Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2003-04-16, 13:04   #46
Snafu
Registered User
 
Snafus avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Newcastle upon Tyne, UK
Inlägg: 453
Trycklöst axelpass :(

Tränade för ovanlighetens skull på morgonen, det borde jag inte gjort. Jag hade knappt någon energi och fick gå ner i vikter på de flesta övningarna. Yeye, jag fick köra striktare helt enkelt.

Axelpress hantlar

Började på 23.8kg, trodde det skulle gå finfint men ack ack så fel jag hade.

2x23.8kg (sen vek sig hanteln bakåt men jag hann släppa den i tid innan hela axeln vred sig åt helvete =)

10@18.6kg
6@18.6kg
4@18.6kg

Hantellyft åt sidan

3x10 @ 9kg

Cable cross, baksida axlar 2 övningar. Platt bänk, lutande bänk

platt: 10@20kg, 10@15kg, 10@10kg
lutande: 10@15kg, 10@15kg, 10@20kg

Omvänt pecdeck

3x10 @ 20kg (kunde tagit på mer men jag satsade på strikt och relativt långsamt)

Drag till hakan

10 @ 60
10 @ 50
10 @ 40 (helt slut på ork här)

Avslutade med mage (3 x 10 @ 35kg) och lite ryggresningar (20, 18)


Sammanfattning

Hade knappt nån energi på det här passet...lite jobbigt. Jag blir inte toklessen om jag inte kör så jäkla tungt på axlar, de får så pass mkt träning på ryggpassen och bröstpassen. Glad påsk!
Snafu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-04-16, 13:05   #47
emmzan
SL-Kirurg
 
emmzans avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 10 830
Glad påsk på dig med!!!
__________________
Cardiologer gör det underifrån
emmzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-04-16, 13:09   #48
Snafu
Registered User
 
Snafus avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Newcastle upon Tyne, UK
Inlägg: 453
Smile

emmzan:
Snafu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-04-17, 12:56   #49
Snafu
Registered User
 
Snafus avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Newcastle upon Tyne, UK
Inlägg: 453
Högreps-pass! bröst triceps o lite biceps

Tja

Tänkte variera träningen och gå från mina 10 reps till oändligheten! Det slutade på 25 reps max i bänken, det var trevligt!

Bänkpress brett grepp (lika brett som ställningen nästan)

25 @ 50kg
15 @ 60kg
17 @ 50kg
11 @ 50kg

Lutande hantelpress lätt lutning

20 @ 13.6kg
13 @ 13.6kg (triceps började ta slut rejält här)
16 @ 13.6kg (gick inte hela vägen upp, fokuserade på brösten)

Lutande smith rejäl lutning 45+ grader kanske?

20 @ 40kg
18 @ 40kg

[SLUT BRÖST]

Biceps

10 @ 32kg
10 @ 42kg
7 @ 42kg
10 @ 32kg

+ avslutade med pumpövningar för biceps i cablen 2-3 set låg vikt.

Sammanfattning: Roligt pass, pecsen var så jäkla blodfyllda under passet. Triceps tog slut innan brösten faktiskt, trots att jag fokuserade på bröst i bänk med bred fattning och samma sak i hantelpressen. Hursomhelst, roligt pass när man varierar lite. Jag får se om jag får nån träningsvärk i brösten då...glad påsk, igen! (var inte meningen att jag skulle träna idag men gymhelvetet är ju stängt på fredag och lördag...)
Snafu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-04-20, 17:57   #50
Snafu
Registered User
 
Snafus avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Newcastle upon Tyne, UK
Inlägg: 453
Lätt benpass

Jag kallar det ett "lätt benpass" när sanningen egentligen är att jag fasen inte hade någon ork idag! Jag körde ben i måndags, dvs för 6 dagar sen, träningsvärken släppte igår lördag. Jag undrar om benen inte har återhämtat sig än? Eller är det bara psykiskt allting eftersom jag inte ville upprepa monterträningsvärklen från förra benpasset. Hursomhelst, det blev ett lätt benpass.

