Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-07-24, 22:12   #5041
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
#1

Vaknade 05 imorse av mig värmen, så bestämde mig för att följa med ut och cykla med friskis gänget vid 06.

Blev en runda på 50 km, snittfart 27,5 km/h + en vurpa inkluderad. Inte jag dock. Gubben bakom mig blev bländad av solen, körde in i mitt däck och vurpade rakt ned i diket. Sjukt. Tror han bröt armen och fick en spricka i revbenen. Vi fick tillkalla ambulans. Lite läbbigt.

Cyklingen följdes av lite bålträning.
__________________________________________________ _________

#2

Rygg & biceps

Marklyft: 5x4 (+1 set)

20x10
60x5
100x3
120x1
130x1

142,5x4 @9
142,5x4
142,5x4 @8
142,5x4
142,5x4 @9
130x11 (+1 rep pr) + 5/5 (rest-pause)

Pull-ups: Valkar i hela händerna, klen.

kv + 10kg x3+2
kv + 10kg x3+2
kv + 10kg x4+1
kv + 10kg x4+1
kv x 6 +4 + hold till fail

Latsdrag: 60s vila

54x10
54x10
54x10
54x10
54x10

Bent over row: 60s vila

60x10
60x10 omvänt grepp
60x10
60x10 omvänt grepp
60x10

Db-row:

35x10
35x10
35x10
35x10
35x10

Pullovers: 45s vila

41x10
45x10
50x10
45x10
41x10

2 set omvända lat-pulldowns (2x10+15 reps)
2 set maskinrodd (2x10+15 reps)

Curls, drag haka, omvända flies

Kommentar:

Blir alltid så jävla trött av att cykla tidigt på morgonen. Verkligen inte min att vara uppe så tidigt. Marken kändes tung. Greppet svek vid pull-ups. Allt rätt tungt. Matade på med volym efter bah.

Fortfarande en stor vätskeansamling runt midjan, ser helt sjukt märkligt ut. +4-5kg kroppsvikt också. Vet ej varför. Ödem?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 12:44   #5042
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Senaste blodtester visar typ samma kassa värden av testo/fritt testo/prolaktin och högre gränserna av kortison i blodet.

Inte ens 1 nmol/L Testo i blodet. Låg på 0,9 nu.

Alla på endo-mottagningen är som stora frågetecken om vad de ska göra eftersom läkaren -> semester och provsvar från karolinska dröjer extra länge.

Uhhh Pls help




Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 12:48   #5043
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Killgissning: är mer fett? För lite fett pajar väl hormonbalansen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 13:17   #5044
Don H
Gammal Farbror
 
Don Hs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Mogadonien
Inlägg: 506
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Killgissning: är mer fett? För lite fett pajar väl hormonbalansen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
+1, ät mer fett och skippa deff käk ett tag
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle40 Visa inlägg
King Grub. Din lilla hjärna är så förvirrad av alla ovetenskapliga studier, och lekmannastudier du tittat på att du inte längre förstår den enklaste logik.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Du får väl svara på dina egna jävla frågor om du ska grina över svaren du får.
Don H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 13:33   #5045
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Att du tränar/har tränat brutalt mycket (60-80 veckoset (per muskelgrupp) styrketräning + dubbelpass med lyftning, kardio, crossfit) och hållit dig på <10% kroppsfett väldigt länge måste påverka testonivåerna också?

Har du berättat hur mycket du tränar för läkarna, ärligt? Har för mig du skrev du gjort det i testotråden och de sade det inte påverkar?
Tycker det låter väldigt konstigt - kvinnors mens uteblir vid låg fettprocent och mycket träning. Totalsabbar hormonerna. Så måste ju påverka hormonerna på män också, vilket därefter påverkar testosteronet(?).

När du postade några jämförelsebilder för 2-3 år sedan hade du lite högre fettprocent. Nu väger du lika mycket men lägre fettprocent(?) (recompat - bra jobbat!) men känns som denna recomp ihop med träningsmängden kan vara (en del av) boven. Vad är annars; gener, anorexitiden och lågt fettintag?


Fråga läkarna om extrem träningsmängd ihop med låg kroppsfettprocent kan påverka. Och säg att du långsamt över år stått still i vikt(?) men lagt på dig muskler och förlorat fett (sänkt din fettprocent över tid).

Vore intressant att se om testonivåerna förbättras om du sänkt träningsmängden och gått upp några procentenheter i kroppsfett. Hade det inte gjort det hade väl alla bodybuilders sprungit runt på <5% kroppsfett året om? :P
Fan. Nu när jag skriver minns jag att styrkelabbet pratade om någon som gjort en fiaskodeff och sabbat sina testonivåer totalt(?).

