Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-05-16, 10:42   #61
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 034
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Ja eller som Frank Andersson och hans citat "Kuken måste ju ha sitt"
Enda rätta försvaret.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 10:45   #62
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Om han hade varit mer stoisk och stått på sig hade färre brytt sig. Men nu överdramatiserar han det hela, gör sig själv till ett offer och försöker skapa någon redemption story. Han visste att sexköp är olagligt, gjorde det ändå och åkte fast. Oavsett var man står i sexhandelsfrågan är det så här spelreglerna lyder idag, och ingen tvingar dig till det.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 10:46   #63
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Hade hellre sett att han stått för vad han gjrode istället för att skylla på snedsteg och skit när han var ung.

"Jag var kåt och jag blev så sjukt jävla sugen på Irina då hon var en väldigt charmig tjej."
This.

Folk förlåter en sådan man som Charlie Sheen eftersom han aldrig pudlat med att han knullat horor eller haft yngre flickor som bott i arrangemang där han är sugar daddy. Däremot mesiga typer som exempelvis Tiger Woods bränner man på bål, som pudlar. Idag talar folk, även kvinnor, om Charlie Sheen som en skön snubbe medan Tiger Woods fortfarande lever med hans "oförlåtliga svek" (som familjen Parnevik beskrev det).


"En kvinna kan förlåta dig för att du varit otrogen, knullat hennes bästa vän och betett dig som ett svin, men hon kommer aldrig att förlåta dig för att du beter dig som en patetisk och ångerfull snorpvalp som vill göra avbön"

Senast redigerad av BrunoC den 2020-05-16 klockan 10:51.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:02   #64
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
No shit att de är olika saker. Det är väl fullständigt irrelevant. Det är olika saker att döda någon som heter Pelle och någon som heter Lasse också. Min poäng var att det är samma grad av ”dålighet” med de båda grejerna.

Analogin är 100 % spot on och jag får känslan att du försöker slingra dig när du påstår att den inte är det. Graden av hot är fullständigt irrelevant för att analogin ska ”funka”. Poängen var att jag jämförde att tvinga någon att ha sex med en själv jämfört med att tvinga någon att ha sex med någon annan.
Analogin är helt värdelös eftersom ingen är tvingad att ha sex öht om vi snackar om "vanlig" prostitution och "vanlig" porr. Att sätta pistolen mot deras huvud och tvinga dem att ha sex är samma sak som att sätta pistolen mot vem som helst annans huvud och tvinga dem att löneslava. Dvs det hotet existerar inte, eftersom man alltid kan välja ett annat yrke.

Slingra mig från vaddå? Vilket skitsnack!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:11   #65
Bifftek
Registered User
 
Biffteks avatar
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Du ser verkligen inte det dåliga i att nån snygg tjej från Instagram kan dra in 20 000 på en dag genom att sälja sex? Om en kvinna anses berättigad till 20 000 av mannens kronor bara för att spendera en natt med honom? Sådant kan skapa ett fullständigt vidrigt samhälle för män, där män enbart värderas efter storleken på plånboken och utan den är helt värdelös.
Jag vill gärna diskutera det här men då kommer vi deraila tråden eftersom den kommer handla om sexköp istället för specifikt om fallet som beskrivs i TS.


Till alla:
Upplever ni att det blivit en bandwagon-effekt att hata på Paolo nu? Typ som en häxjakt. Så fort häxan pekats ut så blir det nästan bekvämt för befolkningen att gadda ihop sig och anfalla häxan. I lunchrummet så kommer alla tävla om vem som hatar honom mest och tycker att sexköp är mest fel.
Bifftek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:44   #66
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:49   #67
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:15   #68
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Varför är porr en gråzon? Skådespelarna i porr är i allra högsta grad prostituerade och de som köper porren är lika ”dåliga” som en torsk som köper sex på gatan.
+1. Även att titta på gratis porr inklusive Twitch thots är ju en form av prostitution i de fall det genererar pengar för producenterna (i form av reklamintäkter etc). Man ska vara ganska försiktig med att peka finger.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:16   #69
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Analogin är helt värdelös eftersom ingen är tvingad att ha sex öht om vi snackar om "vanlig" prostitution och "vanlig" porr. Att sätta pistolen mot deras huvud och tvinga dem att ha sex är samma sak som att sätta pistolen mot vem som helst annans huvud och tvinga dem att löneslava. Dvs det hotet existerar inte, eftersom man alltid kan välja ett annat yrke.

