Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-01-17, 14:38   #3721
Candydarling
Registered User
 
Candydarlings avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Stenungsund
Inlägg: 328
Hur mycket tänker du är en vettig ökning? till kcal balans? strax under, strax över?
Candydarling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 15:25   #3722
Pretorian
Registered User
 
Pretorians avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 827
Det beror på hur stort underskott du ligger övrig tid och om du har en deadline när du ska väga en viss vikt. Men säg att du skulle ligga på 500 i underskott under minst en vecka och sen tar du en dag där du istället lägger dig på 500 i överskott. Då kan du tex få i dig nästan ett halvt kilo fläskfilé plus massor med potatis (utöver din vanliga mat).
__________________
Träning, mat och TV-spel - "Rippad in till benet":
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...1078&page=1000
Pretorian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 16:01   #3723
Candydarling
Registered User
 
Candydarlings avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Stenungsund
Inlägg: 328
jag i ligger ju på nuläge 800 minus ungefär.

Vad tror du om ketosen då? bör jag fortsätta ligga på ketos och ligga lågt på kolisar eller ska man köra på att chocka kroppen med kolhyrater? planen är ju bara att köra 2 veckor diet till sedan ska jag vara klar! Vad blir effektivast?
Candydarling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 16:07   #3724
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Citat:
Ursprungligen postat av Candydarling Visa inlägg
jag i ligger ju på nuläge 800 minus ungefär.

Vad tror du om ketosen då? bör jag fortsätta ligga på ketos och ligga lågt på kolisar eller ska man köra på att chocka kroppen med kolhyrater? planen är ju bara att köra 2 veckor diet till sedan ska jag vara klar! Vad blir effektivast?
vid det här laget borde du veta att det inte spelar någon roll hur mkt kolhydrater du äter så länge du uppnår ett underskott, så mkt hjälp som du fått i den här tråden under så lång tid..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 16:50   #3725
Provrörsbarn
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 315
Tror jag snart tar mig en ätardag eller höjer kalorierna med några 100 ett par dagar. Deffat ca 2 vrckor, riktigt hårt varje dag och känner att kroppen börjar ge sig nu. Nu vill jag knappt träna längre och börjar tänka på mat hela tiden. Idag unnade jag gick med en extra 33cl cola zero...yey..
Snart nått målet också, lite tidigare än vad jag trodde så kan ju faktiakt ta en liten pause. Ska bli roligt sedan att börja bygga, slippa hunger, sluta frysa, slippa väga maten osv!
Provrörsbarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 16:58   #3726
deerp
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 78
Citat:
Ursprungligen postat av Provrörsbarn Visa inlägg
Tror jag snart tar mig en ätardag eller höjer kalorierna med några 100 ett par dagar. Deffat ca 2 vrckor, riktigt hårt varje dag och känner att kroppen börjar ge sig nu. Nu vill jag knappt träna längre och börjar tänka på mat hela tiden. Idag unnade jag gick med en extra 33cl cola zero...yey..
Snart nått målet också, lite tidigare än vad jag trodde så kan ju faktiakt ta en liten pause. Ska bli roligt sedan att börja bygga, slippa hunger, sluta frysa, slippa väga maten osv!
...och du har endast deffat i 2 veckor? låter väldigt konstigt att du får dessa biverkningar på denna korta tid
deerp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 17:01   #3727
Squamata
Ceviche
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 1 471
Går sjukt bra för mig.. 1 måltid om dagen+lite aminosyror/vitargo runt passen..

Tappar vikt, håller styrkan uppe.. Ingen hunger heller! Tror jag hittat mitt sätt iaf
__________________
Im back.. Basse_00 på Instagram.

