Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-05-07, 14:15   #10156
Goldman Sachs
Registered User
 
Goldman Sachss avatar
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av Yxel Visa inlägg
Skit i magen och kötta på med styrketräning (och kondition), gå upp i intaget tills du hittar en nivå du kan hantera och utvärdera efter sommaren. Så skulle jag ha gjort.
Snedsteg gör vi alla, jag planerar ett gigantiskt snedsteg nästa helg, det vattnas i munnen vid tanken på allt jag ska äta. Bara magen pallar, den kan vara lite kinkig efter hård deff när den plötsligt ska hantera kilovis med mat.
Ja jag ycker det blir för mycket träning nu, så kommer nog försöka skära ner på cardion som jag tröttnat lite på och köra samma kost så får vi väl se. Ja snedsteg tror jag behövs Nu var jag dum och lade gårdagens "snedsteg" på godis och glass istället för riktigt onyttig mat som jag egentligen "cravar" efter mer, men jaja, får bli idag

Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Jag tycker du bara ska fortsätta träna styrka och/ ev kondition, och bygga muskler, på lätt underskott eller balans.

Som det ser ut verkar du inte ha några jättemängder muskler, så jag hade satsat mest på det för att inte bli allt för tunn, och låta magen ta sin tid att försvinna när du har lite mer muskler.

Nedersta delen av magen är besvärlig för dom flesta
Ok! Jag tycker det låter vettigt likaså. Är lite rädd att jag ska gå upp i vikt snabbt när jag börjar dra ner på cardion, eftersom det först lägger sig på magen så ser jag väldigt smalfet ut också. Kör jag t-shirt idag så har jag en bula där magen är Men får väl köra en vecka i taget och utvärdera.

Ja förbannade nedre delen av magen . Men tror ni att det är fett och inte lös hud som är problemet?
Goldman Sachs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 14:42   #10157
Ricken13
Registered User
 
Ricken13s avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Bortanför åkern
Inlägg: 175
Citat:
Ursprungligen postat av Goldman Sachs Visa inlägg
Ja jag ycker det blir för mycket träning nu, så kommer nog försöka skära ner på cardion som jag tröttnat lite på och köra samma kost så får vi väl se. Ja snedsteg tror jag behövs Nu var jag dum och lade gårdagens "snedsteg" på godis och glass istället för riktigt onyttig mat som jag egentligen "cravar" efter mer, men jaja, får bli idag







Ok! Jag tycker det låter vettigt likaså. Är lite rädd att jag ska gå upp i vikt snabbt när jag börjar dra ner på cardion, eftersom det först lägger sig på magen så ser jag väldigt smalfet ut också. Kör jag t-shirt idag så har jag en bula där magen är Men får väl köra en vecka i taget och utvärdera.



Ja förbannade nedre delen av magen . Men tror ni att det är fett och inte lös hud som är problemet?


Det är fett du har på magen men jag gissar att problemet är att du har för lite muskelmassa.
Om du väger 75kg idag med 10-12% kroppsfett så har du runt 8kg fett. Vilket är en bra nivå att ligga på. Det är förståeligt att du får kämpa för att göra dig av med mer fett.
Om du istället lägger om din träning för att bredda och tjocka på överkropp och ben så ska du se att alla hjärnspöken förvinner. Samma mängd fett på 80kg kropp ger då 10% kroppsfett.

Det låter väl som en roligare metod?
Ricken13 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 14:49   #10158
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Ricken13 Visa inlägg
Det är fett du har på magen men jag gissar att problemet är att du har för lite muskelmassa.
Om du väger 75kg idag med 10-12% kroppsfett så har du runt 8kg fett. Vilket är en bra nivå att ligga på. Det är förståeligt att du får kämpa för att göra dig av med mer fett.
Om du istället lägger om din träning för att bredda och tjocka på överkropp och ben så ska du se att alla hjärnspöken förvinner. Samma mängd fett på 80kg kropp ger då 10% kroppsfett.

Det låter väl som en roligare metod?
Varifrån har du fått siffran 10-12% fett? Jag tror det är betydligt mer med tanke på fettmängden och den inte så stora muskelmassan.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 14:52   #10159
Ricken13
Registered User
 
Ricken13s avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Bortanför åkern
Inlägg: 175
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Varifrån har du fått siffran 10-12% fett? Jag tror det är betydligt mer med tanke på fettmängden och den inte så stora muskelmassan.


Ja, vad tror du?
Jag drog den långt ur arslet såklart.

Det kallas för ett exempel...
Ricken13 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 14:58   #10160
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Ricken13 Visa inlägg
Ja, vad tror du?
Jag drog den långt ur arslet såklart.

Det kallas för ett exempel...
Och i samma inlägg skriver du "Det är förståeligt att du får kämpa för att göra dig av med mer fett." så jag antog att du syftade på GS.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 15:01   #10161
Ricken13
Registered User
 
Ricken13s avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Bortanför åkern
Inlägg: 175
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Och i samma inlägg skriver du "Det är förståeligt att du får kämpa för att göra dig av med mer fett." så jag antog att du syftade på GS.


Givetvis var det riktat till honom men det är inte så att jag jobbar med att bedöma folks fettprocent över internet så då drog jag ett nummer ur arslet.

Och ska vi prata klartext så är Goldman en räka som behöver lägga på sig muskler och inte ta bort mer fett. Det är min åsikt i allafall. Sen får väl var och en använda sina ideal för att utvärdera sitt nästa steg.
Ricken13 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 15:04   #10162
Goldman Sachs
Registered User
 
Goldman Sachss avatar
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av Ricken13 Visa inlägg
Det är fett du har på magen men jag gissar att problemet är att du har för lite muskelmassa.
Om du väger 75kg idag med 10-12% kroppsfett så har du runt 8kg fett. Vilket är en bra nivå att ligga på. Det är förståeligt att du får kämpa för att göra dig av med mer fett.
Om du istället lägger om din träning för att bredda och tjocka på överkropp och ben så ska du se att alla hjärnspöken förvinner. Samma mängd fett på 80kg kropp ger då 10% kroppsfett.

