Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-16, 01:05   #61
Kål
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 171
Pizza.

Nu vet jag redan att jag sköter min träning långt mycket sämre än många här på kolozzeum men jag trivs bra med det. Någon gång i veckan när jag blir sugen på något speciellt (oftast pizza) går jag hela dagen utan någonting alls att äta, drar till pizzerian och säger att min pizza ska vara färdig om en timme på pricken. Sedan går jag och tränar och på vägen hem plockar jag med min pizza, duschar på 30 sekunder och sjunker sedan ned i soffan och äter mig så jävla sprängmätt.

Ungefär 90 % av alla dagar det här året har proteinintaget legat mellan 70-100g om dagen (jag väger 75kg) men fan vad jag mår bra av att slippa äta klister (kvarg) på morgonen.
Kål är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-16, 14:59   #62
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Kål Visa inlägg
Pizza.

Nu vet jag redan att jag sköter min träning långt mycket sämre än många här på kolozzeum men jag trivs bra med det. Någon gång i veckan när jag blir sugen på något speciellt (oftast pizza) går jag hela dagen utan någonting alls att äta, drar till pizzerian och säger att min pizza ska vara färdig om en timme på pricken. Sedan går jag och tränar och på vägen hem plockar jag med min pizza, duschar på 30 sekunder och sjunker sedan ned i soffan och äter mig så jävla sprängmätt.

Ungefär 90 % av alla dagar det här året har proteinintaget legat mellan 70-100g om dagen (jag väger 75kg) men fan vad jag mår bra av att slippa äta klister (kvarg) på morgonen.
Finns det inget mellanting för dig? Antingen pizza eller kvarg?
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-16, 16:26   #63
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Kokta grönsaker, popcorn, proteinpudding.

Allt ovanstående ger stora volymer till få kcal.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-16, 20:08   #64
Kål
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 171
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Finns det inget mellanting för dig? Antingen pizza eller kvarg?
Jo, så klart men jag tänker inte på annat än kalorier. T.ex. köttfärs äter jag ju ofta men det gör mig ingenting om det är falukorv och makaroner eller köttfärs .
Kål är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-16, 22:27   #65
AEB
Registered User
 
AEBs avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: New York
Inlägg: 391
Citat:
Ursprungligen postat av Doolie Visa inlägg
Tjena!

Som titeln alltså, själv är de fun light, kvarg, cola zero, stevia och nollkalorinudlar!


Dela med er av era saker
Celsius Cola helt klart! Sen får vi ju inte missa Whey fx blåbär, oslagbar!!! Sen har Lean Body Life Style hjälp mycket också, tack gud för honom alltså, jävla geni!

http://www.youtube.com/watch?v=Lg_A9...ure=plpp_video

Senast redigerad av AEB den 2012-05-16 klockan 22:28.
AEB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-16, 22:31   #66
Awesomeous Prime
Registered User
 
Awesomeous Primes avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 263
mysig post-WO badkarsfylla på lördagar!
Awesomeous Prime är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-17, 10:19   #67
MejjA
Registered User
 
MejjAs avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 209
Pepsi Max, Glocken Gold ice tea (7kcal/100ml), Caseinprotein(fluff och pudding), kvarg, kött, ägg, grönsaker och mirakelnudlar. Keeps me going
MejjA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-17, 20:17   #68
iPad
chasing the dream
 
iPads avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Ort: Västervik
Inlägg: 558
Hur mår tänderna egentligen efter några månaders lightläskdrickande? Dricker själv dagligen 2-3 burkar under viktnedgång.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
iPad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 05:52   #69
StrangeKraem
Registered User
 
StrangeKraems avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Linköping
Inlägg: 148
En burk kesella lätt, blanda i en tesked canderel och ha över en handfull blåbär & hallon! Har man kalorier över så kan man smula ner ett digestivekex eller två i botten av skålen, blir som en upptinad cheesecake.
Byter ut det mot ett mellanmål dom dagar jag känner att jag har ett munchies-behov eller om jag bara vill "lyxa" till det lite, nomnom!
StrangeKraem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 05:55   #70
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av iPad Visa inlägg
Hur mår tänderna egentligen efter några månaders lightläskdrickande? Dricker själv dagligen 2-3 burkar under viktnedgång.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Säkert märkbart sämre än de hade gjort om man bara druckit vatten. Inte p.g.a. karies förstås eftersom det inte finns några sockerarter att mumsa på, men p.g.a. erosionsskador av den sura drycken. Tips från min tandläkarflickvän: drick med sugrör och håll läsken borta från tänderna.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 07:04   #71
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Säkert märkbart sämre än de hade gjort om man bara druckit vatten. Inte p.g.a. karies förstås eftersom det inte finns några sockerarter att mumsa på, men p.g.a. erosionsskador av den sura drycken. Tips från min tandläkarflickvän: drick med sugrör och håll läsken borta från tänderna.
Jag har faktiskt köpt sugrör för att skona tänderna men upplever inte min Cola Zero som lika god med sugrör och det blir ännu värre med Pepsi Max. Eller så är det bara mig det är fel på.
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 07:08   #72
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Jag har faktiskt köpt sugrör för att skona tänderna men upplever inte min Cola Zero som lika god med sugrör och det blir ännu värre med Pepsi Max. Eller så är det bara mig det är fel på.
Jag lyssnar inte på min sambo Stora klunkar, stora mängder och stor frekvens är det som gäller. Ingen återhämtning för emaljen var'e här!
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 08:47   #73
Bluesparv
Registered User
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 1 257
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Jag lyssnar inte på min sambo Stora klunkar, stora mängder och stor frekvens är det som gäller. Ingen återhämtning för emaljen var'e här!
Fast det måste väl vara bättre än små klunkar oftare, förutsatt att samma mängd gäller?
__________________
Kramkalas i min lägenhet, alla är välkomna!


http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=148544<--- En Bluesparvs bekännelse
Bluesparv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 11:14   #74
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Bluesparv Visa inlägg
Fast det måste väl vara bättre än små klunkar oftare, förutsatt att samma mängd gäller?
Det var det jag menade med stor frekvens. Jag dricker inte bara mycket, jag dricker ofta.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 13:02   #75
Depzon
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 904
Portioner som enbart består av grönsaker i 15 kcal-nivån. Knapra på morot och selleri.
__________________
60 reps om dan gör kroppen dramatisk
208 reps om dan med slumpmässig muskelgrupp gör kroppen sporadisk
Depzon är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)