Journal> http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=215431
Squamata är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 17:11   #3728
Candydarling
Registered User
 
Candydarlings avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Stenungsund
Inlägg: 328
ojdå vet faktiskt inte riktigt hur jag tänkte där. Sorry
Candydarling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 17:16   #3729
nitz
Godisgris
 
nitzs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 1 451
Citat:
Ursprungligen postat av Candydarling Visa inlägg
ojdå vet faktiskt inte riktigt hur jag tänkte där. Sorry
Det som kan vara värt det är om att du känner att träningen skulle få en spurt samt att motivationen där skulle ökas i.om högre kolhydratsintag
nitz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 20:05   #3730
Naggan
Registered User
 
Naggans avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 82
Citat:
Ursprungligen postat av Provrörsbarn Visa inlägg
Tror jag snart tar mig en ätardag eller höjer kalorierna med några 100 ett par dagar. Deffat ca 2 vrckor, riktigt hårt varje dag och känner att kroppen börjar ge sig nu. Nu vill jag knappt träna längre och börjar tänka på mat hela tiden. Idag unnade jag gick med en extra 33cl cola zero...yey..
Snart nått målet också, lite tidigare än vad jag trodde så kan ju faktiakt ta en liten pause. Ska bli roligt sedan att börja bygga, slippa hunger, sluta frysa, slippa väga maten osv!
"Unnade" dig en cola zero? Jag dricker cola zero varje gång jag får godis sug. Jag tror du ligger på för stort underskott, jag är också inne på andra veckan och känner varken av sockersug, hunger eller tänker inte på mat ofta.

Jag ser bra med resultat och behåller styrkan och massan.
Naggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 20:36   #3731
Provrörsbarn
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 315
Citat:
Ursprungligen postat av Naggan Visa inlägg
"Unnade" dig en cola zero? Jag dricker cola zero varje gång jag får godis sug. Jag tror du ligger på för stort underskott, jag är också inne på andra veckan och känner varken av sockersug, hunger eller tänker inte på mat ofta.

Jag ser bra med resultat och behåller styrkan och massan.
Det var ju precis det jag menade, "unna" mig en cola zero är ju ingeting. Så jag inser ju att jag kanske kör för strikt. Jo, jag VET att jag ligger på för lågt kaloriunderskott, därav sa jag att jag kanske ska höja kalorierna några dagar. Men det är ju superbra för dig, grattis
Provrörsbarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 21:11   #3732
infinitefitness
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av Provrörsbarn Visa inlägg
Idag unnade jag gick med en extra 33cl cola zero...yey..
6 liter på 5 dagar för mig
infinitefitness är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 21:21   #3733
Provrörsbarn
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 315
Citat:
Ursprungligen postat av infinitefitness Visa inlägg
6 liter på 5 dagar för mig
nice xD
Jag hade säkert kunnat dricka så mkt, men känns bättre o låta bli på något sätt. men fan vad gott det är för att kcalfritt :P
Provrörsbarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 21:53   #3734
infinitefitness
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av Provrörsbarn Visa inlägg
nice xD
Jag hade säkert kunnat dricka så mkt, men känns bättre o låta bli på något sätt. men fan vad gott det är för att kcalfritt :P
Jag förstår hur du tänker Men kan inte låt bli, dock ska jag dra ner på det! Känns lite överdrivet att dricka uppåt 8,5 liter zero i veckan
infinitefitness är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 08:20   #3735
Pretorian
Registered User
 
Pretorians avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 827
Citat:
Ursprungligen postat av Candydarling Visa inlägg
jag i ligger ju på nuläge 800 minus ungefär.

Vad tror du om ketosen då? bör jag fortsätta ligga på ketos och ligga lågt på kolisar eller ska man köra på att chocka kroppen med kolhyrater? planen är ju bara att köra 2 veckor diet till sedan ska jag vara klar! Vad blir effektivast?
Ligger du 800 minus dagligen hela veckan förutom EN dag som du svullar? Då svullar du rejält.

Vet inte vad som händer om två veckor (inget fel med deadlines) men du kanske ska minska underskottet till 2-300 dagligen och sen äta lite mer mat under någon dag som jag redan skrivit. 800 minus låter jobbigt, kan inte ha mycket energi till träningen.

Ketos vet jag inget om.
__________________
Träning, mat och TV-spel - "Rippad in till benet":
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...1078&page=1000
Pretorian är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)