Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-10-13, 17:31   #16
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Nej det som stör mig är att folk är oroliga över acne, hårförlust och att se vattnig ut. Kanske fundera på hur levern, blodfetterna osv istället
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-13, 19:07   #17
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Citat:
Ursprungligen postat av whuddafuks Visa inlägg
Gäller detta även i tonåren? Jag fick rätt svullna börstvårtor som t.o.m gjorde ont när man rörde dom i början av puberteten. Dock fick jag ingen bröstväxt som typiska gynotuttar får. Jag har kvar dessa lite större än "normala" bröstvårtor (dock är de inte längre känsliga). Det är idag ingen antydan på feminisering, alltså bröstfettvävnad i själva brösten. Aldrig varit i närheten av tjock heller.
Jag skall inte säga till 100% säkert, det vore väl optimistiskt. Men får jag gissa så är det inte helt olikt personer som går på TRT eller den självadministrerande olagliga varianten med att gå in i puberteten gällande den här specifika frågan.

Man tillför mer androgener (i form av testosteron) än kroppen är van vid, kroppen svarar med att producera med aromatas än nödvändigt initialt och det ger en ökad mängd östrogen än normalt. Efter en tid så brukar det gå över och någon sorts homeostas inträder utan att man gjort något. Det säger bevisen i form av anekdoter i vart fall.

Det är rätt vanligt att någon gång i ungdomen få lite kliande i brösten törs jag säga, även bland unga som aldrig någonsin rört några hormonpreparat.

/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-13, 20:36   #18
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag fick ömma bröstvårtor ett tag i tonåren, och flera jämnåriga polare vittnade om samma sak. Tror däremot ingen av oss fått gyno. Trodde alla killar fick det?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-13, 21:01   #19
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Nej det som stör mig är att folk är oroliga över acne, hårförlust och att se vattnig ut. Kanske fundera på hur levern, blodfetterna osv istället
Så sant.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 07:13   #20
Ishnak
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 25
Sett på det som läkemedel är det ju hemska siffror. 3-4% som fick allvarliga incidenter. Samtliga upplevde någon negativ effekt och hela 58% fick lägre sexlust/problem med potensen efter avslutad kur.
Man blir inte direkt sugen på att testa.
Ishnak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 08:44   #21
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Jag undrar vad man menar med allvarliga problem. Har man typ lever eller hjärtproblem kan man kanske på kort tid få problem. Blodvärdena brukar rätta till sig efter en tid och kroppen och sexlusten återhämtar sig. Problemet är att folk överdoserar och i princip använder non-stop med endast korta pauser vilket leder till att många i åratal kan gå runt med högt blodtryck, dåliga kolesterolvärden osv. Det äter i långa loppet på kroppen.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 10:02   #22
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Ishnak Visa inlägg
Sett på det som läkemedel är det ju hemska siffror. 3-4% som fick allvarliga incidenter. Samtliga upplevde någon negativ effekt och hela 58% fick lägre sexlust/problem med potensen efter avslutad kur.
Man blir inte direkt sugen på att testa.
Sen skiljer det nog en del när du använder det för att bli grofv (TM) eller som vanligt läkemedel (TRT, typ nebido inte 1g testo i veckan)

Eftersom studien nämner missbruk så torde doseringen vara på den nivån.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 13:29   #23
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Att dopa sig kan ju betyda vad som helst och effekterna är därefter.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 15:54   #24
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Att dopa sig kan ju betyda vad som helst och effekterna är därefter.
Tror inte att det går att översätta det här på TRT behandlingar då vi inte alls vet hur de preparerade sig. Men Acne, Gynekomasti, skallighet och ökad behåring hänger självklart även ihop med TRT.

Vet bara att Nebido har en lång ester som ger vissa biverkningar då den är helt baserad på estern.

När jag läser inläggen så är det rätt uppenbart att många har egna erfarenheter.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 19:01   #25
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Tror inte att det går att översätta det här på TRT behandlingar då vi inte alls vet hur de preparerade sig. Men Acne, Gynekomasti, skallighet och ökad behåring hänger självklart även ihop med TRT.

Vet bara att Nebido har en lång ester som ger vissa biverkningar då den är helt baserad på estern.

