Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Hur blir det med Trump?
Han sitter kvar under hela sin mandatperiod 70 39.55%
Han sitter kvar och blir omvald 83 46.89%
Han ställs inför riksrätt och blir avsatt 4 2.26%
Han blir avsatt via kupp 2 1.13%
Han avgår frivilligt 4 2.26%
Han blir mördad 11 6.21%
Annat 3 1.69%
Antal röster: 177. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-09, 21:46   #61
TranceII
Registered User

TranceIIs avatar

Reg.datum: Jun 2013
Om man struntar i politiken och bara fokuserar på personen så är det detta jag ogillar mest: han är enormt narcissistisk, ljuger nästan på rutin och verkar väldigt lättpåverkad.

Lögnerna är inte bara de som folk försöker ursäkta med "alla politiker ljuger" utan även uppenbara lögner som bara är på ren rutin för det är hans personlighet. Jag har varit bekant med sådana människor och även när lögnerna är är små så stör jag mig enormt på sådana människor.

Han ljuger för uppmärksamhet och vill ofta berätta hur duktig han är på alla möjliga olika sätt. Förr i tiden så brukade han ringa tidningar och låtsas vara en anställd hos Trump för att tipsa om nya kvinnor han blivit ihop och liknande. Eller när den här personen som ingen känner till skrev detta inlägget efter någon hade kritiserat Trump och hur han behandlade kvinnor:

Någon som känner igen stilen?

Han älskar att titta på Fox News och har inget filter eller vilja att stanna upp och fråga om det är sant eller hela bilden trots att han har sådana enorma resurser till sitt förfogande. Så de får ha massor av folk bara för att hantera hans utbrott eller försöka styra honom rätt.

Jag tror jag retar mig lite extra på hans personlighet eftersom jag stött på sådana personer i verkliga livet och min stil krockar rätt rejält med den.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-09, 21:58   #62
BelowAverage
Kärvt maskulin

BelowAverages avatar

Reg.datum: Nov 2011
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Okej...? Såååå....?
Jag blir ständigt förundrad över folk som envisas med att försvara karln. Han låter ju som att han är riktigt, riktigt tappad när han snackar.

Skygglapparna måste sitta bra tight på folk som inte klarar att separera "jag gillar Trumps trollstil / fake anti-etablissemang" från "han låter ju faktiskt riktig trög". Man kan gilla vad han gör eller står för men oavsett förstår jag inte hur man inte kan inse hur dumt och klumpigt han uttrycker sig.
Uttrycker man sig ständigt och jämt klumpigt och dumt så är man sannolikt klumpig och dum
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-09, 22:03   #63
Glasnost
Registered User

Reg.datum: Aug 2015
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag tror att genomsnittsamerikanen är precis lika intelligent som genomsnittssvensken. Dvs fullständigt dum i huvudet.
Jag kan lova dig att det procentuellt finns fler Hillbillys i USA än i Sverige, trångsynta vapenfixerade, tokreligösa homofober som inte kan peka ut sitt eget land på en karta. Det går nästan inte att hitta sådana människor utanför USA. När man lämnar New York och åker söderut blir det riktigt läskigt.
Glasnost är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-10, 00:22   #64
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa

ChuckTestas avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Jag blir ständigt förundrad över folk som envisas med att försvara karln. Han låter ju som att han är riktigt, riktigt tappad när han snackar.

Skygglapparna måste sitta bra tight på folk som inte klarar att separera "jag gillar Trumps trollstil / fake anti-etablissemang" från "han låter ju faktiskt riktig trög". Man kan gilla vad han gör eller står för men oavsett förstår jag inte hur man inte kan inse hur dumt och klumpigt han uttrycker sig.
Uttrycker man sig ständigt och jämt klumpigt och dumt så är man sannolikt klumpig och dum
Försvara Trump? Jag frågade efter en förklaring till varför han är en katastrof som president. Vad han skriver på twitter är väl mindre relevant än dom faktiska politiska åtgärderna? Så, vilka är dom? Det är väl ingen som har sagt att han inte har uttryckt sig konstigt?

Eller menar ni som anser att det är självklart att vara anti Trump att han har en helt okej politik, men skämmer ut sig på twitter?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-10, 00:58   #65
svenbanan
Banned User

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Försvara Trump? Jag frågade efter en förklaring till varför han är en katastrof som president. Vad han skriver på twitter är väl mindre relevant än dom faktiska politiska åtgärderna? Så, vilka är dom? Det är väl ingen som har sagt att han inte har uttryckt sig konstigt?

Eller menar ni som anser att det är självklart att vara anti Trump att han har en helt okej politik, men skämmer ut sig på twitter?
Du frågade varför han var en idiot och en clown, inte varför han var en katastrof som president...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-10, 05:32   #66
Librish
Registered User

Librishs avatar

Reg.datum: Mar 2008
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Vad är det för fel Trump gör I denna intervjun tycker du?
Som sagts av andra sedan mitt inlägg, hela sättet han uttrycker sig på är så fördummande. Det är så uppenbart när man tittar på valfri intervju att han inte har några djupare insikter, det är helt ofiltrerad "stream of consciousness" där målet verkar vara någon blandning av att säga det han tror folk vill höra och att vara så absolut positiv om sig själv som möjligt. Håller du inte med?

