Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-01-10, 07:54   #1501
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Instämmer. Håll truten.

Patrick Ross är riktigt bra expert, och Leman har lite rutin
På JVM nu. Ankaret hos fyran var en glättig bimbo. Knappt att wikegård roar mig längre.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 09:38   #1502
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Jaha, sitter man och hyllar Viasat och snackar skit om SVT och TV4 så kommer dom med sin jävla prisökning...

Jag kan tänka mig att betala 400-450 spänn under OS. Men den summan för att kolla på 1-3 matcher i veckan, njaaa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 09:49   #1503
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Viasat sport är 399? Tur att jag har hockeyn gratis via lägenheten
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 09:52   #1504
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Viasat sport är 399? Tur att jag har hockeyn gratis via lägenheten
Nu ja, med film + serier 450:- Nu kollar jag inte speciellt mycket på film och serier på Viaplay men titt som tätt dyker det upp en mysig film. Film + serier + sport kostade 279:- förut.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 09:54   #1505
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Viasat sport är 399? Tur att jag har hockeyn gratis via lägenheten
Alltså jag kan ju förstå problemet för er som främst kollar på amerikansk sport, då är 399 kr rätt dyrt. För mig är höjningen helt logisk: Jag ser Juventus varje vecka + andra Serie A-lag då och då, CL de gånger det är, kollar ett par PL-matcher, kan se El Classico, kan se NFL(som jag gör ibland) och skulle jag få sug kan jag även se NHL(kul till slutspel). Det är m.a.o. en guldgruva för mig. Har ni något förslag på hur man skulle kunnat ha gjort? Ett förslag som är rimligt för Viasat alltså. Jag funderar på om ett fotbollspaket, ett amerikanskt sportpaket och ett kombinerat hade varit rimligt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 09:56   #1506
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Alltså jag kan ju förstå problemet för er som främst kollar på amerikansk sport, då är 399 kr rätt dyrt. För mig är höjningen helt logisk: Jag ser Juventus varje vecka + andra Serie A-lag då och då, CL de gånger det är, kollar ett par PL-matcher, kan se El Classico, kan se NFL(som jag gör ibland) och skulle jag få sug kan jag även se NHL(kul till slutspel). Det är m.a.o. en guldgruva för mig. Har ni något förslag på hur man skulle kunnat ha gjort? Ett förslag som är rimligt för Viasat alltså. Jag funderar på om ett fotbollspaket, ett amerikanskt sportpaket och ett kombinerat hade varit rimligt.
Jag skiter fullständigt i Serie A och La Liga som de har köpt in. Jag vill se PL, CL, NHL och F1. Vi kommer troligtvis inte fortsätta betala. Kan lika bra dra till någon pub.
4623 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 10:00   #1507
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av 4623 Visa inlägg
Jag skiter fullständigt i Serie A och La Liga som de har köpt in. Jag vill se PL, CL, NHL och F1. Vi kommer troligtvis inte fortsätta betala. Kan lika bra dra till någon pub.
Okej. Hur skulle Viasat ha löst det då? Att dra till en pub går givetvis inte lika bra. Inte om du kontinuerligt ska följa de där fyra "ligorna".
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 10:04   #1508
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Alltså jag kan ju förstå problemet för er som främst kollar på amerikansk sport, då är 399 kr rätt dyrt. För mig är höjningen helt logisk: Jag ser Juventus varje vecka + andra Serie A-lag då och då, CL de gånger det är, kollar ett par PL-matcher, kan se El Classico, kan se NFL(som jag gör ibland) och skulle jag få sug kan jag även se NHL(kul till slutspel). Det är m.a.o. en guldgruva för mig. Har ni något förslag på hur man skulle kunnat ha gjort? Ett förslag som är rimligt för Viasat alltså. Jag funderar på om ett fotbollspaket, ett amerikanskt sportpaket och ett kombinerat hade varit rimligt.
Med tanke på att man betalat 279:- tidigare så känns 400 spänn tråkigt. Men sen att man får precis allt är ju ett skämt. Jag kollar aldrig på fotboll och behöver inte ha tillgång till det heller.

