Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-10-25, 10:11   #16
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Jag hade ockuperat några hundra hektar mark och deklarerat en självständig stat. Gärna någonstans i Bergslagen eller Dalarna där det finns många sjöar och man kan leva på mycket av vad naturen har att erbjuda. Skulle organisera ett litet samhälle, gärna med män erfarna av väpnade konflikter, till exempel flyktingar från Mellanöstern eller Somalia, som kan hjälpa till att försvara vårt lilla samhälle när tyrannerna knackar på dörren. Kanske sätta upp mycket solceller, så man får billig, hållbar el som sedan kan användas när jag sätter upp Skandinaviens fetaste kryptominingfarm, vilket i sin tur ger vår stat goda möjligheter till frihandel med omvärlden.

Det där skulle du kunna genomföra utom problem, finns så mycket billiga gårdar och hus i Bergslagen som nästans skänks bort. Finns även mycket somalier. Åk till Filipstad och värva.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-25, 10:19   #17
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
En rad omständigheter i år (bl.a. den bekanta pandemin vi befinner oss i) gjorde att jag sade upp mig i somras och det har verkligen höjt min livskvalitet med flera hundra procent. Mitt första uppdrag fick jag genom att ringa VD:n för en organisation som jag anser behövde mina tjänster, gav honom ett offer he couldn't refuse, och på den vägen är det. Jag hade nog inte insett innan exakt hur frustrerad jag faktiskt blir i stora, tröga organisationer där var sak har sin plats och majoriteten av människorna är typ B-personligheter.

Det enda jag egentligen saknar just nu är möjligheten att resa och jobba utomlands. Å andra sidan är det ju fint att ha något att se fram emot också. "Something to do, someone to love, something to hope for."
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-25, 10:50   #18
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Vad är det som lockar med att bo i USA?
Aldrig fattat det där heller, USA är ju ett utvecklingsland i mina ögon med stora både politiska och ekonomiska problem. Det är klart är man ekonomiskt oberoende spelar det ju ingen roll vart man bor i världen, men jag hade nog fortfarande inte valt USA.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-25, 11:19   #19
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Ganska nöjd just nu, vad som saknas är en bättre stång till garagegymmet och så vill jag köpa båt till våren.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-25, 11:23   #20
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Aldrig fattat det där heller, USA är ju ett utvecklingsland i mina ögon med stora både politiska och ekonomiska problem. Det är klart är man ekonomiskt oberoende spelar det ju ingen roll vart man bor i världen, men jag hade nog fortfarande inte valt USA.
Det beror ju på vars i USA man bor. Det finns skithål och det finns fantastiska platser precis som i Sverige. Beror i huvudsak på demografiska faktorer.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-25, 11:26   #21
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Aldrig fattat det där heller, USA är ju ett utvecklingsland i mina ögon med stora både politiska och ekonomiska problem. Det är klart är man ekonomiskt oberoende spelar det ju ingen roll vart man bor i världen, men jag hade nog fortfarande inte valt USA.
ah, och mycket missbruk och allmän trasighet, jobbig värdelös byråkrati och administration, jobbiga människor och bara allmänt määh. Kul för en tid kanske, men bo hela livet, uppfostra barn, bli gammal, bli begravd...det lockar inte så mycket.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-25, 11:34   #22
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Helt ärligt så tror jag det som ger mig mest avsmak med USA är amerikaner gärna tror att de bor i världens bästa land. Trots de aldrig varit utanför hålan de bor i och saknar 5 tänder i överkäken.

Tex;

Citat:
I live in California and have travelled to a few other states. I’m aware that my quality of life is better than that of most other countries.

Opportunities. Americans have some of the greatest opportunities on earth. We have the largest national economy, and it’s a very diverse economy too. You can do or be pretty much whatever you want here, even the big “dream” industries that people can only dream of in other countries. Hollywood movie industry, silicon valley tech industry, working at the UN headquarters, working for NASA. All in the USA.

Education. We have the best higher education institutes on earth. Harvard, Stanford, Princeton, Columbia, Caltech, MIT, Yale, UCLA, UC Berkley, University of Chicago, Duke, etc. These are just a few, but they all rank among the best universities on earth. Additionally, even our smaller universities and colleges have great programs and opportunities. Also, K-12 is free for all Americans. In many countries people have to pay to access basic grade school. In many countries people don’t even have any access to this at all. We are truly blessed.

Freedom. Yes, some other countries have freedom now too. However, Americans still should’t take this for granted. There are still dozens of countries without freedom, without elections, and living under strict rule.

Infrastructure. Needless to say, the USA has some of the best infrastructure of any country. It has the largest freeway network of any country, some very famous and impressive bridges (Golden Gate, Brooklyn Bridge), some very impressive downtown areas. All Americans have access to clean water and proper sewage and toilet systems. Most American homes and buildings are equipped with both AC and heating systems (this is luxury in many countries).

Quality of life is high. Americans have the highest median household income, at $65,000 USD (2018). Americans live in the largest houses on average (2,450 square feet average). Working conditions are better here than most places. We have the best quality of healthcare, though it’s expensive for some people, unfortunately.

Food. It’s great in America because we have everything. Our grocery stores have 20 different types of brands for literally everything. This isn’t the case in most places. Also, because we are such a diverse country, we also have all types of ethnic foods. Mexican, Chinese, Japanese, Korean, Vietnamese, European, African, etc. It’s great!

Senast redigerad av Angel den 2020-10-25 klockan 11:41.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-25, 11:46   #23
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Helt ärligt så tror jag det som ger mig mest avsmak med USA är amerikaner gärna tror att de bor i världens bästa land. Trots de aldrig varit utanför hålan de bor i och saknar 5 tänder i överkäken.
Ja för om Quentin Tarantino och andra neopalestinier målar upp den bilden så är det nog så även i verkligheten
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-25, 11:48   #24
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Ja för om Quentin Tarantino och andra neopalestinier målar upp den bilden så är det nog så även i verkligheten
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-25, 11:51   #25
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
För övrigt bör man ju fråga sig vad som är så bra med Sverige då svenskar är helt besatta av att resa utomlands och varken vill eller får diskutera inrikes angelägenheter. Snacka om förnekelse och dubbelmoral.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-25, 11:56   #26
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Hur många år har du bott i USA och när kommer du flytta dit igen?
Det är inte jag som kommer med nedvärderande påståenden om landet så vänligen sätt pengarna där munnen är.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-25, 12:06   #27
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Det är inte jag som kommer med nedvärderande påståenden om landet så vänligen sätt pengarna där munnen är.
Åh gud...jag har min upplevelse av att bott där, vilket jag beskrev. Så berätta gärna om din upplevelse istället för att slänga dig med din ilska. Det är söndag, ta ett djupt andetag.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-25, 12:07   #28
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Eller vet du vad, gör inte det förresten. Jag blockar dig bara.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-25, 12:08   #29
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Det beror ju på vars i USA man bor. Det finns skithål och det finns fantastiska platser precis som i Sverige. Beror i huvudsak på demografiska faktorer.
Var någonstans är det bra att bo i USA? Tycker det känns som skit rätt igenom.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-25, 12:15   #30
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Var någonstans är det bra att bo i USA? Tycker det känns som skit rätt igenom.
Var som helst där andelen icke-vita (inklusive hispanics) är minimal.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)