Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-08-06, 17:53   #421
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
2013-08-06 Athena Gym

Militärpress: 3*50kg 2*60kg 2*70kg 2*80kg (ostrikt) 3*60kg 3*50kg
Sidlyft hantlar: 10*10kg 3*10*12,5kg 10*10kg
Shrugs: 3*10*30kg
Pushdown: 3*20*50kg
Bred upprätt rodd (enkeltrissa): 3*20*40kg
Lite vadpress på varierande vikter, runt 7 set.

Mental och fysisk status i botten idag av diverse olika anledningar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-11, 22:09   #422
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Inte funnits möjligheter att träna mycket den här veckan men idag slank jag in på World Class i Linköping och körde ett pliktskyldigt diskopass. Började med lite benpress och sedan blev det mest armar, mycket nautilusmaskiner eftersom jag gillar dem. När det mesta av ens träning vanligtvis bedrivs med skivstång är det ganska skönt att maskinpumpa lite ibland.

Förkyld har man blivit också men det är på väg att avta och nästa vecka är jag hemma och kan träna som vanligt igen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-18, 00:05   #423
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Tränade igår men hade inte energi att köra ett riktigt pass så det blev lite saker jag inte brukar göra.

Klusterset:

A1 Styrkevändning: 5*50kg 5*60kg 3*70kg 3*80kg
A2 Pendlay rodd: 5*50kg 5*60kg 3*70kg 3*80kg
A3 Marklyft: 5*50kg 5*60kg 3*70kg 3*80kg

Superset:

B1 Ryckdrag: 2*5*80kg
B2 Raka marklyft: 2*5*80kg

Shrugs i maskin: 3*20*120kg (osäker på vikt)

Dragcurl (bara för att det var en tråd om det): 10*30kg 10*40kg 10*40kg

Hammercurl: 5*15kg 5*20kg 5*25kg 5*30kg

Facepull: 2*10*60kg 10*70kg

TRX Fallouts: 3*10*KV

Roddmaskin: 10*fullmag

Ska försöka träna imorgon också, om jag ids. Mycket är blytungt i livet just nu så träningen hamnar lite efter, försöker dock hinna och orka eftersom det är terapeutiskt att träna. Nu är jag av med förkylningen i alla fall.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-18, 22:24   #424
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Blev ett kort pass idag.

Militärpress, 5/5 tempo: 5*40kg 3*50kg 3*3*60kg
Explosiv militärpress: 3*3*40kg
Pushdown (enkeltrissa): 15*25kg 10*32,5kg 8*40kg 6*50kg 20*25kg
Sidolyft hantlar: 10*10kg 10*12kg 10*14kg 8*18kg 10*10kg
Upprätt rodd i CC (enkeltrissa): 10*40kg 10*45kg 10*50kg
Pullover i CC (enkeltrissa): 10*20kg 2*10*25kg
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-01, 11:55   #425
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Den senaste tiden har det inte blivit mycket träning, jag har gjort något enstaka pass. Jag tror att jag böjde lite på 110kg och gjorde 8*65kg i militärpress. Anledningen till att jag har tränat dåligt är att min käre far nyligen gick bort efter en tids sjukdom. Just nu är jag ledig för att vara med min familj i Linköping. Jag ska skaffa ett 10-kort imorgon för att komma igång lite med lyftandet igen. Att träna är som jag tidigare nämnde bra terapi för mig, så det ska bli skönt att ta tag i den biten igen.

Förövrigt har jag börjat löpträna. Jag fick ett infall och köpte löparskor i onsdags och sedan dess har det blivit 3 rundor och förmodligen blir det ännu en idag. Jag kör med Merrells barfotaskor, närmare bestämt ett par Trail Glove som har något grövre sula och jag är mycket nöjd med dem. Jag har haft knäproblem hela livet och därför har jag varit skeptisk till just löpning, om jag fick ont när jag var en fotbollsspelare på knappt 70kg lär det ju knappast vara skonsammare nu när jag är en gubbe på 90kg. Då mindes jag att när jag tränade kung fu hade jag inte ont i knäna alls och då sprang vi mycket barfota på trägolv, så det kanske finns ett sammanhang där. Än så länge har jag inte ont i knäna så framfotalöpning kanske är min grej. Däremot har jag brutalt ont i vaderna men det ser jag som positivt, kanske de små rackarna växer lite av detta?

Jag har sprungit med hunden så jag har ingen större koll på hur långt, men det är nog bara ett par km än så länge. Jag är faktiskt förvånad att jag klarar att springa över en kvart utan att det blir alltför jobbigt, jag som inte har tagit ett seriöst löpsteg på år och dagar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-02, 08:10   #426
inter
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 392
Mycket tråkigt att höra, du har mina sympatier. Som du säger är träning ett bra sätt att rensa skallen, jag har själv använt mig av det under tuffare perioder i livet. Ta hand om dig nu, så ses vi kanske på gymmet framöver.
inter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-02, 20:32   #427
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Citat:
Ursprungligen postat av inter Visa inlägg
Mycket tråkigt att höra, du har mina sympatier. Som du säger är träning ett bra sätt att rensa skallen, jag har själv använt mig av det under tuffare perioder i livet. Ta hand om dig nu, så ses vi kanske på gymmet framöver.
Tack kompis! Det gör vi nog.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-02, 20:37   #428
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Mätte upp sträckan jag sprang igår till precis 3km, då blir målet att springa 5km innan veckan är slut. Det borde gå bra, jag hade mycket i reserv sist.

Idag har jag bara styrketränat.

