Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-09, 19:52   #46
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
"Dra en weekend till Budapest" är sommarsemester för mig, inte något jag skulle göra spontant.
Du låter ungefär som mig tills för några år sedan. Sen var det en polare som lurade med mig på roadtrip i Polen och Tyskland. Det ger mersmak om man säger så, och plötsligt sitter man där på fyllan och tycker första bästa flyg till valfritt ställe låter som en bra idé.

Jag kan inte annat än rekommendera att vidga vyerna mer. Om ekonomi är tight så ta bilen med sikte på Östeuropa. Polen är ett av mina favoritländer (även om de kör som idioter). Löjligt billigt, folket är trevligt, finns mycket fin natur och fina städer (plus kommunistghetton) och du hittar mackar och motel överallt. Som svensk lever du som en kung där.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-09, 20:08   #47
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Fördelen med att resa mycket är ju att man blir förälskad i Sverige på nytt när man konmer hem.
Jag har fortfarande inte kommit över ångesten av att komma till Sverige efter USA. Det enda bra med Sverige är dess glesbefolkade områden.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-09, 20:15   #48
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jag har fortfarande inte kommit över ångesten av att komma till Sverige efter USA. Det enda bra med Sverige är dess glesbefolkade områden.
USA är nice men jag kan ändå tycka det är lite skönt med svenskars tillknäppthet efter USA. Alla ska fan prata med en där, och vara sådär överdrivet superkompis och ge hundra komplimanger. Jag har säkert berättat det förr men jag gick in på Sephora i New York i vanliga träningstights och en kvinna som jobbar där inne fullkomligt skriker över hela affären ”ooohmaagaaad look at you, you workint out? You doin squats??” Swooosh, typ 50 par ögon mot min rumpa.
En annan gång i en affär ä, H&M kanske så kom väktaren och typ ville dansbattla med mig.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-09, 20:31   #49
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
USA är nice men jag kan ändå tycka det är lite skönt med svenskars tillknäppthet efter USA. Alla ska fan prata med en där, och vara sådär överdrivet superkompis och ge hundra komplimanger. Jag har säkert berättat det förr men jag gick in på Sephora i New York i vanliga träningstights och en kvinna som jobbar där inne fullkomligt skriker över hela affären ”ooohmaagaaad look at you, you workint out? You doin squats??” Swooosh, typ 50 par ögon mot min rumpa.
En annan gång i en affär ä, H&M kanske så kom väktaren och typ ville dansbattla med mig.
Haha, och jag som tyckte New Yorkarna var lite stela.
Tyckte det var uppfriskande hur öppna och sociala de var. Upplevde aldrig det där överdrivna folk pratar om. Folk var bara genuint nyfikna, väldigt artiga och trevliga. I övrigt väldigt avslappnade.

Jag spenderade dock mer tid i södern än nordligare delarna, och södern är ju känd för sin ”southern hospitality”. Sen är det ju alltid skillnad mellan stad och landsbygd.

Enda gången någon kände sig obekväm var när vi råkade hamna på en gaybar i Austin, och damen i sällskapet blev raggad på av en annan kvinna. Mycket ”OMG you are sooo sexy!”. Något jag för övrigt tyckte var hysteriskt roligt.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-09, 21:40   #50
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 621
Nä fy. Tackar vet jag norrland och nordnorge - inte en käft bara fisk och annan natur. Perfekt.
Ett Orm är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-09, 23:55   #51
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Nä fy. Tackar vet jag norrland och nordnorge - inte en käft bara fisk och annan natur. Perfekt.
Jag förstår vad du menar, även om jag aldrig varit i Norge ännu.

Något som slog mig i USA var att den där landsbygden inte är död såsom den är i Sverige. Tvärtom. Det måste vara en väldigt stor del av befolkningen som bor utanför städerna och ut på landet. Stadskärnornar tenderar att befolkas av fattiga och/eller kriminella.

Ute i ödemarken hittar du små samhällen eller ensliga boningar, med långa sträckor där det bara är vacker natur. Dessutom är folket där så jävla trevligt att du faktiskt vill prata med dem.

