Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-31, 21:34   #16
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Finasteride funkar bra, inga bieffekter för mig och håret är tjockare än när jag började ta precis som för VoDaresVins.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 10:05   #17
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Sket ner mig av skräck när jag såg hur man skalle såg ut här för en tid sen. Jag har alltid haft tjockt hår och tänkt att så kommer det förbli men icke! Har haft det stressigt en längre tid så det kannha påverkat förståss men läste nånstans att man bör kolla hurdan hårväxt ens morföräldrar har att eventuellt kunna dra slutsatser hur man själv kommer se ut, i mitt fall som hemulen i mumindalen.
Frågan är altså, finns det nåt som är värt att satsa pengar på? Har ingen större förhoppning men dessa "naturmedel". Nej vill intenha peruk och kommer sälja min kropp om detbkrävs för att behålla håret
Det här är det enda som funkar på lång sikt utan medicinering skulle jag säga.

http://www.hårtransplantationsguiden.se/

Görs väldigt snyggt nuförtiden sägs det. Bäst och billigast i Turkiet dessutom.

Senast redigerad av Macroman den 2017-09-01 klockan 10:07.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 11:03   #18
Stuffer
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 191
Jag har accepterat att jag bara kan behålla en frisyr värd namnet i högst 2 år till. Är 33 år nu. Rejäla flikar och pannan börjar likna en bioduk.
Kollat på diverse preparat men det verkar ju bli en rätt dyr utgift om man ska hålla på med sådant. Jag kommer att investera i en bra trimmer och hoppas att jag åtminstone när någon kisar i motljus påminner lite om Jason Statham. Kommer förutom att slippa betala för dyra preparat även att spara in på utgiften att springa hos frisören stup i kvarten.
Stuffer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 11:20   #19
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 006
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Det här är det enda som funkar på lång sikt utan medicinering skulle jag säga.

http://www.hårtransplantationsguiden.se/

Görs väldigt snyggt nuförtiden sägs det. Bäst och billigast i Turkiet dessutom.
Beror ju på hur mycket du tappat eller kommer tappa också, har du bara en krans så kan du på sin höjd få till att du kan göra någon form av överkammning, du kommer fortfarande vara tunnhårig och jag föredrar rakat i så fall.
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 11:23   #20
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 006
Citat:
Ursprungligen postat av Stuffer Visa inlägg
Jag har accepterat att jag bara kan behålla en frisyr värd namnet i högst 2 år till. Är 33 år nu. Rejäla flikar och pannan börjar likna en bioduk.
Kollat på diverse preparat men det verkar ju bli en rätt dyr utgift om man ska hålla på med sådant. Jag kommer att investera i en bra trimmer och hoppas att jag åtminstone när någon kisar i motljus påminner lite om Jason Statham. Kommer förutom att slippa betala för dyra preparat även att spara in på utgiften att springa hos frisören stup i kvarten.
Jag kör hyvel sedan många år och trivs ok med det, får ibland höra att jag ser ut som "The rock" men oftast som mark levengood.. kontraster ��

Se till att inte vara blek bara, så ser det ofta rätt bra ut

Senast redigerad av Mats J den 2017-09-01 klockan 11:25.
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 13:42   #21
Stuffer
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 191
Citat:
Ursprungligen postat av Mats J Visa inlägg
Jag kör hyvel sedan många år och trivs ok med det, får ibland höra att jag ser ut som "The rock" men oftast som mark levengood.. kontraster ��

Se till att inte vara blek bara, så ser det ofta rätt bra ut
The rock eller Jason Statham skulle man ju leva med att se ut som men risken är stor att man snarare ser ut som Smeagol eller Skalle-Per
Stuffer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 13:50   #22
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Stuffer Visa inlägg
The rock eller Jason Statham skulle man ju leva med att se ut som men risken är stor att man snarare ser ut som Smeagol eller Skalle-Per
Dom har gemensamt att andra attribut syns mer än den rakade skallen. Vill man garanterat ha hår, får man troligtvis transplantera.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 13:57   #23
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Hur fungerar det när man transplanterar? Nya hårsäckar över hela huvudet eller fyller man bara i kala fläckar? Om man fyller i och har anlag för fortsatt håravfall (vilket dom flesta som tappar har) så kommer man ju bara fortsätta tappa på andra ställen och det ser skit ut igen.

