Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-09-18, 21:43   #10486
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det finns bara två sätt mjölkprodukter kan binda vätska. Antingen genom eventuellt saltinnehåll, på samma sätt som alla andra saltkälllor. Eller om man har problem med laktos.
Just fan, ursäkta min diethjärna, tror när jag tänker efter att min coach snarare var orolig för att mejeri kunde leda till en uppblåst mage. Jag har förvisso aldrig upplevt tidigare problem med gaser o laktos, men jag gjorde som coach sa åt mig och resultatet blev iaf bra.

Min tolkning av flera av de sista veckornas regler var mycket "just in case", sötningsmedel kan binda vätska så vi skippar det. Hade ju känts tråkigt att genomföra alla förberedelser för att snubbla på målsnöret och ändå se kass ut på scen. Eftersom det var min första gång så ville jag inte direkt experimentera på eget bevåg.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-21, 06:37   #10487
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
78,5 kg morgonvikt idag.

När jag för ett gäng år sedan valde att ordentligt ta tag i min kropp och hälsa så vägde jag runt 110 kg, och var då i stort sett helt otränad.

Nu har för tillfället vikten har stabiliserat sig och pendlat mellan 78-85 senaste 2 åren. Den håller sig i de krokarna ganska bra oavsett om jag håller noggrann koll på vad jag äter eller bara går efter hunger och vad jag är sugen på för dagen.

Planen som den ser ut just nu är nu är att nå en stabiliserad vikt någonstans runt 73-75 (när glykogenet är på max och magen full med mat)

Så till och börja med så ska försöka dieta mig ner till någonstans runt 72 till slutet av det här året och sedan därefter ordentligt utvärdera min balansnivå.

Min förhoppning är att jag runt denna vikt kommer ligga på ungefär 10% fett.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-21, 09:18   #10488
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
78,5 kg morgonvikt idag.

När jag för ett gäng år sedan valde att ordentligt ta tag i min kropp och hälsa så vägde jag runt 110 kg, och var då i stort sett helt otränad.

Nu har för tillfället vikten har stabiliserat sig och pendlat mellan 78-85 senaste 2 åren. Den håller sig i de krokarna ganska bra oavsett om jag håller noggrann koll på vad jag äter eller bara går efter hunger och vad jag är sugen på för dagen.

Planen som den ser ut just nu är nu är att nå en stabiliserad vikt någonstans runt 73-75 (när glykogenet är på max och magen full med mat)

Så till och börja med så ska försöka dieta mig ner till någonstans runt 72 till slutet av det här året och sedan därefter ordentligt utvärdera min balansnivå.

Min förhoppning är att jag runt denna vikt kommer ligga på ungefär 10% fett.

Hur lång är du? Vi hade ungefär samma startvikt och samma målvikt, även om jag ligger 6 kg efter dig trots många år(jag har pendlat mellan 83 och 90 istället )
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-21, 20:15   #10489
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
Hur lång är du? Vi hade ungefär samma startvikt och samma målvikt, även om jag ligger 6 kg efter dig trots många år(jag har pendlat mellan 83 och 90 istället )
182.
183 en bra dag :-)
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-29, 12:08   #10490
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Jag har bokstavligen gått upp 8.4 kg på 2 dar. Känner mig som en förstoppad vattenballong....
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-29, 16:03   #10491
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
Jag har bokstavligen gått upp 8.4 kg på 2 dar. Känner mig som en förstoppad vattenballong....
Lite väl mkt kcal+ kanske?
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-29, 16:09   #10492
PatekPhillipe
Registered User
 
PatekPhillipes avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 24
Invägning imorgon, förhoppningsvis ligger jag bra till viktmässigt(runt 100 kg). Ska ner till 90 kg innan nyår för att få ett bra utgångsläge till sommaren.
PatekPhillipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-02, 15:07   #10493
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Har slutat snusa igen sedan ett par månader tillbaka och gått upp några kilo som en konsekvens (men långt i från lika illa som första gången jag slutade )

Låg stabilt på runt 93-94 kg, men har glidit upp till 98 kg nu. Varit sugen länge att testa Olas VLCD och nu är det dags. Jag kör hela månden och får se vart det landar.
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-02, 15:50   #10494
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Rawrx Visa inlägg
Har slutat snusa igen sedan ett par månader tillbaka och gått upp några kilo som en konsekvens (men långt i från lika illa som första gången jag slutade )

Låg stabilt på runt 93-94 kg, men har glidit upp till 98 kg nu. Varit sugen länge att testa Olas VLCD och nu är det dags. Jag kör hela månden och får se vart det landar.
Kom gärna med lite uppdateringar vad det lider. Jag har tidigare varit sugen på den...
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-03, 10:03   #10495
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Kom gärna med lite uppdateringar vad det lider. Jag har tidigare varit sugen på den...
Alright, det skall jag göra. Första startinvägningen imorgon, även om det är 3:e dagen in. Missat att göra det helt enkelt, men kanske lika bra att räkna med en någorlunda tömd vikt.

Jag kör modellen med 4 shakes/dag. Avsteg från detta blir refeed 1 gång i veckan innan bänk-dag + en lyxigare glass-shake efter den träningen.
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-03, 12:27   #10496
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Lite väl mkt kcal+ kanske?

Typ, blev "tvungen" att äta socialt och sade sedan fuck it i 2 dar, typ 6k kcal per dag. Blir så fruuuuuktansvärt irriterad på mitt resonemang. En hel jävla veckas dietande borta i onödan.
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-04, 07:49   #10497
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Kom gärna med lite uppdateringar vad det lider. Jag har tidigare varit sugen på den...
96,4 kg morgonvikt idag och det är tredje dagen. Ett par dagar innan jag började vägde jag 98,x någonting. Skall bli spännande att se utvecklingen nu, och hur kämpigt det blir. Vaknade imorse och var svinhungrig, men drinkarna fungerar bra tycker jag.
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-04, 09:05   #10498
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
Typ, blev "tvungen" att äta socialt och sade sedan fuck it i 2 dar, typ 6k kcal per dag. Blir så fruuuuuktansvärt irriterad på mitt resonemang. En hel jävla veckas dietande borta i onödan.
Vet jag att jag ska äta socialt så sparar jag på allt utom protein under hela dagen. Förra veckan blev det trerätters och 10 öl, och klarade ändå att hålla mig till bara 300 kcal över min budget, med överskott av protein och ändå drack jag 10 lågkaloriöl

Citat:
Ursprungligen postat av Rawrx Visa inlägg
96,4 kg morgonvikt idag och det är tredje dagen. Ett par dagar innan jag började vägde jag 98,x någonting. Skall bli spännande att se utvecklingen nu, och hur kämpigt det blir. Vaknade imorse och var svinhungrig, men drinkarna fungerar bra tycker jag.
Det går snabbt i början

Hur känner du dig mentalt? Och jobbar du med något som kräver tankekraft?
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-04, 09:21   #10499
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Hur känner du dig mentalt? Och jobbar du med något som kräver tankekraft?
Än så länge går det förvånansvärt lätt. Jobbar som programmerare och det har gått bra än så länge. Men mycket kaffe blir det. Jag hade lagt ner koffeinet helt ett tag, men tacksam för den lilla boost det kan ge nu.
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-04, 09:28   #10500
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Rawrx Visa inlägg
Än så länge går det förvånansvärt lätt. Jobbar som programmerare och det har gått bra än så länge. Men mycket kaffe blir det. Jag hade lagt ner koffeinet helt ett tag, men tacksam för den lilla boost det kan ge nu.
Då har vi ungefär samma jobb då, så det borde ju funka för mig också ( )
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)