Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-03, 21:38   #19726
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Vad är det för speciellt med converseskor? Jag satt på stan idag och iakttog vad folk har på fötterna och dra åt... vad många det är som har converse, speciellt vita. Jag såg väldigt många gäng på +4 pers där alla hade converse. Man blir som man umgås?
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 21:48   #19727
ryss
Banned User
 
rysss avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 562
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Dagens köpa-mjölk-outfit. Tröja från Sand, bälte och halsduk från Peak Performance, chinos från Selected, boots från Vagabond, brillor från Ray Ban. iPod i öronen. Klocka från Hamilton. Remväska från Fred Perry. Observera även den allvarsamma minen och "mitt i steget"-posen.

Jag älskar ***** något enormt något så enormt men HELVETE slarti du gör mig fan homosexuell!!!
ryss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 21:48   #19728
capture
wolfman
 
captures avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 203
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Vad är det för speciellt med converseskor? Jag satt på stan idag och iakttog vad folk har på fötterna och dra åt... vad många det är som har converse, speciellt vita. Jag såg väldigt många gäng på +4 pers där alla hade converse. Man blir som man umgås?
Jag tycker de är hyffsat snygga sen att man vet storleken spelar för mig en stor roll för jag hatar att köpa skor
capture är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 21:48   #19729
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Var hittar man chinos som inte är så jävla tajta? Har ett par Dockers som sitter skitbra men de verkar ju fan inte gå att köpa någonstans.

Någon som har tips på sidor eller affärer som säljer chinos som inte är modell stuprör/tajta?
Kollat Carlings? Deras passar mig med ~63cm lår utmärkt, och lagom tajta vid foten!

Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Vad är det för speciellt med converseskor? Jag satt på stan idag och iakttog vad folk har på fötterna och dra åt... vad många det är som har converse, speciellt vita. Jag såg väldigt många gäng på +4 pers där alla hade converse. Man blir som man umgås?
Det är den mest universala skon, någonsin? Speciellt i vitt, passar till allt!... utom kavaj och liknande mer uppklädda outfits, som många envisas med. Men det är den, imho, ultimata alldags-skon!
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 21:49   #19730
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Och kanske den mest obekväma
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 21:51   #19731
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Vad är det för speciellt med converseskor? Jag satt på stan idag och iakttog vad folk har på fötterna och dra åt... vad många det är som har converse, speciellt vita. Jag såg väldigt många gäng på +4 pers där alla hade converse. Man blir som man umgås?
De är otroligt bekväma och passar till en mängd olika typer av kläder. Funkar bra både till klänning, kjol och jeans.

Sedan är de ändå ganska så billiga om man tänker på livslängden.
Har två par, de vita har hållit sen typ 2005 och de svarta sen 2008.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 21:52   #19732
Sandra81
Registered User
 
Sandra81s avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 841
Citat:
Ursprungligen postat av TREX Visa inlägg
Btw....

Blir det inte ett jobbigt skav eller tejpar du? Jag körde med tejp på en skjorta jag inte riktigt kom överens med i tyget, men gillade aldrig idén med det i stort.
nix inget skav å nej jag tejpar inte..

Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Sandra, jag är lite kluven. Den blåa är ok, men snörningen i gördeln förstör lite för mig. Föredrar första, men det är med liiiten marginal.
det är samma klänning bara olika färger..
__________________
Enklare o verka smart genom å citera andra..
Sandra81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 22:48   #19733
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Plockade nyss upp den här skönheten från Acne, Navy blue. Odiskutabelt mitt favoritmärke:

Kommer ni ihåg den här? Älskar min, fantastiskt fint plagg! Ligger en uppe på Tradera just nu i storlek 48, utropspriset är 1200 och auktionen har startats om minst en gång så det är nog en stor chans att få den för utropspriset om man lägger ett sista-minuten-bud. Allt uppåt till typ 2000 är kanonpris för den här rocken. Slå till, någon!