Hacksquat i släde + vikten i släden, nån som vet vad en sån brukar väga?

4x10 @ 30kg (skillnaden här mot förra passet är att jag nu gick ner med arslet mot fötterna varje rep)

Vader, sittande vadpress raka ben

3x20 @ 40kg (love it!)

Framsida lår, extensions

3x10 @ 20kg (brände på bra trots låg vikt, mystiskt)

Baksida lår, maskincurl

3x10 @ 30kg

Ryggresningar

3x20 kroppsvikt (brände på bra här också. Jag måste vara svag så in i helvete i ländryggen, bränner efter 15 reps liksom)

Mage i maskin

20 @ 30kg
10 @ 40kg
10 @ 40kg
10 @ 30kg

+ lite andra magövningar med hantlar för sidomusklerna och maskin för sidorna. ¨

Sammanfattning: Ett ganska skönt pass trots att jag inte lastade på så tungt. Känns bra att komma igång med benträningen efter att ha försakat den näst intill totalt, tror jag kört 3-4 benpass sen januari typ.

Hoppas ni haft en trevlig påsk !
__________________
Sy sy sy sy sy sy, tom rulle!
Snafu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-04-22, 18:11   #51
ABC123
Erfaren Medlem
 
Reg.datum: Oct 2002
Inlägg: 128
Har midjan minskat med 12cm på drygt 1 månad och din vikt är oförändrad? Gudomligt!
ABC123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-04-23, 15:44   #52
Snafu
Registered User
 
Snafus avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Newcastle upon Tyne, UK
Inlägg: 453
Ett klargörande

Förra gången jag mätte midjan mätte jag den ospänd...dvs väldigt slapp. Eftersom måtten jag har tagit på alla andra kroppsdelar har varit spända mått kände jag att jag kanske borde ta ett mått på magen när den är spänd....

Således är nu min mage smalare än förra gången, men det beror ju enbart på att jag spänner den nu. Det var inte meningen att luras =)
__________________
Sy sy sy sy sy sy, tom rulle!
Snafu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-04-23, 15:54   #53
Snafu
Registered User
 
Snafus avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Newcastle upon Tyne, UK
Inlägg: 453
Dagens ryggpass med lite biceps också

Tja

En jobbig dag igår känslomässigt, exet kom till staden igen. Fasen vad det tar på krafterna både psykiskt och fysiskt, således blev passet idag...väldigt jobbigt. Jag tog långa vilopauser mellan setten och satt och flåsade.

Men, gymmet är som en oas för att bekämpa hjärtesorg =)



Chins

11, 8, 5½

Pulldown

3x10 @ 80kg (hade inte ork att köra på tyngre vikter, fick bra kontakt)

Cablerodd v-handtag

3x10 @ 55kg (ingen ork här heller)

I väntan på att magmaskinen skulle bli ledig körde jag breda latsdrag i maskin (inte kabel) samt rodd i maskin, med brett handtag. Inga tunga vikter utan mest för att dra ur latsen och rhomberna rejäl. Körde mage, 20 @ 30kg, 10 @ 40kg, 10 @ 40kg

Sen körde jag lite biceps trots att de var förbannat slut redan.


Alternerande hantelcurl

3x10 @ 11.6kg (brände på bra)

Ez-stång bicepscurl

Jag skiftade lite mellan bred och smal fattning här men körde väl på en 3x10 @ 22kg eller nåt. Kändes härligt.

