Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2003-04-15, 13:36   #1
CreaTioN
Registered User
 
CreaTioNs avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 19
Arggg.. Kolla hit!

Satt och läste lite om fettförbränning på nätet och så hittade jag länken nedan.

Länk: http://www.lamuscle.com/docs/archive...les/arc26.php3

# Jag joggar 2 gånger i veckan ca 30 min, men där står ju

"For any aerobic exercise to be effective, you need to do it over 20 minutes and you need to be in your THR. Remember, you won't even tap into fat reserves the first 20 minutes. So if you are one of those people who just jump on the bike for 20 minutes thinking you have burnt fat, THINK AGAIN!"

De rekommenderar att man skall t.ex. gå i rak takt i ca en 1h 5-6 ggr i veckan.

Är det så?


# Sedan att man inte får äta några kolhydrater efter kl 17.00?

Tacksam för svar!
CreaTioN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-04-15, 13:51   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Det stämmer att för att den huvudsakliga energikällan skall vara fett skall du inte köra för intensivt, utan långa lågintensiva pass är bäst. Kör du korta men stenhårda intervallpass bränner du mest kolhydrater under själva passet, men du får en efterförbränning som höjer ämnesomsättningen efter själva passet. Personligen tycker jag korta HIIT cardiopass fungerar bäst. Sparar tid också.

Får och får äta kolhydrater efter 17:00... är fel. Det är klart du får. Du kanske inte skall lassa in en rejäl portion pasta direkt innan du hoppar ner i sängen, men det räcker med att låta bli eller endast äta lite grann kolisar på sista målet innan du går och lägger dig.

Skall du köra ett intensivt morgonpass dagen därpå är det nästan ett måste med kolhydrater på kvällen.

Sedan är det totala energiintaget under dagen viktigast: du måste ligga på kaloriunderskott för att gå ner. Gör du det går du ner, oavsett när du äter eller tränar.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)