Sedan håller jag verkligen med Trance angående Trumps beteende. Han har helt uppenbarligen flertalet gånger ringt in / skrivit till till nyhetsbyråer via "alter ego" för att snacka om hur populär han är eller hur mycket han får ligga. Forbes rapporterade att han alltid ska bråka om hur rik han är på deras inofficiella topplista. Tycker inte du att det är patetiskt beteende?

Jag skulle helt ärligt uppskatta om någon som gillar Trump svarar på dessa frågor för jag förstår helt enkelt inte hur man kan titta på Trump och inte dra samma slutsatser.
Librish är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-10, 07:20   #67
Grahn
Registered User

Grahns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Om man struntar i politiken och bara fokuserar på personen så är det detta jag ogillar mest: han är enormt narcissistisk, ljuger nästan på rutin och verkar väldigt lättpåverkad.
Man undrar iofs lite, är det att han till skillnad från de andra är en narcissistisk psykopat eller är han bara för kass på att spela normal och agera som en stadsman..........

Iofs att kunna bete sig vettigt känns relevant för en politiker.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-10, 08:13   #68
svenbanan
Banned User

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Man undrar iofs lite, är det att han till skillnad från de andra är en narcissistisk psykopat eller är han bara för kass på att spela normal och agera som en stadsman..........

Iofs att kunna bete sig vettigt känns relevant för en politiker.
Finns väl inte så mycket som talar för att han skulle vara mycket mer psykopat än många andra i toppen.

Väldigt mycket som talar för att han är sämre på att "spela normal". Han är helt enkelt en clown i en porslinsbutik.

Det är iaf min "diagnos".

Sen att jag tycker mycket i hans politik är helt uppåt väggarna är väl en annan femma. Eller så tyder hans politik på att han är psykopat kanske...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-10, 09:10   #69
Nixon
Registered User

Nixons avatar

Reg.datum: Feb 2008
Nixon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-10, 09:40   #70
Diomedea exulans
Banned User

Reg.datum: Dec 2012
Jag följer en extrem Trumpsupporter på Facebook. En vän till henne skrev en väldigt intressant grej: Att Trump är ett geni som beter sig så oförutsägbart, för på så vis kan hans motståndare aldrig räkna ut hans nästa drag.

Det är en idealisk position för Trump att befinna sig i. Bryter han löften och vänder kappan efter vinden = "Kolla vad smart han är". Beter han sig konsekvent = "Kolla, han är visst normal!" Han kan inte förlora hur han än gör.

På samma sätt gillar många Trumpsupportrar hans undermåliga retoriska färdigheter, för det får honom att framstå som en man av folket. Och på samma sätt klarar han sig hur han än gör där. Fortsätter han prata som en 10-åring = "Kolla, han är en man av folket". Börjar han prata som en vuxen = "Kolla, han är normal iallafall!" Han kan återigen inte förlora.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-10, 09:51   #71
nisse1976
Registered User

nisse1976s avatar

Reg.datum: Feb 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag följer en extrem Trumpsupporter på Facebook. En vän till henne skrev en väldigt intressant grej: Att Trump är ett geni som beter sig så oförutsägbart, för på så vis kan hans motståndare aldrig räkna ut hans nästa drag.

Det är en idealisk position för Trump att befinna sig i. Bryter han löften och vänder kappan efter vinden = "Kolla vad smart han är". Beter han sig konsekvent = "Kolla, han är visst normal!" Han kan inte förlora hur han än gör.

På samma sätt gillar många Trumpsupportrar hans undermåliga retoriska färdigheter, för det får honom att framstå som en man av folket. Och på samma sätt klarar han sig hur han än gör där. Fortsätter han prata som en 10-åring = "Kolla, han är en man av folket". Börjar han prata som en vuxen = "Kolla, han är normal iallafall!" Han kan återigen inte förlora.
Fast så verkar det ju inte blivit. Han har - Om man skall tro rapporter - väldigt lågt stöd. Så folk verkar inte anser att han är smart eller beter sig normalt.
nisse1976 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-10, 10:27   #72
Diomedea exulans
Banned User

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av nisse1976 Visa inlägg
Fast så verkar det ju inte blivit. Han har - Om man skall tro rapporter - väldigt lågt stöd. Så folk verkar inte anser att han är smart eller beter sig normalt.
Kanske bara gäller för de extrema supportrarna då.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-10, 11:19   #73
Vinter
Lagom

Vinters avatar

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Vi vet ju alla att Hillary skulle vinna valet stort, enligt media dagarna innan valet.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-10, 11:27   #74
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa

ChuckTestas avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Du frågade varför han var en idiot och en clown, inte varför han var en katastrof som president...
Ja men jag antog att det var synonymt med varför han inte är en bra president, inte att folk som är anti Trump menar att han har en ok politik, men att han uttrycker sig konstigt på twitter.

Citat:
Sen när har medias mätningar någonsin haft rätt?
Även svenska medier försöker få ner SDs väljarstöd genom att säga att M har tagit tillbaka massa väljare från SD osv, samtidigt så dominerar Åkesson alla debatterna totalt. Efter senaste debatten så sa en av "experterna" att vi vet att SD har tappat till M, hur vet vi det? Har jag missat ett val?

Senast redigerad av ChuckTesta den 2017-11-10 klockan 11:29.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-10, 11:28   #75
Grahn
Registered User

Grahns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Citat:
Some 85 percent of those who voted for Trump in 2016 said they would do so again, the poll found.
https://www.reuters.com/article/us-u...-idUSKBN1D8380
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:18.