Sammanfattning: jaha, väldigt orkeslös i passet men jag hade styrka ändå på något mystiskt sätt. Jag körde inte på några maxvikter men fortfarande tungt. Pulldownen är väl lite av en favoritövning, tänkte göra gå upp på 100kg i nästa pass och kolla hur många jag kan göra. Det blev klart att jag fick sommarjobbet idag woohooo. Jobbet ligger 1 mil bort ungefär och kommer att vara att köra truck och lasta ur lastbilar på ett stort matlager. En godsmottagning helt enkelt. Jag tänkte se till att jag blir stark som fan tills dess så jag orkar jobba på hårt så in i helvete. Kan tydligen få ackord i slutet av sommaren eller nåt sånt. Lönen verkar helt okey med 90.25:- /timmen + semestertillägg. Jag är van vid att få 70:- när jag jobbat på några massafabriker så...steget är oerhört stort. En ...bra dag trots att känslorna inte ligger på topp.
__________________
Sy sy sy sy sy sy, tom rulle!
Snafu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-04-25, 18:35   #54
Snafu
Registered User
 
Snafus avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Newcastle upon Tyne, UK
Inlägg: 453
Sundsvall + bröstpass

Tjena

Jag är och hälsar på en polare i sundsvall och tog ett gästpass på Step-in i Sundsvall, mkt maskiner och faktiskt en del fria vikter. Helt okey gym.

Bänk

10 @ 50kg
8 @ 70kg
10 @ 70kg
8 @ 70kg

Lutande smith

3x10 @ 50kg

Maskin för bröst

3x10 @ 50kg

avslutar med 10 @ 15kg tricepsträning i cablecrossen enhands, för att sedan fökja upp med 2 stycken 10 reps @ 20kgs óch slutligen för att totalt döda triceps (har man låga krav så har man=) 20 sedan 15 sedan 10 reps med smal fattning i smithen....triceps till failure på varje set. Avslutade allt med lite mage i vad polaren kallar för "hitlerstolen", jag tror han kallar den det för att den är ond och tar väldigt fint på magen. Just ja, körde ett 2x20 ryggresningar också.

Ett bra pass, tror inte jag kört så tungt på bänken förut. Känns bra, ska fan upp på 1rm = 100kg innan 6 juni. Sundsvall är för övrigt en skitstad, kall och blåsig och full av alkisar och bör förstöras =)
__________________
Sy sy sy sy sy sy, tom rulle!
Snafu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-04-30, 16:47   #55
Snafu
Registered User
 
Snafus avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Newcastle upon Tyne, UK
Inlägg: 453
Ett trevligt rygg, biceps och pyttelite bröst

Tja

Har inte tränat sen fredags eftersom jag har svårt att avgöra om jag är förkyld eller inte. Jag e lite seg i kroppen, lite täppt i näsan och nyser lite för ofta. Men jag drog och tränade ändå!

Pulldown satan så härligt

10 @ 70kg
3 x 10 @ 90kg
2 reps på 100kg

Cablerodd

10 @ 50kg
10 @ 60kg
10 @ 60kg (tog det lugnt här)

Maskinrodd typ, bredare fattning

3x10 @ 50kg

Stångcurl biceps

10 @ 20kg
10 @ 30kg

Hammercurl biceps

10 @ 13.6kg
7 @ 13.6kg
9 @ 13.6kg

Smith, bröst

3 x 10 reps @ 60kg

Avslutade med lite mage

Sammanfattning:

Passet gick bra och jag hade bra ork och styrka. Jag körde ett litet bröstpass också eftersom jag har lite tidsbrist framöver då kandidatuppsatsen förhoppningsvis skall bli färdig inom en snar framtid. Målet att göra en tia på 100kg i pulldownen (10 @ 100kg) börjar närma sig. Härligt! jag kanske har siktat för lågt men, målet verkade oerhört långt borta i januari då man gjorde en 10 @ 50kg. Jag gjorde en oerhört pinsam sak framför spegeln på gymmet utan att tänka mig för. Jag kollade om jag kunde nå axeln med fingerspetsarna vid en dubbelbicce-pose...det kunde jag inte. utan att tänka mig för så såg det ut som jag stod och spände mig framför spegeln, vilket inte var avsikten..jag ville ju bara kolla om jag kunde nå axeln Hursomhelst, nu ere valborg så nu ska jag ta en grogg snart...wohooo glad..VALBORG!
__________________
Sy sy sy sy sy sy, tom rulle!
Snafu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-03, 16:39   #56
Snafu
Registered User
 