För övrigt är jag 23 år gammal och har sedan 1 år behövt trimma bort allt hår med 0 typ varje vecka för att det ska se acceptabelt ut, sluta gnälla.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 14:04   #24
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Hur fungerar det när man transplanterar? Nya hårsäckar över hela huvudet eller fyller man bara i kala fläckar? Om man fyller i och har anlag för fortsatt håravfall (vilket dom flesta som tappar har) så kommer man ju bara fortsätta tappa på andra ställen och det ser skit ut igen.

För övrigt är jag 23 år gammal och har sedan 1 år behövt trimma bort allt hår med 0 typ varje vecka för att det ska se acceptabelt ut, sluta gnälla.
De transplanterar hela hårsäcken från ett annat område. Det är hårsäcken som är den levande delen. Rent krasst stansar de upp nya hål där en frisk hårsäck transplanteras, sedan stimuleras hårsäckarna att "växa fast".

Första steget är att utreda varför du tappar hår så de vet att proceduren fungerar. Kikar på blodflödet under huden, utreder ärftlighet etc.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 14:12   #25
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 006
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Hur fungerar det när man transplanterar? Nya hårsäckar över hela huvudet eller fyller man bara i kala fläckar? Om man fyller i och har anlag för fortsatt håravfall (vilket dom flesta som tappar har) så kommer man ju bara fortsätta tappa på andra ställen och det ser skit ut igen.
Ja exakt, risken är att det ser extremt mycket sämre ut om du opererade dig och sedan forsatte tappa övrigt hår. Kommer se väldigt onatruligt ut.
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 14:18   #26
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Minoxidil fungerar utmärkt. Använder det själv för skäggtillväxt och har på en månad gått från 0 skäggväxt till stubb i hela ansiktet.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 14:27   #27
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Minoxidil fungerar utmärkt. Använder det själv för skäggtillväxt och har på en månad gått från 0 skäggväxt till stubb i hela ansiktet.
pic or it didnt happen
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 14:41   #28
skattefusk
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 213
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Minoxidil fungerar utmärkt. Använder det själv för skäggtillväxt och har på en månad gått från 0 skäggväxt till stubb i hela ansiktet.
Jo, efter några månader får man lite mer hår men när man slutar med det försvinner allting rätt fort igen. Måste smörja in sig varje dag så länge man vill ha extrahåret, låter dyrt.
skattefusk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 14:52   #29
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
pic or it didnt happen
http://imgur.com/a/mq9dF

Det här är två dagars växt. Okej, stubb i hela ansiktet var en rejäl överdrift, men hade inget innan liksom. Har dessutom en massa ljust ''vellus'' hår i ansiktet som inte syns på bild som kommer övergå till ''terminal'' hår.

Senast redigerad av smerk den 2017-09-01 klockan 14:56.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-01, 14:55   #30
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av skattefusk Visa inlägg
Jo, efter några månader får man lite mer hår men när man slutar med det försvinner allting rätt fort igen. Måste smörja in sig varje dag så länge man vill ha extrahåret, låter dyrt.
Vet inte hur det är med användning på skalpen, men när hårsäckarna har mognat till ''terminal'' hår i ansiktet så stannar håret för evigt när man lägger av med minox. Tog själv ett avbrott tidigt och var borta i flera veckor, hände absolut ingenting med de svarta hår som utvecklats. Finns dessutom massa exempel på folk som lagt av i ett par år och inte förlorat någonting
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)