeiska nyhetskällor har jag koll på, men känner att jag har noll koll i USA.
Du är inte den vassaste kniven i lådan ser jag. Obducenten hittar inte bevis på strypning och ingen jävel har hävdat att mannen ströps via luftstrupen med grepp runt luftstrupen.
Han ströps på så vis att knäet mot halsen under tid minskade syresättningen av hjärnan, det är detta som avses när man säger att han ströps ihjäl. Obducenten spekulerar också i rapporten vilket obducenter aldrig annars gör, tex om "möjliga substanser" i blodet.
Denna obducenten som i sitt jobb säkerligen haft daglig kontakt med berörd polismyndighet i åratal är nu en opartisk person tror du?

Tror du på fullaste allvar att denna svarte mannen hade dött vid samma tidpunkt i sin bil eller sitt hem om han inte haft ett knä mot halsen i 8 minuter och bett för sitt liv? Att det bara var som av en händelse att han avled av att bli långsamt strypt?

Och så här står det i rapporten: "no physical findings that support a diagnosis of traumatic asphyxia or strangulation." dvs ingen strypning med våld såsom vid grepp runt halsen dvs "vanlig strypning". Och INGEN påstår att det var detta som hände heller. Antingen har du missuppfattat vad som hände och vad folk påstår, eller så är din engelska katastrofal.

Senast redigerad av 40plus den 2020-06-01 klockan 11:00.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 11:07   #39
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 031
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
https://imgur.com/gallery/uO4ICQv

Gråhårig vit man hackar upp gatsten för att kasta mot polisen. Möjligtvis ett Antifa avskum. Men han upptäcks och lämnas över.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 12:00   #40
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Om du syftar på klippet där polisen kväver mannen på marken; Vad för förmildrande omständighet kan det enligt dig finnas att en polis håller ett knä mot sidan på halsen och sakta stryper ihjäl en försvarslös människa som ligger still, har handklovar bakom ryggen och ber för sitt liv? Och som pausar för att ta pulsen, ser att det är kört, men för säkerhets skull fortsätter med knäet mot halsen i nästan 3 minuter till?

Är det relevant om mannen slog en polis i ansiktet innan detta? är det ok att strypa ihjäl en försvarslös människa i ca 8 minuter pga att han var vild innan?
Vi vet ju inte ens om det är legit. Det är fullt möjligt att det är frågan om crisis actors.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 13:12   #41
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Appropå Antifa:

Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 13:46   #42
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Är det också inte mycket p.g.a fattigdom detta sker också och då tänker jag på plundringarna. De ser ut som utsvultna gamar.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 13:48   #43
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Vi vet ju inte ens om det är legit. Det är fullt möjligt att det är frågan om crisis actors.
Trams.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 15:50   #44
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601


Mina sympatier till demonstranterna.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 16:14   #45
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Nej det är fel. Poliser gör en massa skit men som jag nämnde i posten du citerade så är det lätt att dömma utan att se hela situationén. Har du varit i situationer där du hotas av flera personer? Jag har och då fattar man att det sällan går snyggt till när man fängslar nån som gör motstånd och ibland krävs det 3 man t.o.m. Jag har jobbat med poliser, väktar, ordningsmän och ibland går det fult till men alltid har de som åkt fast blivit varnade flera ggr.

Jag försvarar inte övervåld, även om min gräns för övervåld är högre än dom flestas. Det som stör mig mest är att idioterna börjar råna butiker osv för att det nyöu tycks vara en ypperlig situation för det
Även om det ibland går fult till bör dessa personer du jobbat med lär sig att knä mot nacken och knä i ryggen på någon som ligger ner är livsfarligt. Det är en rent fundamental sak. Finns många som dött av sådan behandling. Typiskt är att personen på marken får andnöd, vilket leder till panik och när han "gör motstånd" trycker man hårdare.

I det här fallet höll polisen ner mannen trots att han bönade och bad om att få luft. Han hade dessutom handfängsel på. De fortsatte hålla ner honom i några minuter efter han blivit medvetslös och gjorde inte ens en ansats till HLR.

Ren inkompetens och idioti.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)