Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-10-28, 14:39   #16
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Ännu en bantningsvecka!

Har inte hunnit tränat så mycket annat än kondition, och i övrigt latat mig rätt duktigt. Har även ätit onyttigt; glass igår t.ex.

Dagens invägning hamnade på 104,90 kg, vilket inte är så dumt.

Månaden är nästan slut och det är alltså dags för en månadens bild av min sköna kropp. Var så goda! Återigen så skiljer det i runda slängar fyra kilo sedan den förra bilden!

Själv tycker jag det inte syns så mycket, men jag märker ju på mitt midjemått (som för övrigt precis krypit under 100cm-gränsen!) att det händer grejer!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 28okt.jpg (102.1 KB, 11 visningar)
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-11, 17:39   #17
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Jag uppdaterar med gårdagens vägning: 103,70 kg. Börjar alltså närma mig 100-strecket på allvar.

Har gått helt åt helvete med styrketräningen, och armävningarna har gått piss också. Känns som bantningen börjar tära på min energi i allmänhet, och nu även styrkan.

Det är så man börjar fundera på att sakta ner viktminskningen, men jag skall köra på året ut i alla fall. Efter att jul och nyår är avklarat blir siktet inställt mot toppform till sommaren 2013.

Har hittat en skön sträcka på ca 5 kilometer vilken jag promenerar flera gånger i veckan. Har också börjat springa lite på löpband, och där gör jag framsteg.

Tack & hej.
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-12, 20:30   #18
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
MÅNDAG

Pass på löpbandet. Lutning 0.0:

40 minuter: 6.5 km

Det börjar jävlar i mig ta sig. Börjar komma förbi stadiet där vaderna värker av mjölksyra och det istället är flåset som utmatar mig. Har märkt att sista 20 minutrarna av mina pass verkar gå som bäst, kanske borde köra någon kilometer uppvärmning inför varje 40-minutersutmaning.

Härligt svettig och utpumpad nu, precis så utmattande pass att välbefinnande-ruschen börjar komma. SÅ SKÖNT!
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-15, 21:28   #19
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Torsdag

Dagens vikt: 104,60 kg !

40 minuter på löpband, 6.050 m

Ska nog ta en lång promenad och kontemplera detta. Frågan är om jag inte måste ta mitt bantande till nästa nivå om jag skall nå 100 innan måanden är slut?

Det verkar hopplöst, men jag vore nöjd om jag kunde få -en- vägning under 100 iaf. Få se vågen på tvåsiffrigt!
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-15, 21:47   #20
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Kanske dags att se tillbaka lite på "gamla" mål jag ställde upp. En liten retrospective.

Citat:
Ursprungligen postat av Rawrx Visa inlägg
MÅL:
Förhoppningen är att innan 2012 års slut (samt innan min 30-årsdag tidigt i Januari 2013) vara nere runt 90kg samt ha blivit starkare i alla stora övningar.
Jaha, vad ska man säga. 6 veckor kvar och ca 14 kg från målvikten

Detta kommer ju inte att gå. Under 100kg får jag nöja mig med. Och i och med det ställer jag upp nya mål.

20 Dec 2012: < 99 kg
1 Mars 2013: 90kg. Sprungit milen på en timme (Hur svårt kan det vara?).
1 Juni 2013: I jävulsk strand-form!
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-17, 15:29   #21
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Lördag

Löpband 40 minuter, 6,9 km

Kändes bra, inte längre något jätteproblem med mjölksyran utan nu är det flåset som tar emot. Varierade hastigheten en del under löpningen, men låg på 11.1 km/h för det mesta, vilket kändes som ett vettigt tempo. Sprang första 2,5 kilometrarna i just den takten, utan avbrott.

Idag blir det en kalorisnål dag i övrigt, gjort armhävningar och imorgon ska jag ha en rekord-invägning tänkte jag. Under 103 kg siktar jag på i alla fall.
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-18, 18:43   #22
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Söndag

Känner mig pinsamt svag i marklyft. Det har bara gått utför i den här bantningen med det. Förhoppningsvis ordnar det sig när jag slutar går ner 1kg i veckan och kan börja bli starkare igen.