Det låter väl som en roligare metod?
Ja det låter roligare. Att lägga på sig muskelmassa utan att öka i fett är väl dock inte det lättaste, speciellt när man varit tjock sedan tidigare kan jag gissa, men det får bli nästa utmaning!

Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Varifrån har du fått siffran 10-12% fett? Jag tror det är betydligt mer med tanke på fettmängden och den inte så stora muskelmassan.
Vet att resultaten med största sannolikhet är helt fel, men gjorde ett sådant där kroppssammansättningstest när man står på en våg och håller i något som med ström försöker avgöra % fett och fick följande resultat:

Vikt: 76.6kg
Fettprocent: 5,4%
Muskelprocent: 46,8
Viceralt fett: 2

Bodybuildern *IRONI*
Goldman Sachs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 15:06   #10163
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Fettprocent: 5,4%
Yeah buddy!

xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 15:09   #10164
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Goldman Sachs Visa inlägg

Vet att resultaten med största sannolikhet är helt fel, men gjorde ett sådant där kroppssammansättningstest när man står på en våg och håller i något som med ström försöker avgöra % fett och fick följande resultat:

Vikt: 76.6kg
Fettprocent: 5,4%
Muskelprocent: 46,8
Viceralt fett: 2

Bodybuildern *IRONI*

Jag ligger på 78,3kg, 183cm, enligt en liknande våg ligger jag på ~18%, den är nog fel åt andra hållet...
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 22:30   #10165
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Citat:
Ursprungligen postat av Goldman Sachs Visa inlägg
Jag har nu kört cardio 7ggr/v där jag sprungit minst 1.5mil i 11km/h+ tempo varje dag OCH 3ggr/v lagt in extra 40min cykling).
Utöver detta har har jag 3ggr/v kört långa styrkepass med helkroppsupplägg.
Det är en ganska satsig träningsmängd på 1500 kcal. Med tanke på din historia borde du kanske äta lite mer? Jag tycker Ricken13 är rätt på det, du behöver mer massa skit i magen. På efterbilderna är ju det mesta ändå borta.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 05:33   #10166
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Vägde mig precis. Ned 0,3 kg sedan förra måndagen.
Totalt ned 3,2 kg på 4 veckor.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 05:36   #10167
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Citat:
Ursprungligen postat av Kräket Visa inlägg
Istället för ny tråd tänkte jag att jag kanske kan fråga i denna;

Vilka förändringar gör ni i eran träning när i påbörjar dieten? Mer/mindre set/reps? Annan split? E.t.c.?
Ingenting.

Tränar på som vanligt. I början av dieten brukar jag till och med bli starkare!

När det är som tyngst gäller det att knapra i sig koffein och kötta så gott det går.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 08:07   #10168
Depzon
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 904
Har vanligtvis kört 700-800 kcal underskott, men nu kört på -500. Det har gått bra, magrutorna är framme och jag lider inte av kosten. Däremot tycker jag det stått still i ett par, tre veckor. Nästan så man frestas att återgå till gamla hjulspår med stort kaloriunderskott, men jag vill kunna framhärda med -500. Tror det är mindre risk att spåra ur efter förrättat värv om man har haft måttligt underskott och inte behövt plågas.

Men det kanske är så att man alltid måste plågas om man ska bli ådrig och separerad.
__________________
60 reps om dan gör kroppen dramatisk
208 reps om dan med slumpmässig muskelgrupp gör kroppen sporadisk
Depzon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 08:38   #10169
Depzon
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 904
En sak jag aldrig riktigt förstått är det här med att behöva ta till extra knep mot slutet av en deff. Varför sätts kaloriunderskottet ur spel, menar folk? Ligger man på ett underskott så ska det väl banne mig fungera som det ska, för det här med ändrad ämnesomsättning är väl en kraftigt överskattad variabel?

Risken med att man inte vågar lita på sitt kaloriunderskott är också när man nått vägs ände och anser sig klar med deffandet. Då kommer man ju tänka "ja om jag inte gick ner mer med -500 kcal, så lär jag ju bli smällfet på +-0 kcal".
__________________
60 reps om dan gör kroppen dramatisk
208 reps om dan med slumpmässig muskelgrupp gör kroppen sporadisk

Senast redigerad av Depzon den 2017-05-08 klockan 08:39.
Depzon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 09:09   #10170
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Depzon Visa inlägg
En sak jag aldrig riktigt förstått är det här med att behöva ta till extra knep mot slutet av en deff. Varför sätts kaloriunderskottet ur spel, menar folk? Ligger man på ett underskott så ska det väl banne mig fungera som det ska, för det här med ändrad ämnesomsättning är väl en kraftigt överskattad variabel?

Risken med att man inte vågar lita på sitt kaloriunderskott är också när man nått vägs ände och anser sig klar med deffandet. Då kommer man ju tänka "ja om jag inte gick ner mer med -500 kcal, så lär jag ju bli smällfet på +-0 kcal".
Ligger du på underskott så kommer du gå ner i vikt över tid, gör man det inte så ligger man inte på underskott. Jag har skrivt om detta tidigare, och haft samma problem som dig. Det jag gjorde var att lägga till 200 kcal från fett till min diet, och så fortsatte nedgången. Diskussion finns ett par inlägg upp/någon sida bakåt.
Några (gamla) inlägg från King Grub på ämnet


http://www.kolozzeum.com/forum/showp...61&postcount=2
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...43&postcount=4
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)