Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-06, 16:46   #48871
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
NY har nu infört instant replay, men:

"Under NYSAC policy now, the in-ring referee is permitted to view the sequence that ended a fight to determine the correct outcome. Such a review only can occur in the time between the fight being stopped and the final decision being announced. The in-ring referee may consult with the alternate referee, but authorization to make the final call rests solely with the in-ring referee.

No fight can resume after the instant replay review."

Wtf?
Vad är problemet menar du? Instant replays skall rimligen bara användas om en fight avbrutits pga en TKO till exempel, men det var oklart om TKOn skedde till följd av en foul eller inte. I det fallet ska man givetvis inte starta fighten igen, oavsett om det var en foul eller inte. Jag tror knappast de har för avsikt att använda instant replay för att bedömma varenda nut-shot osv.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 17:58   #48872
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Spiffy Visa inlägg
Rory slog ju honom, så varför skulle inte GSP kunna göra det?
Jag tycker Woodley ser vassare ut helt enkelt.
I mina ögon var GSP bra i första ronden, sedan började Bisping ta över och GSP såg ut att ha spelat ut sina bästa kort och såg rätt sliten ut då Bisping fastnade på hans vänsterkrok. Det kanske var oundvikligt att Bisping skulle åka på den knocken, men känslan är att Bisping skulle ha tagit de sista ronderna ifall han inte blivit knockad.

Min känsla är helt enkelt att om GSP inte kunde dominera mer mot Bisping så lär han få det ännu jobbigare mot Woodley som jag skulle säga är mer explosiv och bättre brottare än Bisping.

Men jag kanske har fel. Jag skulle definitivt inte ha nåt emot om GSP är lika dominant som han var en gång i tiden.

Dessutom känner jag att jag kanske delvis blandar ihop Woodley med Romero... Jag kan ha inbillat mig att Woodley har en massa brottarskills som han kanske inte besitter?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 18:03   #48873
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag tycker Woodley ser vassare ut helt enkelt.
I mina ögon var GSP bra i första ronden, sedan började Bisping ta över och GSP såg ut att ha spelat ut sina bästa kort och såg rätt sliten ut då Bisping fastnade på hans vänsterkrok. Det kanske var oundvikligt att Bisping skulle åka på den knocken, men känslan är att Bisping skulle ha tagit de sista ronderna ifall han inte blivit knockad.

Min känsla är helt enkelt att om GSP inte kunde dominera mer mot Bisping så lär han få det ännu jobbigare mot Woodley som jag skulle säga är mer explosiv och bättre brottare än Bisping.

Men jag kanske har fel. Jag skulle definitivt inte ha nåt emot om GSP är lika dominant som han var en gång i tiden.

Dessutom känner jag att jag kanske delvis blandar ihop Woodley med Romero... Jag kan ha inbillat mig att Woodley har en massa brottarskills som han kanske inte besitter?

Woodley gjorde ett sjukt bra jobb att inte hamna på mattan med Maia. Frågan är om det räcker mot en Determined GSP som fixat cardion lite mer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 18:06   #48874
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Här ser vi hur GSP vs Woodley kommer gå i 5 ronder.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?

Senast redigerad av Agitator den 2017-11-06 klockan 18:07.
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 18:06   #48875
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Kan nån förklara för mig hur det funkar med jävla "interim champion"?
Jag har inbillat mig att nån kan bli "interim champion" ifall den riktigt mästaren byter viktklass, går i pension eller är långtidsskadad eller så. Dvs någon får bältet utan att behöva gå en titelmatch mot mästaren.

Men hur kan Tony Ferguson vara "interim champion" samtidigt som Conor är "champion"? Obegripligt!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 18:07   #48876
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
217 sålde över 1M enligt Dana.

GSP-hatare på suicide watch just nu.
Knappast hans förtjänst? TJ mot Cody var det som lockade mig iaf.
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 18:10   #48877
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Woodley gjorde ett sjukt bra jobb att inte hamna på mattan med Maia. Frågan är om det räcker mot en Determined GSP som fixat cardion lite mer.
Om GSP fixar flåset så kan han bli hur farlig som helst...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 19:13   #48878
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Kan nån förklara för mig hur det funkar med jävla "interim champion"?
Jag har inbillat mig att nån kan bli "interim champion" ifall den riktigt mästaren byter viktklass, går i pension eller är långtidsskadad eller så. Dvs någon får bältet utan att behöva gå en titelmatch mot mästaren.

