Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-09-26, 07:44   #31
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
25g är lite väl saftigt på ett bräde. Blir det inte om man tänkt blir det rännskita med dopat rektum.
Om jag inte missminner mig så bör man ta lite åt gången med en halvtimmrs mellanrum.
Har skrivit om det tidigare så jag uttryckte mig lite slarvig. Jag tog inte 25g på en gång, utan utspritt över ca 8-10h (5x5g).
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 07:51   #32
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Det enda jag opponerar mig emot när det gäller att vissa tränar när de är förkylda är att de smittar ner alla andra på gymet. Rätt egoistiskt att förstöra träningen för andra.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 08:42   #33
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Jag hanterar förkylningar dåligt. Blir jag sjuk när jag sköter träningen bra och maten bra så blir jag direkt negativ vid en förkylning och tänker "eh, det är skit ändå, lika bra att trycka i mig godis" typ och kommer in i fel banor igen.. Händer nästan varje gång att jag tänker att det är redan förstört.. Fast jag vet att det inte är så. Jag blir dock väldigt träningssugen under förkylningen och när den väl är över så tränar jag extra mycket och försöker träna ikapp vilket kan resultera i att bli sjuk igen eller att man börjar träna för tidigt. Ja, så jag hanterar det dåligt.
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 08:46   #34
Lallle
Hey Moon
 
Lallles avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 4 001
Varit förkyld kanske två gånger de senaste tre-fyra åren (och då jobbar jag inom vården). Är noga med handhygien, särskilt innan jag äter. Om jag blir förkyld väntar jag på att det går över.
Lallle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 14:27   #35
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Det enda jag opponerar mig emot när det gäller att vissa tränar när de är förkylda är att de smittar ner alla andra på gymet. Rätt egoistiskt att förstöra träningen för andra.
Det håller jag med om. Riktigt svinaktigt beteende. Tyvärr, har jag själv gjort mig skyldig till det flera gånger om.

Mitt resonemang för att träna sjuk lyder som så att jag tänker att jag måste snitta minst 3 pass per vecka under ett helt år. Sjuk eller inte. Det dyker ofta upp andra saker som kan utgöra ett förhinder att träna. Därför har jag det här "mindset".

När jag ser sunt på saken inser jag dock att det verkligen är dumt att träna sjuk. Det tar bara längre tid att bli frisk. Men frågan är vad man tappar mest av i längden, att ta ett längre uppehåll varje gång man blir sjuk eller att träna sjuk med en förlängningen av förkylningen?
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 14:44   #36
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Lallle Visa inlägg
Varit förkyld kanske två gånger de senaste tre-fyra åren (och då jobbar jag inom vården). Är noga med handhygien, särskilt innan jag äter. Om jag blir förkyld väntar jag på att det går över.
Vilken sorts vård? Är det mycket blod, kiss och bajs är du nästan förtjänt av en medalj för att du vart så lite sjuk imho.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 15:11   #37
Tjenis
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2019
Inlägg: 54
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Vilken sorts vård? Är det mycket blod, kiss och bajs är du nästan förtjänt av en medalj för att du vart så lite sjuk imho.
Kanske lokalvården?

Kunde inte låta bli, ber om ursäkt.😉
Tjenis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 08:54   #38
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Det enda jag opponerar mig emot när det gäller att vissa tränar när de är förkylda är att de smittar ner alla andra på gymet. Rätt egoistiskt att förstöra träningen för andra.
Jag håller med, det är sjukt egoistiskt, det borde nästan vara straffbelagt att vistas på gym om man är sjuk.
Hade jag varit diktator så hade jag även tagit bort karensdagen och gjort det straffbart att gå till jobbet sjuk, eller iaf på arbetsplatser där man jobbar tätt inpå andra.

Jag jobbar själv på ett stödboende och varje gång som något rövhål går dit sjuk så slutar det upp med en mindre epidemi och kaos med sjuka brukare och inbeordring av personal, och bara för att den sjukt egoistiska personen som gick dit sjuk var för girig för att ta en karensdag så slutar det upp med att flera kollegor som inte fixar att jobba sjuka måste göra det, jag blir seriöst mordisk när jag tänker på det
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 09:14   #39
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Har haft tre förkylningar den senaste månaden. Nu när jag i princip är frisk blir det att aldrig bli förkyld igen. Tror ni att ett dagligt högt intag av vitamin c samt daglig ingefärashot kan hjälpa någorlunda med detta mål?
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 11:56   #40
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Har haft tre förkylningar den senaste månaden. Nu när jag i princip är frisk blir det att aldrig bli förkyld igen. Tror ni att ett dagligt högt intag av vitamin c samt daglig ingefärashot kan hjälpa någorlunda med detta mål?
Nej. Lider du inte av kronisk brist på C-vitamin (vilket du inte gör om du inte bor på gatan typ) så sänker det inte risken för att åka på en förkylning. Finns många studier på det. Ingen huskur (som ingefära, vitlök osv) har heller bevisats fungera vad jag vet.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 12:48   #41
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av geoff Visa inlägg
Nej. Lider du inte av kronisk brist på C-vitamin (vilket du inte gör om du inte bor på gatan typ) så sänker det inte risken för att åka på en förkylning. Finns många studier på det. Ingen huskur (som ingefära, vitlök osv) har heller bevisats fungera vad jag vet.
Jag har ätit 0g frukt, grönt och rotfrukter i princip det senaste året. Dvs endast ris, pasta, mejeri, ägg, nötfärs & lax. Tanken är mer att nå RDI av vit. C varje dag.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 12:55   #42
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Jag har ätit 0g frukt, grönt och rotfrukter i princip det senaste året. Dvs endast ris, pasta, mejeri, ägg, nötfärs & lax. Tanken är mer att nå RDI av vit. C varje dag.
Ja, äter du inget grönt alls så kanske du hamnar lite lågt. Samtidigt hamnar du kanske lågt på andra näringsämnen också, så det bästa vore såklart att börja käka lite sallad och frukt ibland istället.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 14:17   #43
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av geoff Visa inlägg
Ja, äter du inget grönt alls så kanske du hamnar lite lågt. Samtidigt hamnar du kanske lågt på andra näringsämnen också, så det bästa vore såklart att börja käka lite sallad och frukt ibland istället.
Jag verkar få i mig de flesta vitaminer och mineraler förutom just vitamin C. Ska bli spännande att se om man märker någon skillnad av att nå RDI.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-06, 23:01   #44
Kotten
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 830
det är faktiskt så att allt hokus pokus folk håller på med funkar inte. viruset försvinner när det försvinner oavsett om du äter vitlök, ingefära, hoppar på ett ben osv. det som hjälper är så enkla saker som vätska, varmt och kallt, för att få slemmet att lossna om man ha sånt i halsen, inte ens det behöver hjälpa men det kan göra det enklare att få upp skiten så man inte drar på sig en lunginflammation
Kotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-06, 23:28   #45
Aristocrat
Registered User
 
Aristocrats avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 58
Totalvila och en jäkla massa vatten

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
The only way is up
Aristocrat är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)