Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-03-26, 08:15   #106
Lawliet
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2019
Inlägg: 53
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Blir du grov då?

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
Jadå, dessa ökningar jag har sett de senaste 5 månaderna har redan tagit mig till en nivå som jag aldrig ens kunde hoppats nå igen någonsin, utan någon form av externa tillskott som åter igen drastiskt förbättrar miljön för att bygga muskler i min kropp.

Har läst alla slags studier och artiklar jag hittat kring ecdysterone samt vad som händer när det binder ER-beta receptorn. Det verkar ha ett gäng bra effekter för att förbättra miljön för att bygga muskelmassa, samt bli av med fett osv.
Bifogade bilder
Filtyp: png ErBetaMuscle.PNG (149.6 KB, 0 visningar)
Lawliet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-26, 08:17   #107
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Lawliet Visa inlägg
Jadå, dessa ökningar jag har sett de senaste 5 månaderna har redan tagit mig till en nivå som jag aldrig ens kunde hoppats nå igen någonsin, utan någon form av externa tillskott som åter igen drastiskt förbättrar miljön för att bygga muskler i min kropp.

Har läst alla slags studier och artiklar jag hittat kring ecdysterone samt vad som händer när det binder ER-beta receptorn. Det verkar ha ett gäng bra effekter för att förbättra miljön för att bygga muskelmassa, samt bli av med fett osv.
Fantastiska bilder. Stor storlek. Ser grov ut. Fast. Tajt. Håll oss alla uppdaterade om dina fortsatta framsteg med nya framstegsbilder eller video-klipp. Visa oss vad du har. Vill se hur freakin 'enorm, solid, grov och tajt du kan bli. Tack för motivationen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-26, 08:51   #108
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av Lawliet Visa inlägg
Jag märker ingen skillnad på sömnen av detta. Dock så fanns det ju en massa andra positiva effekter på hälsan som substansen sägs ha. (Har inga källor på rak arm då detta inte var det jag var ute efter, men vill minnas att det fanns studier som påvisade olika effekter). Däremot kör jag på ashwagandha från och till, och det däremot hjälper min sömn. Såg nån annan nämna detsamma i annan tråd.
Tack, jag blandade ihop dessa. Ska pröva på ashwagandha istället.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-29, 20:13   #109
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Fantastiska bilder. Stor storlek. Ser grov ut. Fast. Tajt. Håll oss alla uppdaterade om dina fortsatta framsteg med nya framstegsbilder eller video-klipp. Visa oss vad du har. Vill se hur freakin 'enorm, solid, grov och tajt du kan bli. Tack för motivationen.
Haha... det är olympiascenen nästa för den där bilden. Vi gör en skylt och ställer på staffli i nästa line-up.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-30, 10:17   #110
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Haha... det är olympiascenen nästa för den där bilden. Vi gör en skylt och ställer på staffli i nästa line-up.
Var inte inloggad så jag såg inte bilden innan jag kommenterade. Blev lite fel..

C'est la vie
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-10, 15:01   #111
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Lawliet Visa inlägg
Jadå, dessa ökningar jag har sett de senaste 5 månaderna har redan tagit mig till en nivå som jag aldrig ens kunde hoppats nå igen någonsin, utan någon form av externa tillskott som åter igen drastiskt förbättrar miljön för att bygga muskler i min kropp.

Har läst alla slags studier och artiklar jag hittat kring ecdysterone samt vad som händer när det binder ER-beta receptorn. Det verkar ha ett gäng bra effekter för att förbättra miljön för att bygga muskelmassa, samt bli av med fett osv.

Med ganska stor säkerhet vill jag komplettera med en empirisk analys av informationen i ditt inlägg:

KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-10, 11:23   #112
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
jag testar just nu eftersom mmsports kommit ut med ecdysterone.
Återkommer om några veckor.
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-10, 11:45   #113
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Ecdysteron har funnits på marknaden länge nu och alltid är det någon som är övertygad om dess påstådda effekt... men om det nu vore så vansinnigt effektivt, skulle det då inte vara lika populärt som kreatin vid det här laget?
De som påstår sig få effekt av ecdy beskriver ofta bättre resultat än vad som är möjligt av kreatin, men bildbevisen lyser alltid med sin frånvaro.

