Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-12-23, 06:26   #1
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Tribulus: en fallstudie

Jag har under alla år vägrat tro att Tribulus har någon effekt what so ever utifrån den rådande evidens som finns. Jag har i flera kommentarer här sett att det anekdotiskt motsägs av vissa.

Min coach försökte övertala mig att ta det inför min första bodybuildingtävling SM, 2015 för 50+ gubbar.

NJET! Jag vägrade kategoriskt.

Han ville även tvinga på mig det "överlägsna" och totalt överprisade Vitargo, men NJET, jag kör på malto dextrin. Nu har det sistnämnda inte med saken att göra utan kom med av bara farten.

Men som sagt efter att ha läst om att en del har erfarenheter som verkar vara positiva gällande LIBIDO estämde jag mig för att göra en fallstudie på mig själv. Det handlar alltså bara om libidon i den här fallstudien med mig själv och inget annat.

Tog dubbel dos i när jag började kura i förrigår och vad händer? Jag får ett nattstånd så att jag inte kunde kissa på två minuter.

Tog vanlig dos igår och: nattstånd igen.

Har för övrigt oerhört sällan natt/morgonstånd - så döm av min förvåning.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.

Senast redigerad av TotteShaped4Life den 2020-12-23 klockan 06:34.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-23, 07:03   #2
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Jag har under alla år vägrat tro att Tribulus har någon effekt what so ever utifrån den rådande evidens som finns. Jag har i flera kommentarer här sett att det anekdotiskt motsägs av vissa.

Min coach försökte övertala mig att ta det inför min första bodybuildingtävling SM, 2015 för 50+ gubbar.

NJET! Jag vägrade kategoriskt.

Han ville även tvinga på mig det "överlägsna" och totalt överprisade Vitargo, men NJET, jag kör på malto dextrin. Nu har det sistnämnda inte med saken att göra utan kom med av bara farten.

Men som sagt efter att ha läst om att en del har erfarenheter som verkar vara positiva gällande LIBIDO estämde jag mig för att göra en fallstudie på mig själv. Det handlar alltså bara om libidon i den här fallstudien med mig själv och inget annat.

Tog dubbel dos i när jag började kura i förrigår och vad händer? Jag får ett nattstånd så att jag inte kunde kissa på två minuter.

Tog vanlig dos igår och: nattstånd igen.

Har för övrigt oerhört sällan natt/morgonstånd - så döm av min förvåning.
Grattis. När jag kör Tribulus (Triobooster) så tar det ca 2 veckor, ibland något mer, innan jag får effekt. Jag brukar också ha magknip första 2 veckorna, det är väldigt vanligt. Jag har aldrig tagit mer än en tablett om dagen och som du säger så är stenhårda natt/morgonstånd vanligt.

Ta den regelbundet i 2-4 veckor så ska du får se. Om du tillhör dom som svarar bra på tribulus så kan du räkna med behov av 2-5 orgasmer om dagen till din kvinnas stora glädje förutsatt att du har en kvinna och hon är het på gröten.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-23, 07:08   #3
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Grattis. När jag kör Tribulus (Triobooster) så tar det ca 2 veckor, ibland något mer, innan jag får effekt. Jag brukar också ha magknip första 2 veckorna, det är väldigt vanligt. Jag har aldrig tagit mer än en tablett om dagen och som du säger så är stenhårda natt/morgonstånd vanligt.

Ta den regelbundet i 2-4 veckor så ska du får se. Om du tillhör dom som svarar bra på tribulus så kan du räkna med behov av 2-5 orgasmer om dagen till din kvinnas stora glädje förutsatt att du har en kvinna och hon är het på gröten.
Jag läste din kommentar i en annan tråd om det där med 2 veckor och blev därför högeligen förvånad av både hårdhet och snabbhet... Som sagt så är det ett litet kul experiment. Har än så länge ingen som helst ökad sexdrift.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-23, 14:09   #4
RickeBiffenRik
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 65
Det är bara sojapojken som inte fattar bättre. Kör hårt!

Skickat från min Pixel XL via Tapatalk
RickeBiffenRik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-23, 14:25   #5
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Men morgonstånd får man normalt av normala testonivåer i blodet eller finns det andra parametrar som är lika viktiga? Om Tribulus hjälper mot slakhet måste det väl ändå peka på att testoproduktionen ökat?

Jag märker att jag får morgonerektioner oftast mellan 3-5 på morgonen sedan jag började sova på sidan. Bara en sån sak. Somnar igen med ett litet leende på läpparna, inte pg a ståndet i sig men att det förmodligen betyder att testiklarna jobbat hårt under natten. Win!
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-23, 15:16   #6
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Men morgonstånd får man normalt av normala testonivåer i blodet eller finns det andra parametrar som är lika viktiga? Om Tribulus hjälper mot slakhet måste det väl ändå peka på att testoproduktionen ökat?