Snafus avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Newcastle upon Tyne, UK
Inlägg: 453
Benpass + lite mage

Tja

Jag körde med en träningspolare idag plus att jag lagt till marklyft när jag kör benpasset. Efter lite uppvärmning på springbandet i 5 minuter blev det marklyft direkt. Efter några uppvärmningsset blev det en 10 på 80kg, sedan 9 på 100kg för att sedan gå tillbaka till en 7a på 80kg. Greppet var lite väck på set nummer 2 och tre. Jag har för övrigt aldrig kört på 100kg i marklyft men det kändes relativt bra, jag hoppas ryggen höll men det märker jag de närmsta dagarna (jag har numret till naprapaten inprogrammerat på nallen hoppas jag). Nu, till benen

Hacksquat i släde

Jag fortsätter med låga vikter i den här övningen men det verkar helt klart räcka för att jag ska få massiv träningsvärk.

3 x10 reps @ 40kg + slädvikt

Benspark, framsida lår

10 @ 30kg
10 @ 50kg (kände faktiskt ingen skillnad i vikt mellan 30 och 50, skumt)
10 @ 50kg

Bencurl baksida lår

3x10 @ 30kg

Stående vadpress i hackliften

10 @ 85kg
10 @ 115kg (dålig kontakt)
10 @ 85kg (bättre kontakt igen)

Avslutade med lite mage och 4 minuters cykling för att cykla bort lite mjölksyra och så.

Sammanfattning

Ännu ett benpass med låga vikter, fasen vad jag är klen i hacksquaten..helt sjukt =) Den här gången jag gick enbart till 90 graders vinkel med benen också. Mja mja...jag får träningsvärk ändå så nånting rätt måste jag ju göra på benpassen.
__________________
Sy sy sy sy sy sy, tom rulle!
Snafu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-06, 23:18   #57
Snafu
Registered User
 
Snafus avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Newcastle upon Tyne, UK
Inlägg: 453
Lite nya mått typ.

Tja

Jag läste i nån tråd och fick tipsen att titta in på en sida som räknade fram idealmåtten man skall ha, och hur man egentligen ska mäta. Jag har ju mätt alla mått spända men det skulle man ju inte göra egentligen....så här kommer nya mått, först dom gamla "spända" måtten dock.

127cm axlar
Midja 81cm,
38cm biceps,
111cm bröst,
60 cm lår,
40 cm vader.

Hals/Nacke 38 cm bör vara 43,29 cm
Bröst 101 cm bör vara 117 cm
Överarm 38 cm bör vara 42,12 cm
Underarm 28 cm bör vara 33,93 cm
Midja 85 cm bör minska till 81,9 cm
Höft 101 cm bör vara 99,45 cm
Lår 58 cm bör vara 62,01 cm
Vader 40 cm bör minska till 39,78 cm


Ganska intressant att mina vader bör vara mindre, skumt. =)

Jag blev toksjuk efter mitt senaste benpass i lördags, ett par timmar efter passet började halsen bulta och febern kom. Febern verkar ha släppt sitt grepp men halsonten kvarstår. Jag hoppas kunna köra ett pass till veckan i alla fall. Jag tänkte lägga upp nya bilder i början av Juni, förhoppningsvis ser jag någon skillnad. Jag har även tappat lite i lår då jag mest sitter hemma och skriver och inte längre toktrampar iväg till skolan. Vardagsmotionen bygger onekligen lite muskler, eller i alla fall volym, den också.
__________________
Sy sy sy sy sy sy, tom rulle!
Snafu är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)