När jag läser inläggen så är det rätt uppenbart att många har egna erfarenheter.
Min engelska är usel men nu talades det ju inte om trt väl utan om en kur i syfte att bygga muskler? Alla gillar ej nebido och estrarna har betydelse men dock kanske lite överdrivs ibland. Ojämna nivåer kan ge problem.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 19:25   #26
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Citat:
Ursprungligen postat av Ishnak Visa inlägg
Sett på det som läkemedel är det ju hemska siffror. 3-4% som fick allvarliga incidenter. Samtliga upplevde någon negativ effekt och hela 58% fick lägre sexlust/problem med potensen efter avslutad kur.
Man blir inte direkt sugen på att testa.
Ett gått råd är att hålla dig borta.

Men det var alltså 4 som fick 4 helt olika problem som jag läser det. Hjärtsvikt, inflammation i tjocktarmen, självmordstankar och inflammation i bukspottkörteln. Det kan ju vara så att flera fick exakt samma symptom men det låter väl lite osannolikt kanske, har bara läst abstraktet.

Tyvärr har vi ingen aning om vad personerna petat i sig, det vet de antagligen inte heller då vi får anta att det är svarta marknaden som försett personerna med grejer, än mindre dosering. Inte heller vet vi om det finns något orsakssamband, det är ju inte så att det personerna drabbats av enbart är saker som drabbar steroidbrukare, de 4 ovan alltså.

Om man nu rapporterar vätskeretention som en negativ bieffekt så kanske det här med vad som är negativt och inte är en fråga att fundera på. Vilka förväntningar har man egentligen haft på det man skall ta sig an kan man smått undra?

Artikeln kanske kan vara avskräckande för vissa, och så långt allt väl. Men av det lilla som finns att tillgå så är jag rädd att den inte har så mycket nytt att komma med. Tyvärr.

/Bruce

Senast redigerad av Bruce Banner den 2020-10-14 klockan 19:28.
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 20:10   #27
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Om vi nu talar om en enda kur så lyckas folk sällan fucka up sig helt. Acne och håravfall är tillfälliga saker man inte kan ens räkna som biverkningar. Lyckas man få gyno så har man kanske utelämnat motverkande medicin. De fall jag vet att lyckats åstadkomma skada på kort tid, har fått allvarliga problem med levern, inflammationer pga smutsiga varor och inflammation i tjocktarmen. Känner några under 40 åringar som fått problem med hjärtat men dessa har dykt upp efter åratal av bruk. Studien ger väl en ok bild hur verkligheten kan se ut men inbehåller för lite info för att ha mera värde. Det jag rekommenderar yngre män att fundera över är att när det blir dags att skaffa barn så kan det ta en stund ifall man hållt på med aas.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 20:12   #28
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Min engelska är usel men nu talades det ju inte om trt väl utan om en kur i syfte att bygga muskler? Alla gillar ej nebido och estrarna har betydelse men dock kanske lite överdrivs ibland. Ojämna nivåer kan ge problem.
Det är vanligt i tex. USA att få TRT och det görs i syfte för att bibehålla vitalitet och muskelmassa och verkar fungera effektivt som behandling för det. Minskade nivåer ger ju muskelförlust etcetera.

Men gänget i studien kan ha blandat allt möjligt som föreslås på vissa brädor i USA. Det är inte konstigt om vissa flippar helt ut.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 20:40   #29
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Det är vanligt i tex. USA att få TRT och det görs i syfte för att bibehålla vitalitet och muskelmassa och verkar fungera effektivt som behandling för det. Minskade nivåer ger ju muskelförlust etcetera.

Men gänget i studien kan ha blandat allt möjligt som föreslås på vissa brädor i USA. Det är inte konstigt om vissa flippar helt ut.
Ja det vet vi ej. Flera biverkningar går ju också att kontra men som sagt så vet man ju ej och människor reagerar olika. Jag tvivlar dock att de tagit trt för ideen är ju att man kör det livet ut. Sen så har ju folk tendens att köra trt på doser som inte har nåt med trt att göra.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-15, 13:19   #30
WhiteJellyBerry
Registered User
 
WhiteJellyBerrys avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 72
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports, 10 October 2020, Positive and negative side effects of androgen abuse. The HAARLEM study: a one year prospective cohort study in 100 men.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/sms.13843
Så kurande kortsiktigt är någorlunda säkert, men riskerna finns, viss risk för milda symptom. Hur lätt är det att sluta och hur ser problemen ut efter flera års missbruk är en annan sak.
WhiteJellyBerry är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)