Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2008-03-05, 22:56   #1
gren
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2
Rage och/eller kreatin?

Tja,

ska precis dra iväg en beställning med lite kosttillskott och har en fråga till er som är lite mer insatta i ämnet:

är det nån vits att både ha rage och kreatin, eller är det onödigt att trycka i mej extra kreatin (monohydrat) också?

hade tänkt o köra vassle + gainer tillsammans med det här..

Tacksam för svar!

//gren
gren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-05, 22:59   #2
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Skulle definitivt ha kreatin monohydrat för att köra på uppladdning och träningsfria dagar . RAge tar du ju bara på träningsdagar
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-05, 23:26   #3
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg
Skulle definitivt ha kreatin monohydrat för att köra på uppladdning och träningsfria dagar . RAge tar du ju bara på träningsdagar
Jag tror jag läst här att arginin sänker GH-värdena monstruöst mycket just i samband med styrketräning. Jag tänker alltså att ett klokare upplägg borde vara att man kör monohydrat under uppladdningen och träningsdagarna, och sedan valfri NO/kombo-produkt på vilodagarna, i syfte att få önskad "pump"-effekt eller vad man nu vill åt under passet nästa dag. Just under deff vill man ju optimera alla muskelsparande system, och arginin på träningsdagarna borde i så fall vara piss.

Jag kommer att använda Vault på vilodagarna under min nästa diet. I Vault slipper jag både koffein och B-Alanin. Koffein är meningslöst under vilodagar (bättre att ta en koffeintablett innan cardion) och B-Alanin vill jag kunna cykla för att inte tappa effekten, vilket jag upplever att jag gör när kroppen vänjer sig vid intaget.

Kunnig får hoppa in om argininresonemanget vinglar.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-06, 09:01   #4
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Förlåt för OT

Men beta alanin har ingen bevisad akut effekt utan kräver en uppladdning på 4-12 veckor för att öka karnosinnivåerna i skelettmuskulaturen.

Och hur skulle man kunna få en pump-effekt på träningspassen av att ta en NO-produkt på vilodagarna?
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)