Pausböj 7ct: 3*50kg 3*60kg 3*70kg 3*80kg 3*90kg
Stångrodd (långt framåtlutad): 10*60kg 10*70kg 10*80kg 8*90kg
Marklyft: 5*70kg 5*80kg 5*110kg 5*140kg 5*160kg
Omvänd rodd i TRX: 3*10*KV
TRX Fallouts (magövning): 2*10*KV och 10st med en kätting jag inte vet vad väger.
Hantelcurl: 5*10kg 10*17,5kg 7*22,5kg
Ryggresningar: 10*KV 2*10*30kg
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 20:04   #429
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Lätt axlar/tricepspass idag följt av lite löpning.

Militärpress (5/5 tempo): 5*40kg 5*50kg 3*4*60kg
Pushdown: 10*50kg 10*60kg 10*70kg 10*80kg 8*90kg 6*100kg
Upprätt rodd med brett grepp: 12*40kg 12*50kg 12*60kg 2*10*60kg
Enarms frenchpress med hantel: 3*10*15kg
Sidolyft i maskin: 10*10kg 2*10*20kg (tung jävla friviktsmaskin...)

Löpning, 2km på 12:50. Helt sjukt att jag sprang samma sträcka på under 7 minuter som tonåring. :/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-04, 19:39   #430
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Idag blev det 5km löpning, tog över en halvtimme men det får väl anses ok ändå med tanke på att jag nyss har börjat springa. Ska nog få ned det mot 20min så småningom.

Tänkte lägga mycket krut på löpning i någon månad för att få upp det till en bra nivå, sedan blir det nog mera sällan eftersom styrka trots allt är mitt primära mål.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-30, 13:08   #431
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Har varit lite blandad kompott sedan sist, ett par veckor med rätt dålig träning följt av en vecka med ovanligt mycket träning. Nu har jag tränat sju styrkepass och två löpturer på sju dagar följt av vilodag igår. Styrketräningen har hållits till lätta halvkroppspass och löpningen har varit en runda på 3km samt ett intervallpass som blev lite längre.

Har inte kört bakböj alls utan håller på med frontböj ett tag. Väntar nya böjskor och lite annat godis från Strengthshop.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 00:46   #432
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Kanske är läge för en liten statusuppdatering...

Ljumsken är typ bra nu, däremot krånglar någon höftböjare lite. Tydligen fick den en smäll också. Det gick sannolikt till som så att när adduktorn pajade säckade jag ihop och satte mig djupare än jag egentligen hade rörlighet för och det klarade inte höftböjaren. Detta var dock mycket lindrigare än adduktorn så jag märkte inte det förren det andra var mycket bättre, och eftersom jag inte märkte något så rehabade jag ju inte den skadan i början och därför har den varit jävligt segläkt. Nu är det nog mest bara lite stel ärrvävnad som jag behöver mjuka upp, långa utfall med tyngden på bakre benet tycks funka rätt bra. Kanske skulle försöka få komma till någon som hjälper mig med massage också, eller kanske ultraljud eller något.

Jag skriver inte upp min träning längre eftersom jag tycker den är rätt tråkig att skriva om. Mest lätta vikter och massa set ofta i basövningarna och standard byggarträning i resten. Jag har börjat välja ut en övning och köra varje pass. Lätta vikter (ofta runt 60% av max), 6-10 set om 3-5 reps. Försöker landa på cirkus 30 reps totalt. Det funkade skitbra i marken, fick tillbaka styrkan riktigt fort utan att egentligen träna över 150kg. Första gången jag drog tungt gick 210kg utan bälte upp så lätt att jag blev lite snopen, det är ju trots allt bara 30kg under mitt pers (med bälte).

Just nu kör jag likadant i frontböj för att testa om det funkar lika bra där. Jag har alltid varit oduglig på frontisar så jag tänkte försöka bli lite bättre på det innan jag börjar med bakböj igen. Rörligheten har blivit sjukt mycket bättre sedan jag började med högfrekvent frontböj. Nyligen har jag även börjat lägga till några set frontböj med långsamt tempo, hoppas det ska lära mig att positionera mig under stången bättre istället för att bryta upp den när det blir tungt.

Går även på diet just nu, de senaste tre veckorna har jag gått ned ett par kg, tappat 3cm runt midjan och ökat 0,5cm runt överarmarna så det verkar gå bra! Tycker inte det är helt överraskande dock, jag skärper träningen när jag bantar så bättre träning, mer protein och förmodligen även bättre näringstiming gör väl sitt så här i början. Sen är det även så att jag för en gångs skull har kunnat träna biceps rätt hårt, det kan jag sällan pga inflammationer så de växte väl lite i ren förskräckelse.

Någon vänlig moderator får gärna flytta den här tråden bort från tävlingsdelen, jag lär inte börja med sådant igen på ett tag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 08:48   #433
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Kul att se lite livstecken här. Det verkar ju som att det går framåt också
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 22:31   #434
Vivaldi
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 299
Bra pass och brutal deff, keep it going !
Vivaldi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-14, 18:55   #435
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Kul att se lite livstecken här. Det verkar ju som att det går framåt också
Känns knappt som jag har styrfart framåt ibland men ja, det går ju i alla fall framåt!

Citat:
Ursprungligen postat av Vivaldi Visa inlägg
Bra pass och brutal deff, keep it going !
Är du säker på att du skrev i rätt journal nu? "Brutal deff" känns lite malplacerat, jag har nyss börjat banta och är fortfarande sambofet (och jag har inte ens någon sambo).

Tack ska du ha i alla fall!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)