Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-08-31, 14:40   #1
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Hårmedicin som funkar?

Sket ner mig av skräck när jag såg hur man skalle såg ut här för en tid sen. Jag har alltid haft tjockt hår och tänkt att så kommer det förbli men icke! Har haft det stressigt en längre tid så det kannha påverkat förståss men läste nånstans att man bör kolla hurdan hårväxt ens morföräldrar har att eventuellt kunna dra slutsatser hur man själv kommer se ut, i mitt fall som hemulen i mumindalen.
Frågan är altså, finns det nåt som är värt att satsa pengar på? Har ingen större förhoppning men dessa "naturmedel". Nej vill intenha peruk och kommer sälja min kropp om detbkrävs för att behålla håret
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 14:44   #2
Woodrow
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 15
Samma här. Trodde aldrig det skulle hända men vilka jävla flikar jag fått! Passar mig inte alls, har så pojkigt utseende. Hemsk insikt, det började med förnekelse men nu måste jag väl börja acceptera det.
Woodrow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 14:54   #3
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
Så går det när man missbrukar kreatin.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 14:57   #4
Woodrow
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 15
Klämde många burkar när jag var 18. Som jag ångrar det.
Woodrow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 15:02   #5
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Njaa kanske det, beror på kreatinet. Genetiken spelar ju en avgörande roll. När jag kollat på nätet så verkar det ju inte finnas nån mirakelmedicin direkt om man håller på att bli flintis men ännu har det inte gått så långt
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 15:05   #6
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Hoppas på att skäggväxten funkar och snagga dig.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 15:07   #7
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Problemet är ju att mitt skägg växer i fläckar det också, så lösningen är konstant skäggstubb och blivande rakad skalle.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 15:10   #8
Woodrow
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 15
Jag då! Jag är 26 och har moppe-mustasch! Jag är dömd till förfall.
Woodrow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 16:01   #9
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Om det är ärftligt håravfall är det hyffsad chans att finasterid, sålt under märken som propecia och proscar, fungerar. För mig fungerade det bra för håravfallet som började nångång vid 25-26 års ålder. Har i alla fall lagt av nu vid 40 års ålder. Finns massor av diskussioner på nätet om just den medicinen och dess eventuella biverkningar så läs på innan du tar nåt beslut där.
Snällare från biverkningar är minoxidil, säljs som bl.a. rogain. Det är det jag kör med nu istället som ett sista halmstrå innan det blir rakat.

Är det ärftligt så måste du ta medicinerna i princip dagligen så länge du vill ha kvar ditt hår. I princip är det bromsningsmediciner, men jag hade tunnare hår då när jag började på än vad jag hade nu när jag slutade med finasterid. Blev för nojig om bieffekterna. Finns även mycket diskussioner om post defects av finasterid, så folk som fått bieffekter efter de avslutat.

Jag tror inte alls jag kommer passa i rakat. Har inte den där fina runda Willisskallen. Däremot om man tänker så att alternativet jag valde för en 14 år sedan har gjort att jag tagit medicin dagligen, ofta funderat över bieffekter och ändå ju inte haft fulltjockt hår utan det syns ju att jag är tunnhårig. Ställer man det emot att man bara bitit i det sura äpplet, så hade man ju redan då för 14 år sedan med tiden kommit över saken och inte tänkt på det mera sen. Tror inte det är nån som ett halvår efter de rakade sig ångrar att de gjorde det istället för att försöka medicinera istället.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 16:25   #10
DURN
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 17
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Sket ner mig av skräck när jag såg hur man skalle såg ut här för en tid sen. Jag har alltid haft tjockt hår och tänkt att så kommer det förbli men icke! Har haft det stressigt en längre tid så det kannha påverkat förståss men läste nånstans att man bör kolla hurdan hårväxt ens morföräldrar har att eventuellt kunna dra slutsatser hur man själv kommer se ut, i mitt fall som hemulen i mumindalen.
Frågan är altså, finns det nåt som är värt att satsa pengar på? Har ingen större förhoppning men dessa "naturmedel". Nej vill intenha peruk och kommer sälja min kropp om detbkrävs för att behålla håret
Har två kompisar som båda gjort hårtransplantation med mycket bra resultat. Den ena skulle jag nog säga att i nuläget ser ut att ha mycket tjockt hår, en riktig kalufs. Båda operationerna har gjorts i Iran (dit båda har kopplingar, en åkte dock dit utan att ö h t kunna språket). Tror att operationerna ligger runt 15 tkr i Iran.
DURN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 17:21   #11
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av DURN Visa inlägg
Har två kompisar som båda gjort hårtransplantation med mycket bra resultat. Den ena skulle jag nog säga att i nuläget ser ut att ha mycket tjockt hår, en riktig kalufs. Båda operationerna har gjorts i Iran (dit båda har kopplingar, en åkte dock dit utan att ö h t kunna språket). Tror att operationerna ligger runt 15 tkr i Iran.
Ja det lär ju funka men antar att det kostar svinmycket här
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 17:55   #12
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Woodrow Visa inlägg
Jag då! Jag är 26 och har moppe-mustasch! Jag är dömd till förfall.
Samma här men jag är 30. Behöver raka mig typ varannan vecka för att få borta de värsta fjunen.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 19:21   #13
DURN
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 17
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Ja det lär ju funka men antar att det kostar svinmycket här
Ja, har hört ca 150 tkr. Men som sagt, Iran kan övervägas.
DURN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 19:55   #14
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Samma här men jag är 30. Behöver raka mig typ varannan vecka för att få borta de värsta fjunen.
Vet inte om du också tappade hår, men annars läste jag nyligen att dht-hormonet är nåt som behövs för att utveckla skäggväxt. Finasterid då igen är en dhtblockerare.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-31, 21:27   #15
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 425
Finns bara en sak att göra: ansiktstatueringar och snaggad skalle.
__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)