Senast redigerad av 1x0 den 2018-07-27 klockan 13:38.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 15:16   #5046
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Killgissning: är mer fett? För lite fett pajar väl hormonbalansen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Citat:
Ursprungligen postat av Don H Visa inlägg
+1, ät mer fett och skippa deff käk ett tag
Detta är en ändring jag har gjort sedan länge, spelar ingen roll. Även haft refeed/skitdagar där jag tredubblat fettintaget i form av glass, mandeltårta och skit.

Handlar inte om det. Äter tillräckligt för min KV.

Det konstaterar läkarna med.

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Att du tränar/har tränat brutalt mycket (60-80 veckoset (per muskelgrupp) styrketräning + dubbelpass med lyftning, kardio, crossfit) och hållit dig på <10% kroppsfett väldigt länge måste påverka testonivåerna också?

Har du berättat hur mycket du tränar för läkarna, ärligt? Har för mig du skrev du gjort det i testotråden och de sade det inte påverkar?
Tycker det låter väldigt konstigt - kvinnors mens uteblir vid låg fettprocent och mycket träning. Totalsabbar hormonerna. Så måste ju påverka hormonerna på män också, vilket därefter påverkar testosteronet(?).

När du postade några jämförelsebilder för 2-3 år sedan hade du lite högre fettprocent. Nu väger du lika mycket men lägre fettprocent(?) (recompat - bra jobbat!) men känns som denna recomp ihop med träningsmängden kan vara (en del av) boven. Vad är annars; gener, anorexitiden och lågt fettintag?


Fråga läkarna om extrem träningsmängd ihop med låg kroppsfettprocent kan påverka. Och säg att du långsamt över år stått still i vikt(?) men lagt på dig muskler och förlorat fett (sänkt din fettprocent över tid).

Vore intressant att se om testonivåerna förbättras om du sänkt träningsmängden och gått upp några procentenheter i kroppsfett. Hade det inte gjort det hade väl alla bodybuilders sprungit runt på <5% kroppsfett året om? :P
Fan. Nu när jag skriver minns jag att styrkelabbet pratade om någon som gjort en fiaskodeff och sabbat sina testonivåer totalt(?).
Pass -> Det påstås ju det motsatta, att låg % är mer anabolt än vice versa. Sen ang min träningsmängd vågar jag inte svara på. Jag förstår mig inte på det där riktigt.
_______________

Självklart, varför skulle jag ljuga? Klart det kan påverka men inte i den utsträckningen, testot kan sänkas, men det ska inte utebli helt.

Inte längre. Har lagt på mig märkvärt mycket fett/vätska på senaste månaderna. Inga resultat styrke/muskelmässigt. Gick helt plötsligt upp 5-6 kg vätska/fett efter en dålig kostdag (åt massa pizza-rester). Och Det har inte släppt än. Är inte i bra form nu, alls. Blev kallad för söt liten flicka på ICA senast idag.

Jag tränade hårdare och åt mindre under tyngdlyftningsperioden, var starkare och mer muskulös. Jag tror def. Från min självsvält-period.
_________________________

Jag vet inte. Eftersom det antagligen handlar om någon dysfunktion från hypofysen så tror jag inte att jag vill experimentera. Försöker bara hålla någon sorts normalnivå. Börjat tröstäta mat då och då för att må bättre psykiskt. Börjar bli en dålig vana.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 15:18   #5047
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Ingen träning idag. Mår riktigt dåligt

Kompenserar mitt dåliga välmående med mycket träning och/eller genom att äta har jag märkt. Jag orkar inte ändra mina vanor heller. Jävla skit.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 21:45   #5048
AriGold
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 53
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Ingen träning idag. Mår riktigt dåligt

Kompenserar mitt dåliga välmående med mycket träning och/eller genom att äta har jag märkt. Jag orkar inte ändra mina vanor heller. Jävla skit.
Du kanske har besvarat följande frågor innan men jag skulle vara intresserad av att veta (i) vad du känner att du får ut av att träna så pass mycket som du gör och (ii) vad du är rädd för ska hända ifall du drar ner på din träningsmängd?

