Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-25, 16:33   #1
eva_
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 78
pauline nordin/ fighter diet

Hej!
är det ngn som har köpt Pauline Nordins "fighter diet"?
eller som vet mer om den?

har kollat runt på hennes hemsida (fighterdiet.com) för att hitta utdrag eller så, men hittar inte mkt info.

är intresserad av hennes kost o träning.
enl hemsidan kan man tydligen köpa ngn "e-book" på 21 sidor för ca 200 skr.
så det är rätt dyrt om man inte vet vad man får. innehåller den en kostplan och träningsshema, eller vad?

alltså - ngn som vet mer om PN's fighter diet??
tack på förhand!
eva_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-25, 16:40   #2
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Det ser ut som en helt vanlig cyklisk ketogen diet.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-25, 16:54   #3
eva_
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 78
var hittade du info?
eva_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-25, 16:56   #4
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
På hennes hemsida i beskrivningen av vad hon äter. Det var ett tag sedan, men hon skriver ungefär att man ska äta massa protein/fett/grönsaker, men då och då svulla chips och pizza. Det låter som en cyklisk ketogen kosthållning.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-25, 17:01   #5
eva_
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 78
hm, hittar inte att hon skriver precis vad hon äter på "fighterdiet.com". och av det jag har läst så käkar hon ALDRIG chips/pizza!

men tack för svaret
eva_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-25, 17:09   #6
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
OK, kanske inte specifikt pizza, men...:

Citat:
Ursprungligen postat av EN SKRIKANDE PAULINE NORDIN
THE BEST THING WITH THE FIGHTER DIET IS YOU WILL BE ABLE TO EAT ALL YOUR BELOVED STARCHY PRODUCTS AND CEREAL AND BREAD, PASTA, FRUIT ETC ON A REGULAR BASIS. THIS WILL ONLY REV UP YOUR METABOLISM SINCE YOU CYCLE IT. THUS YOUR BODY WON´T GET USED TO AND GET FAT FROM THE STARCHY CARBS.
Vad är pizza om inte bröd med fett och protein -- fett och protein är ju tillåtet i hennes egna CKD-blandning. Det handlar om kolhydratcykling, helt enkelt.

"Rev up your metabolism" är f.ö. bullshit, den sjunker inte på en ketogen kosthållning vid energibalans. Vilket du är, eftersom hon påstår att man aldrig är hungrig.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2009-03-25 klockan 17:12.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-25, 20:00   #7
Guddi
Registered User
 
Guddis avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 3 429
Jag har svårt att se hur 21 sidor skulle kunna vara värt 200 kr. Lägg pengarna på en bok där du faktiskt lär dig något och inte bara får lära gör så här...
__________________
Besök gärna min sida Träningslära.se
Guddi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-26, 08:51   #8
eva_
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 78
Jo håller med dig Guddi, men med hennes sanslösa resultat så är jag helt klart nyfiken, så det var ju synd att ingen här har läst hennes "fighter diet"
eva_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-26, 08:58   #9
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av eva_ Visa inlägg
Jo håller med dig Guddi, men med hennes sanslösa resultat så är jag helt klart nyfiken, så det var ju synd att ingen här har läst hennes "fighter diet"
Finns andra böcker som med störstra sannolikhet är mer läsvärda, som "TNT Diet" (~200 kronor) av Jeff Volek. Innehåller info om kroppens energiomsättning på cocktailpartynivå, samt kompletta kost- och träningsprogram.

Volek är dessutom Känd Fettprofil(tm) och medansvarig för http://www.nutritionandmetabolism.com.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-26, 09:47   #10
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av eva_ Visa inlägg
Jo håller med dig Guddi, men med hennes sanslösa resultat så är jag helt klart nyfiken, så det var ju synd att ingen här har läst hennes "fighter diet"
Hennes sanslösa resultat har hon fått av många års hård träning och "dedication", att följa hennes fighterdiet i några månader kommer inte ge dig eller någon annan samma resultat, aldrig.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-26, 10:14   #11
eva_
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 78
cej - precis, det är uthållighet som ger resultat.
och jag är fortfarande intresserad av hennes "lifestyle", mer i detalj.
eva_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 11:11   #12
young_george
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 544
"The most common reason for no results with arm training is technique. I’ve had a lot of clients who tell me they curl 45’s and 50’s and do skull crushers for triceps with a lot of weight, yet they have not seen any increase in muscle. Are they non responders? No, not at all! It’s due to bad form that takes the load off the targeted muscles and let the shoulders, the lower back, the wrist take the load. When you clean up your form, be ready to drop the poundage a lot , but don’t worry, you will be encouraged seeing the muscles grow!"

7 sidor, 20$. Wow... bara wow... goda råd är verkligen dyra. Får nog bli en ab-slider från tv-shop istället.

Senast redigerad av young_george den 2009-03-27 klockan 11:14.
young_george är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 17:04   #13
Commando1980
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 3 291
Citat:
Ursprungligen postat av eva_ Visa inlägg
Hej!
är det ngn som har köpt Pauline Nordins "fighter diet"?
eller som vet mer om den?

har kollat runt på hennes hemsida (fighterdiet.com) för att hitta utdrag eller så, men hittar inte mkt info.

är intresserad av hennes kost o träning.
enl hemsidan kan man tydligen köpa ngn "e-book" på 21 sidor för ca 200 skr.
så det är rätt dyrt om man inte vet vad man får. innehåller den en kostplan och träningsshema, eller vad?

alltså - ngn som vet mer om PN's fighter diet??
tack på förhand!
pengar i sjön.
Commando1980 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-02, 19:36   #14
Leifallan
Registered User
 
Leifallans avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 400
Bumpar denna tråden då hon vart med på Tyngre precis. Dieten verkar vettig. Nån som coachats av henne?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Every single rep of every single workout, should be treated with the attention that you would have the Olympic final.

Kirksman
Leifallan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)