Det är ett förvånansvärt ruralt land.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-10, 03:41   #52
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Hur är det att bo i Frankrike då? Vad gör det mindre outhärdligt än Sverige sas? Mina erfarenheter av medelhavskultur är att folk är lite för animerade och högljudda. Jag trivs med det mer svenska lite bittra, halvdepressivt tillbakadragna sättet.
Men jag kanske är helt fel på det. Aldrig levt utan bara rest i såna länder och det är ju inte samma sak.
Jänkare är också en så märklig kontrast, de tar verkligen sloganen "be your brand" till en ny nivå. Svårt att skilja på genuint intresse och marketing, men det kanske bara är svårt när man inte är från den kulturen.
Känner att jag tangerar gränsen för OT här ^^,
Frankrike är ett överlag väldigt splittrat land när det kommer till kultur och områden. Då inte menat som något negativt, det är en republik som väldigt länge hade olika språk och traditioner. Mycket kontraster.

Det som jag fastnade för här är hur levande kulturen är. Men även att folk vågar stå för sina åsikter på ett annat sätt, protestera, inte söka konsensus osv.
Sen är det ett av de bästa länderna om du gillar sport, finns galet med valmöjligheter.

Finns självklart saker jag stör mig på när det kommer till fransmän och hur ineffektiva de är rent generellt 😁
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-10, 07:00   #53
chadd
Registered User
 
chadds avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Är väl mycket hörlurar och stress kanske? Hur brukar du öppna upp annars?
Ofta så sätter man sig ner och så uppstår ett samtal spontant. Inte helt tänkt på hur det egentligen går till. Får till att göra lite research på detta.
chadd är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-10, 07:32   #54
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Frankrike är ett överlag väldigt splittrat land när det kommer till kultur och områden. Då inte menat som något negativt, det är en republik som väldigt länge hade olika språk och traditioner. Mycket kontraster.

Det som jag fastnade för här är hur levande kulturen är. Men även att folk vågar stå för sina åsikter på ett annat sätt, protestera, inte söka konsensus osv.
Sen är det ett av de bästa länderna om du gillar sport, finns galet med valmöjligheter.

Finns självklart saker jag stör mig på när det kommer till fransmän och hur ineffektiva de är rent generellt 😁
Det stämmer nog, varje gång jag varit i Paris så har de protesterats mot något. Sist var det en sittprotest som typ blev som en stor fest på kvällarna.

Sen måste sägas igen, snygga killar, sexigt språk!!
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-10, 20:36   #55
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Det stämmer nog, varje gång jag varit i Paris så har de protesterats mot något. Sist var det en sittprotest som typ blev som en stor fest på kvällarna.

Sen måste sägas igen, snygga killar, sexigt språk!!
Är dom inte rätt taniga ?
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-10, 20:56   #56
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Citat:
Ursprungligen postat av Leeee Visa inlägg
Är dom inte rätt taniga ?
De tenderar att vara det. Men sen är också uthållighetssporter som löpning, cykling, skidåkning dominanta också.

Finns ju ett antal miljoner fransmän däremot så du hittar ju en stor blandning av utseende.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-17, 18:31   #57
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Nä fy. Tackar vet jag norrland och nordnorge - inte en käft bara fisk och annan natur. Perfekt.
+1
Och norskor. Så ödmjuka, sportiga, snygga, asså fyfan, varför bor jag på ett ställe där bara "drinkluder" finns när det finns "hurtignorskor"?!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-17, 18:33   #58
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Dagens goding. Jag har en kollega som har samma namn, men vi stavar en bokstav olika. Vilket alla andra inte har koll på, så vi får massor med möteskallelser osv felaktigt skickade och måste dela mellan varandra.

Humor när jag fick en Tindermatchning idag med en asiatisk tjej jag tyckte var väldigt bekant. Riktigt snygg för övrigt. Givetvis var det hans fru.

Denna blir ju go att reda ut. Fördelen är att hon behöver ju bara ändra en bokstav i namnet om hon gifter om sig, heh.... jösses.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-17, 19:24   #59
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Jag skulle aldrig använda ordet luder som epitet på tjejer, och jag håller absolut med att om att norrmän känns mer frilufsiga och hurtiga överlag. Men de få norskor jag har känt i mitt liv, de har verkligen inte spottat i glaset.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-17, 19:32   #60
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Jag skulle aldrig använda ordet luder som epitet på tjejer, och jag håller absolut med att om att norrmän känns mer frilufsiga och hurtiga överlag. Men de få norskor jag har känt i mitt liv, de har verkligen inte spottat i glaset.
därav inom citattecken, men det kanske inte framgick att de fanns. Borde ha använt kaniner istället.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)