Trevlig kväll,
AriGold
AriGold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 23:19   #5049
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Oye pendejo. Come Carne y agua con mantequila un mez. Prueba, te va a ayudar. Solo hagalo.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-28, 08:24   #5050
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Jag har inte skrivit på ett tag då du sist jag skrev något svarade med att jag börjar bli irriterande och att du tycker att jag misstolkar allt och söker fel i dina inlägg. Men, det gör jag absolut inte. Så jag säger vad jag sagt tidigare: nöj dig med 3-4 pass per vecka ett tag och fortsätt att äta minst lika mycket. Du har hela livet på dig att träna och att träna så enormt mycket du gjort det sista, det kan vara slitsamt som självaste fan på kroppen och till slut börjar både fysik och psyke protestera.

Ta hand om dig. Hoppas du finner en balans du mår bra av snarast!
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 19:33   #5051
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av AriGold Visa inlägg
Du kanske har besvarat följande frågor innan men jag skulle vara intresserad av att veta (i) vad du känner att du får ut av att träna så pass mycket som du gör och (ii) vad du är rädd för ska hända ifall du drar ner på din träningsmängd?

Trevlig kväll,
AriGold
Träning är livet, bästa jag vet. Känner ingen tillfredställelse av att träna mindre. Vill vara på motionärselit/toppnivå. Tröttnar på annat snabbt. Och just nu är träningen en räddning för att jag inte ska hamna i depressiva banor. Tyvärr reagerar jag genom att bli ganska manisk med saker när jag mår dåligt. Skulle säkert göra gott en period, men jag vet inte, tror det handlar mer om rutin numera. Vill göra något varje dag. Om jag kan.

Citat:
Ursprungligen postat av Bailah Visa inlägg
Oye pendejo. Come Carne y agua con mantequila un mez. Prueba, te va a ayudar. Solo hagalo.
Vill ha mina frukt och grönsaker!

Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Jag har inte skrivit på ett tag då du sist jag skrev något svarade med att jag börjar bli irriterande och att du tycker att jag misstolkar allt och söker fel i dina inlägg. Men, det gör jag absolut inte. Så jag säger vad jag sagt tidigare: nöj dig med 3-4 pass per vecka ett tag och fortsätt att äta minst lika mycket. Du har hela livet på dig att träna och att träna så enormt mycket du gjort det sista, det kan vara slitsamt som självaste fan på kroppen och till slut börjar både fysik och psyke protestera.

Ta hand om dig. Hoppas du finner en balans du mår bra av snarast!
Hur kan jag nöja mig med det? Särskilt om jag ska träna inför vättern / bygga muskler.

I get your point. Men jag vill träna hela livet, inte bara halva eller hit och dit. Hela.

Måste bara hitta den där jävla balansen som jag aldrig gör. Träna-Vila etc. Blir alltid för mycket eller för lite.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 19:49   #5052
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Har inte uppdaterat så mycket, haft fullt upp och varit ganska sänkt. Känner mig väldigt bortprioriterad av vården just nu och haft riktiga skitdagar igår och idag.


Vi tar det från Fredag - 27/07/18:

Tog totalvila p.g.a började supertidigt och fick inte så mycket sömn, detta gör mig extremt sliten. Bröt dessutom ihop efter jobbet eftersom läkaren aldrig ringde. Tröståt på kvällen, inga jättemängder men en del. Ryggträning och cykling utebliven, sov i soffan.

Lördag - 28/07/18:

Back on track - Intensiv morgonträning = Marklyft, pull-ups, biceps och triceps sedan jobb 11:30-17. Efter det drog jag på konsert med min storebror som jag inte träffat på några veckor då han och morsan tjafsade och han drog hemifrån. Han bor nog med sin flickvän ett tag till. Anyway, trevlig kväll, träffade klasskompisar/övriga, åt nepalesiska dumplings, njöt av bra musik.

Söndag- 29/07/18

Cykeltur på FM innan regnet och åska/dunder hann dra över hela ön. Gick bra, skön runda. Benträning på EM innan jobb 18-23:15. Första veckan jag faktiskt kunde utföra två kloka benpass pga cystorna. Tror det var för att jag drog ner lite intensitet från benträningen i onsdags.

Måndag - 30/07/18

Morgonträning - press - Innan jobb 11:30-18.00. Gick bra, klarade 6x4 i bänken på 72,5kg.

Kaos på jobbet p.g.a. strömavbrott, butiken fick stängas flertalet gånger, vi hade mer folk än vad som hade varit under hela sommaren med en icke-fungerande självscannings-sektion. Extrem stress, press, värme, skrik och panik.

Kvällsträning - Först en timme för att köra klart axlar/triceps, sedan en cykeltur. Glömde telefonen på gymmet, och gymmet stängde - tänkte dra en kortare runda ändå (klockan var strax innan 20.00). Framdäcket var inte helt pumpat, drog i lite med handpumpen och kilade iväg.