Jag märker att jag får morgonerektioner oftast mellan 3-5 på morgonen sedan jag började sova på sidan. Bara en sån sak. Somnar igen med ett litet leende på läpparna, inte pg a ståndet i sig men att det förmodligen betyder att testiklarna jobbat hårt under natten. Win!
Det finns dom som hävdar att det kan öka det fria testosteronet, alltså det testot som "används". Inte att mer testo produceras utan att det som finns används till större del. Kanske mängden som omvandlas till östrogen minskar eller nått.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-23, 15:27   #7
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Det finns dom som hävdar att det kan öka det fria testosteronet, alltså det testot som "används". Inte att mer testo produceras utan att det som finns används till större del. Kanske mängden som omvandlas till östrogen minskar eller nått.
Låter spännande. Testot som är hårt budet händer det väl inte så mycket med men ja kanske den del som är bundet till albumin?
Kanske värt att testa.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-24, 05:32   #8
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Dag 3

I kid you not. Nu slog sexlusten även till igår kväll med dunder och fjong. Har inte haft tankar på att vilja ligga på typ 2 år. Man vänjer sig vid det som singel och faktum är att jag inte saknat det överhuvudtaget. Tvärtom har det varit skönt. Ja, det låter säkert hemskt för vissa - men är 55 år och tycker det enbart varit av godo. Har passat mig utmärkt eftersom jag även valt att vara singel pga gillar att vara singel. Plaskat omkring i min egen kompromisslösa pöl utan att behöva ta hänsyn till någon annan. Haft ordentligt morgonstånd för tredje dagen i rad. När hände det sist? Kommer inte ihåg.

Nu är jag i ett dilemma. Sexlust - ingen partner. Vad ska jag göra?

PS Högst troligt får jag dock besök idag som tillfälligt kan lösa "problemet" DS
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.

Senast redigerad av TotteShaped4Life den 2020-12-24 klockan 05:37.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-25, 08:23   #9
maqan
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 179
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Det finns dom som hävdar att det kan öka det fria testosteronet, alltså det testot som "används". Inte att mer testo produceras utan att det som finns används till större del. Kanske mängden som omvandlas till östrogen minskar eller nått.
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Låter spännande. Testot som är hårt budet händer det väl inte så mycket med men ja kanske den del som är bundet till albumin?
Kanske värt att testa.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
Tribulus verkar främst ha en effekt på den androgena receptoraktiviteten i hjärnan, vilket i sin tur bidrar till förbättrad potens och sexlust. Så effekten verkar främst vara centralt medierad via HPG-axeln.
maqan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-25, 08:29   #10
maqan
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 179
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Tog dubbel dos i när jag började kura i förrigår och vad händer? Jag får ett nattstånd så att jag inte kunde kissa på två minuter.
Jag har alltid frekventa nattliga erektioner och morgonstånd men med Tribulus så är det nästan jobbigt. Jag har haft flera nätter då jag har haft svårt att sova på grund av att jag inte kunnat gå upp och kissa.

Är det Tribooster du använder?
maqan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-25, 15:49   #11
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av maqan Visa inlägg
Jag har alltid frekventa nattliga erektioner och morgonstånd men med Tribulus så är det nästan jobbigt. Jag har haft flera nätter då jag har haft svårt att sova på grund av att jag inte kunnat gå upp och kissa.

Är det Tribooster du använder?
Köpte den här på sve... kt
TRIBULUS 90, 100 TABL
Tribulus Terrestris 1000 mg
Zink 5 mg
Magnesium 56 mg
Vitamin B6 1.4 mg

Tar normalt zink och magnesium separat

Kommer om den här trenden fortsätter att köpa en tribooster innehåller 2000 mg/tablett från GochG nästa gång
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-25, 15:57   #12
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av maqan Visa inlägg
Tribulus verkar främst ha en effekt på den androgena receptoraktiviteten i hjärnan, vilket i sin tur bidrar till förbättrad potens och sexlust. Så effekten verkar främst vara centralt medierad via HPG-axeln.
Sexlusten är jag inte så intresserad av att förbättra.
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-26, 02:04   #13
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Sexlusten är jag inte så intresserad av att förbättra.
Vänta bara...
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-26, 08:54   #14
maqan
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 179
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Köpte den här på sve... kt
TRIBULUS 90, 100 TABL
Tribulus Terrestris 1000 mg
Zink 5 mg
Magnesium 56 mg
Vitamin B6 1.4 mg

Tar normalt zink och magnesium separat

Kommer om den här trenden fortsätter att köpa en tribooster innehåller 2000 mg/tablett från GochG nästa gång
Ok!

Tribooster har jag använt.
maqan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-26, 10:38   #15
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Dag 5 och sexdriften är hög och stabil. Det är nog mest känslan av att känna "den" efter så lång tid utan som är märbart märklig. Jag som trodde att jag inte saknat den, men det gamla uttrycket "man saknar inte kon förrän båset är tomt" verkar gälla här... Å andra sidan var det praktiskt...
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)