Nu betalar man ju mer men får mindre eftersom att Serier + film försvinner.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 10:06   #1509
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Okej. Hur skulle Viasat ha löst det då? Att dra till en pub går givetvis inte lika bra. Inte om du kontinuerligt ska följa de där fyra "ligorna".
Låtit mig välja vilka ligor jag vill se. Hade lätt kunnat betala 279kr för att enbart ha tillgång till dessa fyra. Det är 2016 nu.
4623 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 10:12   #1510
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av 4623 Visa inlägg
Låtit mig välja vilka ligor jag vill se. Hade lätt kunnat betala 279kr för att enbart ha tillgång till dessa fyra. Det är 2016 nu.
+1.

Dom har ju flera kanaler i sina Viasat Xtra 1-10 där dom kan sprida ut t.ex Serie A och La Liga, sen fortsätta ha PL på Viasat fotboll/sport. Sedan får man betala efter vilken liga man vill se.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 10:13   #1511
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av 4623 Visa inlägg
Låtit mig välja vilka ligor jag vill se. Hade lätt kunnat betala 279kr för att enbart ha tillgång till dessa fyra. Det är 2016 nu.
Jag tror att det hade blivit svårt att genomföra. Har aldrig sett det på någon streaming-tjänst, att man får kryssa i exakt vad man vill ha tillgång till. Jag tycker det är kanon att allt finns på en och samma plats och jag är beredd att betala för det. Delar man två och två så blir det trots allt "bara" 200 kr/månad.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 10:31   #1512
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
NHL Tråden !

Svårt att genomföra kan det ju inte vara, med tanke på hur enkelt det är att lägga till/ta bort kanaler hos kunder. Telia har ju t.ex. ett paket som heter Mixa 16, där kunder själv får välja kanaler. När de ringde in tryckte vi på 4-5 knappar, 3h senare hade de sina nya alternativ, oavsett om de tittade på TV via digitalboxen eller en surfplatta.

Det är bara leverantörerna av sport- och filmkanaler som är rövhål för de vet att de kan vara rövhål.


Tapatalk.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 10:32   #1513
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Vill påpeka att jag förstår er och inte skriver detta för att provocera er. Säg att det skulle finnas möjlighet att detalj-välja sitt paket, skulle priset på de olika serierna/ligorna grunda sig på hur dyra rättigheterna är då eller? Är det rimligt att Viasat genomför detta? Vad vinner de på att göra så jämfört med att ha det som det blev nu eller i alla fall dela upp i lite mindre paket?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 10:42   #1514
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag tror att det hade blivit svårt att genomföra. Har aldrig sett det på någon streaming-tjänst, att man får kryssa i exakt vad man vill ha tillgång till. Jag tycker det är kanon att allt finns på en och samma plats och jag är beredd att betala för det. Delar man två och två så blir det trots allt "bara" 200 kr/månad.
Du ja, för du följer mycket mer än oss andra. Sen är det inte tillåtet att dela så vitt jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Vill påpeka att jag förstår er och inte skriver detta för att provocera er. Säg att det skulle finnas möjlighet att detalj-välja sitt paket, skulle priset på de olika serierna/ligorna grunda sig på hur dyra rättigheterna är då eller? Är det rimligt att Viasat genomför detta? Vad vinner de på att göra så jämfört med att ha det som det blev nu eller i alla fall dela upp i lite mindre paket?
Hur tror du de prissätter sina produkter idag? Beroende på hur många de räknat med kommer lämna kan det säkert bli ytterligare en prishöjning inom en ganska snar framtid.
4623 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 10:53   #1515
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av 4623 Visa inlägg
Du ja, för du följer mycket mer än oss andra. Sen är det inte tillåtet att dela så vitt jag vet.



Hur tror du de prissätter sina produkter idag? Beroende på hur många de räknat med kommer lämna kan det säkert bli ytterligare en prishöjning inom en ganska snar framtid.
Jag följer bara Serie A, PL och CL. Det andra jag radade upp är mer saker jag är nöjd över att jag har möjlighet att se om jag skulle känna för det. Så följer mindre antal ligor/serier än dig. Såg bara två NHL-finaler förra året, var några månader sedan jag såg en NFL-match och kollar egentligen bara La Liga när det är El Classico. Inte tillåtet att dela? Hur ska de komma på dig? Du kan se på två enheter samtidigt, ser ingen anledning till att inte dela med en annan person om man har möjligheten. Har en kompis som swischar mig hälften varje månad.

Jag vet inte. Tror ett gäng lämnar men att merparten blir kvar. Det blir mycket snack i början om hur värdelöst det är men sedan inser man att man inte orkar ful-streama och stannar kvar.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)