Men hur kan Tony Ferguson vara "interim champion" samtidigt som Conor är "champion"? Obegripligt!
Du säger det själv, byter viktklass, han körde ju senast boxning... han har t.ex. haft bältet nu i ca 11 månader utan att slåss i den viktklassen. Om han ger upp bältet genom att t.ex. ta en till boxningmatch, eller slåss i en annan viktklass så är det ju bra om andra får bältet (man kanske inte hinner ordna en bra fight annars för dom som förtjänar en titelfight)...
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 19:32   #48879
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Kan nån förklara för mig hur det funkar med jävla "interim champion"?
Jag har inbillat mig att nån kan bli "interim champion" ifall den riktigt mästaren byter viktklass, går i pension eller är långtidsskadad eller så. Dvs någon får bältet utan att behöva gå en titelmatch mot mästaren.

Men hur kan Tony Ferguson vara "interim champion" samtidigt som Conor är "champion"? Obegripligt!
Interim champion betyder i korta drag att den nuvarande mästaren inte har möjlighet att försvara sitt bälte mot nr1-contendern under en lång tid, men man är inte beredd att ta bältet ifrån honom/henne. Då skapar man ett interim-bälte så att divisionen kan fortskrida, och när den "riktiga" mästaren är tillbaka kan man unifiera bältena i en champion-mot-champion-fight, alternativ om mästaren är borta för länge (som Dominick Cruz tex) kan interim-mästaren bli promotad till undisputed champion.

Interim-bälte beror oftast på skador, men på senare tid har dom blivit lite... "billigare". Exempelvis kan det bero på att mästaren inte riktigt känner för att försvara bältet snart för att denne har bättre saker för sig (såsom Conor McGregor), eller att man försöker rädda ett kort som annars inte har någon dragkraft (såsom Holloway).
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 20:08   #48880
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Vad är problemet menar du? Instant replays skall rimligen bara användas om en fight avbrutits pga en TKO till exempel, men det var oklart om TKOn skedde till följd av en foul eller inte. I det fallet ska man givetvis inte starta fighten igen, oavsett om det var en foul eller inte. Jag tror knappast de har för avsikt att använda instant replay för att bedömma varenda nut-shot osv.
Om personen blir grovt knockad kan man ju givetvis inte fortsätta, men i situationer som t ex Rumble/Burns borde man snabbt kunna titta på instant replay och sedan fortsätta matchen efter en paus.

Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
Knappast hans förtjänst? TJ mot Cody var det som lockade mig iaf.
GSP var huvudattraktionen. Klart TJ/Cody drog en del också med tanke på TUF, men innan det var det knappt någon utanför MMA-bubblan som kände till dom. Speciellt Cody som bara haft 12 matcher totalt och 1 riktigt stor match i sin karriär.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 20:18   #48881
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Om personen blir grovt knockad kan man ju givetvis inte fortsätta, men i situationer som t ex Rumble/Burns borde man snabbt kunna titta på instant replay och sedan fortsätta matchen efter en paus.
Nej? Rumble kunde ju inte fortsätta, det är anledningen till att han förlorade fighten. Dvs ja, de borde använt instant replay, men inte för att kunna starta fighten igen, utan för att ge Rumble DQ-segern istället för TKO-förlusten.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 20:29   #48882
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Nej? Rumble kunde ju inte fortsätta, det är anledningen till att han förlorade fighten. Dvs ja, de borde använt instant replay, men inte för att kunna starta fighten igen, utan för att ge Rumble DQ-segern istället för TKO-förlusten.
Först stoppade väl domaren för att dom trodde att han var knockad av slag? Därav TKO-förlust? Hade han haft 5 minuter på sig så kanske det hade kunnat gå att fortsätta efter man tog reda på att det var fingrar i ögat.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 20:56   #48883
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Först stoppade väl domaren för att dom trodde att han var knockad av slag? Därav TKO-förlust? Hade han haft 5 minuter på sig så kanske det hade kunnat gå att fortsätta efter man tog reda på att det var fingrar i ögat.
Det var väll den 19 eye-poke i den matchen dock? Vid det laget känns det oviktigt om Rumble kan fortsätta eller ej, börjar bli dags att faktiskt följa reglerna.


Var väldigt tillfredsställande att se Walt Harris få en DQ förlust i helgen, regler borde inte vara rekommendationer att följa om man känner för det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 21:23   #48884
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Jag tror inte det TJ/Cody drog mycket.

Det som gjorde kortet mest intressant var GSP och Joanna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 22:11   #48885
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)