Sen när folk säger att de inte får resultat så är det alltid så att man ju ska ta det mystiska, jättedyra ecdysteronet som är supersvårt att få tag på. Alltså jag har sett denna historia upprepats säkert 10 ggr på olika forum genom de år jag tränat
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-10, 12:28   #114
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Ecdysteron har funnits på marknaden länge nu och alltid är det någon som är övertygad om dess påstådda effekt... men om det nu vore så vansinnigt effektivt, skulle det då inte vara lika populärt som kreatin vid det här laget?
De som påstår sig få effekt av ecdy beskriver ofta bättre resultat än vad som är möjligt av kreatin, men bildbevisen lyser alltid med sin frånvaro.

Sen när folk säger att de inte får resultat så är det alltid så att man ju ska ta det mystiska, jättedyra ecdysteronet som är supersvårt att få tag på. Alltså jag har sett denna historia upprepats säkert 10 ggr på olika forum genom de år jag tränat
exakt.
precis därför har jag avstått och avrått.

Har dock alltid varit sugen på att testa. som med allt annat man hör om som ska ge gainz.
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-11, 19:27   #115
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 800
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg
jag testar just nu eftersom mmsports kommit ut med ecdysterone.
Återkommer om några veckor.
Hur mycket ecdysterone innehåller den egentligen?
Finns det något som kan garantera innehållet?

Frågar på grund av denna:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31568967/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-12, 08:31   #116
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Hur mycket ecdysterone innehåller den egentligen?
Finns det något som kan garantera innehållet?

Frågar på grund av denna:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31568967/
ingen aning.
Ska se om mmsports har en analys på det
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-12, 22:22   #117
Löpsko
Opti
 
Löpskos avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 955
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg
ingen aning.
Ska se om mmsports har en analys på det
Om de har? De måste väl ha en analys för att få sälja produkten.
__________________
Originally Posted by Gober
Du går inte på VLCD antar jag? Just nu skulle en bajskorv vara gott, med lite parmesan på.
Löpsko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-13, 07:04   #118
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Löpsko Visa inlägg
Om de har? De måste väl ha en analys för att få sälja produkten.
Klart man inte behöver ha en analys för att sälja en produkt.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-13, 08:33   #119
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av Löpsko Visa inlägg
Om de har? De måste väl ha en analys för att få sälja produkten.
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Klart man inte behöver ha en analys för att sälja en produkt.
40plus sätter huvudet på spiken.

Kostillskottsbranschen är dåligt reglerad så det är bara att påstå lite vad du vill tyvärr.
Dock har mmsports varit oerhört noga med att deklarera korrekt och köra en del analyser själva.

ett relativt känt svenskt märke körde i många många år att deras isolat hade 0g fett och 0gkolhydrat per 100g vilket var en ren lögn.

Likaså angav de nyligen att deras MCT hade angivet 14,5g astaxanthin /100g vilket även det var ett påhitt.
I verkligheten var det 13,3mg. de skyllde på feltryck, (på flaskan, OCH överallt på hemsidan, OCH instagram OCH i all reklam)
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-13, 13:03   #120
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
https://www.strongerbyscience.com/podcast-episode-8/

Citat:
0:57:07 Research review: Surprising new study on ecdysterone supplementation
Framför allt halveringstiden är intressant imo.

Är väl f.ö. MM som brukade spika sina proteinpulver med diverese aminosyror, framför allt glycin vill jag minnas. De har även en "konstant rea" på sina produkter vilket inte ens är lagligt tror jag. Inte förtroendegivande.

Senast redigerad av PureWhey den 2020-11-13 klockan 13:07.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)