Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-10-18, 15:38   #1
Daniiiel
king of fools
 
Daniiiels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Jönköping
Inlägg: 535
Ok en kompis tror inte på protein efter träning

Så allt ni behöver göra är att instämma med att det är bra och nästan ett måste att få i sig protein/kolhydrater nästan direkt efter träning..denna killen får inte i sig nått förrens 2 timmar efter träning för att hans farsa påstår att han inte behöver nått protein direkt efter..


så om ni styrketränanade bara kunde ge ett insämmande "man behöööver prootein efter träning rop" så han kunde komma in och se själv..
Daniiiel är inte uppkopplad  
Gammal 2003-10-18, 15:40   #2
Cilia
Kolos egen surtant
 
Cilias avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Inlägg: 20 105
räcker det inte om du vet?
om han lever sitt liv annorlunda och du tycker det är fel så drabbar det ju ingen annan än honom själv eller hur?
Cilia är inte uppkopplad  
Gammal 2003-10-18, 15:42   #3
Daniiiel
king of fools
 
Daniiiels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Jönköping
Inlägg: 535
kunde du inte bara instämma istället? han kanske e min bästa kompis och jag vill hjälpa honom..sånt förekommer faktiskt i denna värdlen
Daniiiel är inte uppkopplad  
Gammal 2003-10-18, 15:47   #4
AFanatic
Registered User
 
AFanatics avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Linköping
Inlägg: 10 242
Och du tror att han tror mer på "oss som instämmer" när du väl har skrivit rakt ut att vi ska instämma i en kör hur bra protein är efter träning?!
AFanatic är inte uppkopplad  
Gammal 2003-10-18, 15:49   #5
Skåne
Erfaren Medlem
 
Skånes avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 83
Genom att styrketräna bryter man ner muskler. För att bygga upp dem behöver du protein och för snabbare återhämtning behövs kolhydrater. Har för mig att man ska få i sig detta inom 60 eller 90 minefter träning, ju snarare desto bättre. Man kan ju äta vanlig mat men det blir väldigt stora mängder isf, kanske inte så snällt mot magen.
Skåne är inte uppkopplad  
Gammal 2003-10-18, 15:49   #6
Daniiiel
king of fools
 
Daniiiels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Jönköping
Inlägg: 535
men ni vet juh lika väl som jag hur självklart det är att ta protein efter träning..ok men strunta i det..allt ni behöver göra var att säga ja det är bra efter träning..dom som tycker det är dåligt kan j uhsgäa nej..så himla lätt kunde ni hjälpa en person me styrketräningen men instället så skriver ni massa annan skit..
Daniiiel är inte uppkopplad  
Gammal 2003-10-18, 15:52   #7
Cilia
Kolos egen surtant
 
Cilias avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Inlägg: 20 105
var inte så tjurig.
skåne var ju snäll och svarade på ditt inlägg.

det är snällt att hjälpa en vän men det lät mer som en tävling om vem som vet mest och har rätt.

jag är för gammal för sånt............... *skrattar*
Cilia är inte uppkopplad  
Gammal 2003-10-18, 15:52   #8
Daniiiel
king of fools
 
Daniiiels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Jönköping
Inlägg: 535
han brukar dricka en proteinshake med ägg/mjölk/banan och det tycker jag lät ganska bra efter träning..och han har möjlighet att dricka detta direkt efter träning..men istället tar han det 2 timmar efter träning..
Daniiiel är inte uppkopplad  
Gammal 2003-10-18, 15:53   #9
Daniiiel
king of fools
 
Daniiiels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Jönköping
Inlägg: 535
jag är inte tjurig jag tyckte bara ditt inlägg var otroligt dumt..och nej det är ingen tävling men jag var tvungen att skriva det på det här sättet för att han skulle tro på mig
Daniiiel är inte uppkopplad  
Gammal 2003-10-18, 15:54   #10
Daniiiel
king of fools
 
Daniiiels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Jönköping
Inlägg: 535
och tack för inlägget skåne..
Daniiiel är inte uppkopplad  
Gammal 2003-10-18, 15:56   #11
Cilia
Kolos egen surtant
 
Cilias avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Inlägg: 20 105
*skrattar*

dito!!!!!!!
Cilia är inte uppkopplad  
Gammal 2003-10-18, 15:57   #12
Daniiiel
king of fools
 
Daniiiels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Jönköping
Inlägg: 535
suck..
Daniiiel är inte uppkopplad  
Gammal 2003-10-18, 15:59   #13
Greenman
Erfaren Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 167
Citat:
Originally posted by Skåne
Genom att styrketräna bryter man ner muskler. För att bygga upp dem behöver du protein och för snabbare återhämtning behövs kolhydrater. Har för mig att man ska få i sig detta inom 60 eller 90 minefter träning, ju snarare desto bättre. Man kan ju äta vanlig mat men det blir väldigt stora mängder isf, kanske inte så snällt mot magen.
Bryter ner och bryter ner, det har ju kommit forskningsresultat som pekar på lita andra resultat nyligen iofs....och sen behöver protein, det är ju inte så att det muskelprotein som eventuellt skulle brytas ner försvinner...nu minn jag inte exakta sifrror, men kroppen omsätter en helsickes massa protein dagligen då den bryter ner och bygger upp strukturer, celler mm. Det viktigaste är nog trots allt att proteinintaget över dagen är stort...

Tränade tidgare då jag åt 3 mål per dag och inga gainers eller sånt och gjorde fina ökningar då också....men jag gör bättre ökningar med mer protein efter träning, men det kanske inte är den enskillt viktigaste komponenten för framgång i gymmet, anser jag ivarjefall...

/mvh
Greenman är inte uppkopplad  
Gammal 2003-10-18, 16:01   #14
Daniiiel
king of fools
 
Daniiiels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Jönköping
Inlägg: 535
mm det lät juh bra..anser inte att det är ett mååste att ta få näring efter träning..men om han har möjligheten att ta direkt efter istället för 2 timmar så skulle juh det va bättre..aja ni förstår
Daniiiel är inte uppkopplad  
Gammal 2003-10-18, 16:07   #15
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Det här var ju en givande tråd. Det spelar väl ingen roll om halva Sverige skriver på här; det betyder inte att han måste tro på det för det. Gör en sökning på PubMed eller liknande och visa honom fakta istället.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)