Idag vägde jag 102,10 kg

Dags för slutspurt ner under 100!
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-24, 14:54   #23
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Lördag

Löpband:

Uppvärmning:
1 km gång
1 km löpning

Sedan:
7,011 km löpning (40 min)

Dagens vikt: 100,90 kg

Det går framåt! Denna vecka är det party med jobbet så det kommer att svullas en del. Jag väger väl antagligen 105kg igen innan veckan är slut

Nåja, löpningen gick strålande. Spyfärdig efteråt Om en vecka blir det ny bild på fläsket!
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-25, 16:38   #24
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Söndag

Knäböj för första gången på länge:

8 x stången
6 x 40 kg
6 x 60 kg
6 x 60 kg
6 x 60 kg

Fan, antingen helt ovan eller så har jag blivit märkbart svagare sedan jag vägde 20 kg mer, vilket kanske inte är så konstigt . Det var rätt tungt iaf och jag hoppas att jag kan komma igen lite när jag väl börjar sluta gå ner i vikt så förbannat.

Målet är ju naturligtvis att ta kroppsvikten i knäböj, men det är en bit dit.

Dagens vikt: 100,60 kg
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 15:17   #25
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Shiit vilken helg. Toksupning i torsdags, knäckt hela fredagen, och på lördagen började jag vakna till liv.

Var på gymmet idag i alla fall för invägning och lite vek träning.

Dagens vikt: 99,05 kg. Det var längesedan!

Marklyften fick mig att kämpa ordentlig på dagens pass. Men utan att gå in på alla träningsdetaljer; här är månadens bilder! Det är nu cirka 5 kilo sedan förra bilderna och jag börjar känna mig rätt tunn, iaf i jämförelse med tidigare.

Om jag fortsätter kanske jag kommer ner till 96kg till december, sedan har jag ingen aning. 90? 85? 80? (då försvinner jag väl nästan? jag vägde ju det när jag var 19-20, men måste varit väldans tunn då?). Är 189 cm f.ö.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2dec-1.jpg (115.4 KB, 12 visningar)
Filtyp: jpg 2dec-2.jpg (142.9 KB, 10 visningar)
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 15:21   #26
KevinWest
Registered User
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 86
Fin utveckling! Fortsätt att köra tugnt och nöj dig inte förrän du har nått ditt mål
KevinWest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 17:12   #27
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Kul att någon skriver! Ja fan, det är inget lall här inte. Jag kommer vara i toppform till sommaren 2013!
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 00:01   #28
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
För alla "data-nördar" bifogar jag här ett diagram som visar förhållande mellan midjemått och vikt

Rätt intressant, jag tycker att kurvan borde ha en annan böj. Låtsas man att man är en cylinder så borde väl volymen (och därmed vikten) vara proportionell mot omkretsen (och därmed radien) i kvadrat?

Här ser det ju snarare ut att vara tvärt om! Åh livets mysterier
Bifogade bilder
Filtyp: png chart_3 (1).png (13.0 KB, 23 visningar)
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 00:53   #29
Imma
Registered User
 
Immas avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 65
Bra jobbat!
Imma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 22:00   #30
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Varit sjuk i stort sett en vecka. Inte varit på gymmet på lika lång tid och har alltså inte vägt mig heller sedan 7 dagar tillbaka. Detta gör att morgondagens vägning blir sjukt spännande och jag har ingen aning om vad som väntar mig (sedan när har vägning varit så dramatiskt?).

Lördag

4,5 km promenad, piprökning samt coladrickande. Vad är detta!

Plan för återstoden av året

Jag har 2 veckor till kvar av detta år att ägna i Sverige. Jul och nyår firar jag på annan ort vilket också kommer innebära ett visst intag av onyttigspriter och salladlkoholer. I och med mitt tillfrisknande kommer jag att kunna träna och banta ännu hårdare och målet sätter jag på.... *taramdam*... 96 kg!

Det kan ju visa sig vara omöjligt om jag skulle väga 99 kg+ imorgon, men vi får se.

Plan för nästa år

Mål #1: 90 cm midjemått. Uppnåeligt i början av Februari
Mål #2: 90 kg kroppsvikt. Uppnåeligt i slutet av Februari
Mål #3: 85(?) kg kroppsvikt. Uppnåeligt i början av April.

Sedan vet jag inte om jag vill banta ner mig mer. Eller jag kanske nöjer mig vid 90? Vem vet. Efter det ska jag träna och muskla upp mig fram till sommaren, vid vilken jag når min absoluta best of top form ever!
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)