http://www.tradera.com/acne-rock-i-m...0282_154557782
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 23:40   #19734
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Vad är det för speciellt med converseskor? Jag satt på stan idag och iakttog vad folk har på fötterna och dra åt... vad många det är som har converse, speciellt vita. Jag såg väldigt många gäng på +4 pers där alla hade converse. Man blir som man umgås?
De är snygga casual skor som går att ha till allt. + så är det inne sko nr1 numera. Jag har själv ett par, tycker dom är asnice, kostar ingenting och är sjukt bekväma på sommaren.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 23:45   #19735
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Kommer ni ihåg den här? Älskar min, fantastiskt fint plagg! Ligger en uppe på Tradera just nu i storlek 48, utropspriset är 1200 och auktionen har startats om minst en gång så det är nog en stor chans att få den för utropspriset om man lägger ett sista-minuten-bud. Allt uppåt till typ 2000 är kanonpris för den här rocken. Slå till, någon!

http://www.tradera.com/acne-rock-i-m...0282_154557782
Hittar du mycket kläder på tradera? Har du några tips på vad man kan hitta? Eller kollar du allt möjligt.

Senast redigerad av Snobbe den 2012-05-03 klockan 23:49.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 00:31   #19736
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Hittar du mycket kläder på tradera? Har du några tips på vad man kan hitta? Eller kollar du allt möjligt.
Blocket brukar vara bättre för mig, jag prutar aggressivt men rättvist. På tradera brukar jag åka dit på sista-minuten-budare så jag får nästan aldrig någonting köpt där. Några av mina absoluta favoritplagg är blocket-fynd, min pälsrock från J.Lindeberg, ovanstående Acne-rock, med mera.

Jag är också en rea-ryttare, Acne exempelvis har ju sin outlet där man under sena våren respektive sena hösten kan hitta kanonplagg billigt. Brukar också glida in på Spirit Store, NK och de officiella butikerna under reatider. Nu senast i julas hade Spirit Store 50% rea på allt och medlemmar fick ytterliggare 20% ovanpå det, alltså 60% off. Köpte en massa trevliga grejer för småpengar.

Mitt senaste inköp för övrigt är en ryggsäck! Jag är verkligen inte ryggsäckstypen, men jag har kollat in den här från Royal Republiq svinlänge dock så är den onödigt dyr (2000 skulle dom ha på Solid i Malmö). Var inne och pratade lite med dom som jobbar där och frågade den ene när dom kommer rea ut den (den har varit där i minst ett år) och han sa kort sagt, aldrig. Jag har shoppat där en del så han ville väl bjuda tillbaka lite och erbjöd mig 10% rabatt och då fick jag helt enkelt svälja det och köpa den. Är nöjd som fan, den är svinsnygg (bilden gör ej den rättvisa) och kvalitén är kanon, känns som ett typiskt livstidsköp som man kan ge till ungarna i framtiden någon gång

__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 06:31   #19737
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av Sherman Visa inlägg


Något som vet vilken jacka det är eller liknande?
Jag har sett några smockar som skärm i luvan så kolla den halvmilitära sidan. Förutom skärmen så är det i alla fall lätt att hitta något motsvarande som militärt/halvmilitärt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Var hittar man chinos som inte är så jävla tajta? Har ett par Dockers som sitter skitbra men de verkar ju fan inte gå att köpa någonstans.
Har du koll på modell och storlek så är det väl bara att beställa på nätet? (Nej jag gör det inte heller då det vanligen är omöjligt med passformen men hade jag en modell och storlek som jag vet jag funkar så överväger jag det.)
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 07:14   #19738
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Sherman Visa inlägg


Något som vet vilken jacka det är eller liknande?
Kolla med BERGANS

Vet inte hur teknisk du vill jackan skall vara men deras grejer är RIKTIGT BRA!

Kolla butiker såsom Naturkompaniet, Fjällräven och Haglöfs har modeller som är riktigt snygga!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 07:36   #19739
drakfelt
Guest
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 951
Vad tycker kolo om denna? Lyckats hitta den i Storbrittanien för halva priset mot här hemma.

drakfelt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 08:29   #19740
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
nix inget skav å nej jag tejpar inte..



det är samma klänning bara olika färger..
Men vafan! Tröjan gömde ju knutarna!

Jag går fortfarande på första alternativet. Har spenderat 20 sekunder med att motivera mig, men det är helt enkelt dit ögat hellre går.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)