Slingra mig från vaddå? Vilket skitsnack!
Men va? Jämförelsen är för helvete mellan ”att få en person att ha sex med en själv av annat skäl än att den är kåt på en” och ”att få två personer att ha sex med varandra av annat skäl än att de är kåta på varandra”. Vad det där skälet är spelar absolut noll roll för liknelsen, det kan vara att man hotar den/dem med pistol, att den/dem är fattiga och måste ta emot ens pengar för att inte svälta, eller att de är snorrika men vill ha snabba fickpengar.

JAG JÄMFÖR FÖR HELVETE INTE ÖVERHUVUDTAGET MED ATT LÖNESLAVA. Du är förvirrad. Gå tillbaka och läs det första av mina inlägg som du quotade för några inlägg sedan. Jisses.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:16   #70
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Jag har alltid gillat Paulo. Han har varit någon som vågat säga det många tycker men inte själv vågar säga. Om både invandring och feminism. Att köpa sex må vara fel, men finns värre saker i livet än det. Personligen stör jag mig mer på personer som är rövhål 24/7 än någon som bara är det ibland.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:21   #71
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Sexuella relationer är av en transaktionell natur. Även om båda parterna är kåta på varandra är det på grund av evolutionella skäl som gör att båda individerna vinner på det.

Nu råkar det bara vara okey med sugardaddyöverenskommelser och inte de av den mer explicita typen.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:27   #72
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Nu råkar det bara vara okey med sugardaddyöverenskommelser och inte de av den mer explicita typen.
Allt är en enda stor gråzon egentligen. Det är fullt normalt i flertalet länder i samtliga världsdelar att man betalar kvinnor för sällskap och sex. Även fullt normalt att kvinnorna får en klumpsumma när "dejtandet" är över så att de klarar sig tills nästa man dyker upp i deras liv.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:31   #73
Ekko
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2015
Inlägg: 35
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Idé: Skriv massa olika påståenden om olika kändisar på diverse online forum, när något av påståenden efter några år visat sig vara delvis sant kommer folk att gräva upp inlägget och hänvisa till det som om personen bakom inlägget sitter på hemlig information.

Säger inte att det är det som har hänt i detta fall.. men finns ju folk som skriver allt möjligt online, så känns inte som man kan ta mycket från ett sådant där inlägg.
Ekko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:33   #74
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo Visa inlägg
Det som är upprörande är just att han till synes "har allt". Han har en bra karriär, ett till synes lyckligt förhållande och verkar definitivt inte ha ont om pengar. Och så köper han sex av en utsatt människa och skyller på "Det är så typiskt mig att ställa till det för mig själv när allt går bra"? För helvete.



Lagen är till för att skydda de som tvingas till att sälja sex. Det är olagligt att köpa sex för att det är att utnyttja en annan människa. Tänk själv en situation där du tvingas till att sälja sex, där det i lagens namn är du som blir gärningsmannen. Snacka om dubbelbestraffning.
Han är en rik kändis och har en hel buffé framför sig men får bara äta torsk, tycker inte alls det är förvånande. Om något så är det förmodligen vanligare att rika kändisar är otrogna än medelsvensson men jag kan ha fel.

Den mest korkade lagen IMO, finns den ens i andra länder? Säger du till mig som utsatt att det är fullt lagligt att jag säljer knark och blir rik så kommer jag att göra det, det är sjuka pengar och det är lagligt, sen om den jag säljer till åker dit? Pfft. Inte mitt problem. Om du gör det olagligt att sälja kommer många inte våga sälja, då minskar utbudet men efterfrågan kommer förmodligen fortfarande finnas där och då stiger priset så många kanske inte har råd eller vill betala en månadslön för ett ligg > prostitution minskar.

Utsatt människa my ass, 1500kr för att ligga med en kändis? Hon är från Rumänien det är väl typ en månadslön för henne. Ge mig en månadslön så ligger jag med Gudrun Schyman.

Sen på tal om dubbel bestraffning, Paolo kommer att dömas, få böter, förlora jobb, familj, rykte och oändligt mycket mer pengar. Quadruple bestraffning?
__________________
Citat:
Deadlift is pulling off of the floor, and you've got all that gravity down there, but squatting is way up high on your back, so there's not as much gravity
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:43   #75
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Ekko Visa inlägg
Idé: Skriv massa olika påståenden om olika kändisar på diverse online forum, när något av påståenden efter några år visat sig vara delvis sant kommer folk att gräva upp inlägget och hänvisa till det som om personen bakom inlägget sitter på hemlig information.

Säger inte att det är det som har hänt i detta fall.. men finns ju folk som skriver allt möjligt online, så känns inte som man kan ta mycket från ett sådant där inlägg.
Haha? Hur stor är sannolikheten att du ska sitta och hitta på massa grejer om kändisar som flera år senare ska visa sig stämma?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)