Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-21, 19:35   #31
Spartansk
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 3 468
Utom det alla andra har sagt: Trötthet i vardagen. Man blir ju typ bakfull dagen efter ett hårt pass.
Spartansk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-21, 19:40   #32
Holabandola
Registered User
 
Holabandolas avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 825
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrwing Visa inlägg
Skador kan jag väl tänka mig.
Även att jag får lite hyp över att jag är snedbelastad på vissa sätt. Hållningsproblem och symetriska skillnader syns tydligare nu. Å andra sidan fanns dem där innan och nu gör jag iaf något åt dem.
Det där kan jag hållla med om, den snefördelning man hade på muskulaturen, blir nu uppenbar och ännu mer tydlig. Nästan så folk pekar :-)
Minskar väl med tiden, eller blir värre hehe...
Holabandola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-21, 19:43   #33
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av pwnyou Visa inlägg
Jag får 4gxKV protein per dag på 20kr. Det blir ännu billigare om jag rör på mig mer under dagen (eftersom man då kan äta mer icke-lean protein, vilket är billigare), så jag fattar inte vad ni snackar för skit om att det skulle vara dyr mat för folk som styrketränar. Skräpmat är ju hur dyrt som helst.

Prova få i er 2g protein per kilogram kroppsvikt på ett överskott med 200kcal. Är det dyrt för er eller? Vet ni vad havre är? Ärtsoppa? Spaghetti?

Dessutom, varför skulle man behöva äta mer protein bara för att man tränar? Är väl snarare tvärt om.
Rätt roligt att du argumenterar för hur billigt proteinkällor är sen nämner du mat som havre,spaghetti och ärtsoppa ? Visst ärtsoppa är mycket protein men det är väll knappast superduper högvärdigt protein. Sen vet ju inte jag men du kanske väger 40kg men är väll inte så troligt.

Visst de som äter ute varje dag gör förmodligen av med ännu mer pengar än mig t.ex. Men äter man som gemene man lär man spara pengar om man jämför mot nån som bygger och äter mycket.
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 07:41   #34
pwnyou
Registered User
 
pwnyous avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 106
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Rätt roligt att du argumenterar för hur billigt proteinkällor är sen nämner du mat som havre,spaghetti och ärtsoppa ? Visst ärtsoppa är mycket protein men det är väll knappast superduper högvärdigt protein. Sen vet ju inte jag men du kanske väger 40kg men är väll inte så troligt.

Visst de som äter ute varje dag gör förmodligen av med ännu mer pengar än mig t.ex. Men äter man som gemene man lär man spara pengar om man jämför mot nån som bygger och äter mycket.
Ett paket ärtsoppa - typ 13kr: 220g protein. Väger du mindre än 110kg är det alltså 2g protein per kg kroppsvikt.

Om proteinkvalitén bara är 90% så får man väl väga 100kg då...

Om man inte går på steroider behöver man inte mer än 2g per kilogram kroppsvikt för optimala ökningar, om det är balans/bulk. Så jag fattar inte varför folk klagar på att det skulle vara dyrt.

Senast redigerad av pwnyou den 2012-05-22 klockan 07:44.
pwnyou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 08:30   #35
JimmyF
Registered User
 
JimmyFs avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Bynn
Inlägg: 262
Citat:
Ursprungligen postat av pwnyou Visa inlägg
Ett paket ärtsoppa - typ 13kr: 220g protein. Väger du mindre än 110kg är det alltså 2g protein per kg kroppsvikt.

Om proteinkvalitén bara är 90% så får man väl väga 100kg då...

Om man inte går på steroider behöver man inte mer än 2g per kilogram kroppsvikt för optimala ökningar, om det är balans/bulk. Så jag fattar inte varför folk klagar på att det skulle vara dyrt.
Namn på den ärtsoppan tack!
__________________
Någon slags journal! - http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=177731
JimmyF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 08:38   #36
andeem
Registered User
 
andeems avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Gustavsberg
Inlägg: 3 303
Citat:
Ursprungligen postat av pwnyou Visa inlägg
Ett paket ärtsoppa - typ 13kr: 220g protein.
Wuuuuut?
andeem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 09:03   #37
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
En sak som sällan nämns på träningsforum är hur sliten man blir efter många års hårdträning. Jag har nog aldrig träffat någon som tränat hårt i +20 år som inte säger "Fan man är som en 90 åring när man stiger ur sängen, ont överallt."

Många ser träningen som ett säkert sätt att få ett hälsosamt och långt liv. Är det målet så tror jag betydligt lättare träning och vardags motion är det man ska sikta på.

Sen att sitta och ha dåligt samvete när man sitter och äter en fin middag med gott vin, det är bara bedrövligt!
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 09:57   #38
Hymer
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 120
Det sociala livet blir lidande. Jag har typ fått prioritera bort mina vänner för att hinna med och träna samtidigt som man ska hinna med att vara pappa&man.