Ca 2,5 mil från stan så ploppar ventilen ur och flög åt helvete. Där står jag, ingen i närheten, ingen telefon, började bli mörkt. Fan. Kom som tur var förbi ett par som jag kunde låna telefonen ifrån. Blev upphämtad 22:15 av min far.

Kom hem, åt, klockan var sent, jag var inte säker på när jag började dagen efter. Måste hitta telefonen. Fan.

Som gräddet på moset så hade inte läkaren ringt idag heller, trots att jag hade fått en akut-telefontid.

Tisdag - 31/07/18

Upp och hoppa med alldeles för lite sömn i kroppen och en trasig cykel. Hitta telefonen på gymmet - stressa till jobbet för att sedan inse att jag började lite senare än jag trodde - Jävla skit - Riktigt trött och hängig, orkade inte vara trevlig mot kunder ens. Två timmar innan avgång så var jag tvungen att be en kassaledare att skicka hem mig. Bröt ihop, berättade om vad som hände mig just nu och fick gå hem. Får ledigt i tre dagar.

Kom hem, åt, somnade, gick upp, drog i mig koffeinintag nr 45665849 för dagen och försökte träna lite på gymmet. Fick lite drag gjort iallafall, inget märkvärdigt, inget crossshit, utan vanlig styrketräning.

Och nu är jag här, däckad, med en icke-fungerande cykel, en läkare som fortfarande inte hört av sig trots att vi bokade en till tid imorse.

Det går inte så bra nu.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 21:07   #5053
AriGold
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 53
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Träning är livet, bästa jag vet. Känner ingen tillfredställelse av att träna mindre. Vill vara på motionärselit/toppnivå. Tröttnar på annat snabbt. Och just nu är träningen en räddning för att jag inte ska hamna i depressiva banor. Tyvärr reagerar jag genom att bli ganska manisk med saker när jag mår dåligt. Skulle säkert göra gott en period, men jag vet inte, tror det handlar mer om rutin numera. Vill göra något varje dag. Om jag kan.
Hallåj igen!

Med all respekt för din kärlek till träning. Att vi alla mår bra av att träna är sedan gammalt. Det jag undrar är hur dåligt du mår om du inte skulle träna? En "normal människa" skulle säkerligen känna sig lite hängigare och omotiverad men i ditt fall verkar det som att du skulle må riktigt kasst. Därav är det förståeligt att du väljer att träna väldigt mycket. Risken är ju dock att förhållandet med träningen blir destruktivt. Någon som exempelvis missbrukar narkotika mår ju ofta också extremt dåligt utan sin dagliga dos och fortsätter därför att ta droger för att må lite bättre (men ändå aldrig riktigt bra).

Som jag ser det har du egentligen två alternativ. Antingen fortsätter du som gör just nu men då kommer det också krävas väldigt mycket av dig beträffande kunskap om träning och näringslära. Uppenbarligen verkar det ju i nuläget inte fungera särskilt bra.

Det andra alternativet är att du drar ner på din träningsmängd och börjar hantera varför du mår kass de dagar du inte kör ett stenhårt pass. Att gå och prata med någon kan vara ett bra stöd och i många fall högst nödvändigt. Har själv gjort det och skäms inte överhuvudtaget. Beträffande mina besvär var jag till en början fast övertygad om att jag skulle "klara det själv" och berövade mig flera månader i onödan.

Du förtjänar att må bra oavsett om du lyfter tungt eller inte, tro aldrig något annat. Ta en rejäl funderare över om du lever det liv du vill leva idag. En förändring är enklare än du tror.

Trevlig kväll!
AriGold

Senast redigerad av AriGold den 2018-07-31 klockan 21:16.
AriGold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-01, 00:18   #5054
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Ring ner mottagningen tills du får prata med någon, det brukar alltid funka för mig
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-01, 15:13   #5055
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Läkaren ringde i em. Fantastiskt.

Prover/MR visade en normal hypofys och att mina HL-värden (?) stabiliserats. Kommer ej få påbörjad behandling för att de vill se att kroppen börjar producera T själv. Faktum kvarstår dock att mitt T är lågt som as och att min *** inte fungerat på 1 1/2 år.

Detta innebär också att jag kommer få gå runt och må som en påse skit. Nu när jag har gått runt i full förhoppning om en påbörjad behandling, eftersom det var det första hon nämnde vid besöket.

Jag känner för att ge upp. Det känns inte värt att satsa på någonting längre, så jag tackar för mig.

Ha det bra, tack för ert stöd här på forumet allihopa. För er som följt min resa - Uppskattar er!

Ozziking, out.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)