Att hela tiden tänka på vad man äter. Jag tävlar i Bjj/SW/boxning/Shootfighting så jag måste hela tiden ligga på rätt vikt.

Märker även att jag börjar utveckla en något skev självbild. Äter man onyttigt någon dag så kan jag tänka att fan vad fet jag är även fast det absolut inte är så.

Ur hälsosynvinkel så är det väll alla småskador som man går och dras med 24/7 som säkert inte kommer vara skönt när man blir äldre.
Hymer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 10:07   #39
MtotheM
Vilar på gymmet
 
MtotheMs avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 200
Citat:
Ursprungligen postat av pwnyou Visa inlägg
Ett paket ärtsoppa - typ 13kr: 220g protein. Väger du mindre än 110kg är det alltså 2g protein per kg kroppsvikt.

Om proteinkvalitén bara är 90% så får man väl väga 100kg då...

Om man inte går på steroider behöver man inte mer än 2g per kilogram kroppsvikt för optimala ökningar, om det är balans/bulk. Så jag fattar inte varför folk klagar på att det skulle vara dyrt.
Man ska alltså äta 3kg soppa för att få i sig sitt protein? Smidigt (+ sämre kvalité på protein).

Citat:
Ursprungligen postat av pwnyou Visa inlägg
Dessutom, varför skulle man behöva äta mer protein bara för att man tränar? Är väl snarare tvärt om.
Wat?
__________________
[Journal!][Ålder: 23] [Längd: 186cm] [Vikt: 105±5] ||| [PBn] [Knäböj: 260] [Bänk m. stopp: 180] [Mark: 325]
Styrkelyft @ UpsalaTK - PM:a vid intresse!

Senast redigerad av MtotheM den 2012-05-22 klockan 10:10.
MtotheM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 10:21   #40
filmjölk
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Hisingen
Inlägg: 4 258
Jag har utvecklat någon slags diffus rheumatisk smärta. Har jag inte tränat på länge brukar lederna göra ont, jag har tex. bara tränat ben en gång hittils i år och mina knän är som ett inferno av värk. Nu har jag inte tränat överkroppen heller på snart en vecka och rygg, armbågar, axlar, handleder börjar småtjura. Psykosomatiskt? troligtvis, men det gör ont iaf.

Jag "behöver" träna igenom hela kroppen varje vecka eller hellre två gånger i veckan, annars har jag ont nånstans. Träningsvärk "täcker över" ledsmärta så jag inte känner den.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 10:38   #41
Aping
Ny dag, nya tag.
 
Apings avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 479
Vad får dig att tro att dina ev reumatiska problem är kopplade till din träning och inte exempelvis gubbsmärta p g a livet(tm)?
Aping är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 10:39   #42
Spartansk
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 3 468
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
En sak som sällan nämns på träningsforum är hur sliten man blir efter många års hårdträning. Jag har nog aldrig träffat någon som tränat hårt i +20 år som inte säger "Fan man är som en 90 åring när man stiger ur sängen, ont överallt."

Många ser träningen som ett säkert sätt att få ett hälsosamt och långt liv. Är det målet så tror jag betydligt lättare träning och vardags motion är det man ska sikta på.
+1, det här har jag tänkt på många gånger. Gärna drar man till med klyschan "Den tid du låter bli att investera i träning idag, får du investera i läkarbesök i morgon!". Fan, av de fysiska problem jag har hunnit få vid 28 års ålder så skulle jag säga att 95 % beror på träning av något slag, mest styrketräning, faktiskt.
Spartansk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 11:08   #43
Baske
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 207
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
+1, det här har jag tänkt på många gånger. Gärna drar man till med klyschan "Den tid du låter bli att investera i träning idag, får du investera i läkarbesök i morgon!". Fan, av de fysiska problem jag har hunnit få vid 28 års ålder så skulle jag säga att 95 % beror på träning av något slag, mest styrketräning, faktiskt.
Obehagligt sant även om jag är 31. Vi kanske bara är för dåliga på det vi gör.
Baske är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 11:51   #44
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 009
Håller med, är som en 90 åring nu efter 20 års hårdkörning ont i alla leder och fästen..
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 15:37   #45
pwnyou
Registered User
 
pwnyous avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 106
Citat:
Ursprungligen postat av MtotheM Visa inlägg
Wat?
En som styrketränar och äter 1g protein per kg kroppsvikt får säkert minst 4 ggr bättre resultat än en som inte tränar, men äter 2g protein per kg kroppsvikt.

Varför MÅSTE man äta bättre bara för att man styrketränar? Är väl snarare tvärt om. Om du har som mål att se ut som skit, men styrketränar, då kan du äta jävligt onyttigt istället, och få samma resultat som en som skippade styrketräningen.
pwnyou är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)